درخواست مردم سیستان از مسئولین کشوری و استانی مطالبه حق آبه است. حیات سیستان به آب گره خورده است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۲۷ اسفند ۱۴٠٠ به امامت حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی امام جمعه موقت شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی به شرح و تفسیر خطبه های ۱۳۸ و ۱۵٠ نهج البلاغه شریف پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حکومت ایشان پرداختند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی ضمن تبریک ایام پرخیر و برکت نیمه شعبان بیان نمودند:

اعتقاد به منجی در تمام دنیا و در ادیان و مذاهب مختلف مانند بودا، یهود، مسیحیت، اهل سنت و تشیع وجود دارد. در توقیع حضرت ولیعصر به ابن بابویه می فرمایند:” اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج ” و در روایتی از امام کاظم علیه السلام می باشد که می فرمایند:” اَفضَلُ العِبادَهِ بَعدَ المَعرِفَهِ اِنتِظارُ الفَرَج ” و همچنین امیرالمومنین امام علی علیه السلام می فرمایند:” اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله” انتظار فرج به معنای بی صبری نیست بلکه به معنای آماده سازی خود و جامعه است.

انتظار یعنی امید به آینده و ناامید نبوده است. کار دشمن پراکندن یاس و ناامیدی در جامعه است لذا می بایست پویایی و حرکت را غالب بر سکون و در جا زدن کنیم. انقلاب اسلامی و در پی آن نظام اسلامی و ساخت دولت اسلامی و ایجاد جامعه اسلامی تا رسیدن به تمدن اسلامی را باید سرلوحه قرار داده و محکم و استوار حرکت کنیم.

ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی امور شهر زابل اعم از آب و فاضلاب، گاز و شهرداری. مردم در این ایام گلایه ای از بی مدیریتی دارند. بهتر بود طوری مدیریت می شد که در ایام عید شهر جلوه زیباتری داشته باشد نه اینکه مردم با گرد و غبار و خیابان های ناهموار از میهمانان عید پذیرایی کنند.

درخواست مردم سیستان از مسئولین کشوری و استانی مطالبه حق آبه است. حیات سیستان به آب گره خورده است و برای بازگرداندن امید در سیستان نیاز به آب می باشد. لطفا مسئولین در این راستا تلاش بیشتری نمایند تا به نتیجه مطلوب برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.