پیشرفت و ترقی امروز جمهوری اسلامی به برکت رهبری ولی فقیه آگاه و مقتدر و همراهی مردم به دست آمده است

خطبه های نمازجمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم هاشمی امام جمعه موقت شهرستان زابل

خطبه اول:

حاج آقا هاشمی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی، فرارسیدن ماه رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه برکت و معنویت را تبریک گفتند و فرازهایی از خطبه معروف پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم در آستانه ماه مبارک رمضان خطبه شعبانیه را قرائت و تفسیر نمودند و توصیه کردند که ان شاءالله همه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

خطبه دوم:

حاج آقا هاشمی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

حلول سال جدید را خدمت شما تبریک عرض می کنم. امسال را رهبرمعظم انقلاب به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیدند. با توجه به اشراف ایشان به تمام زوایای امور کشور نقشه راه سال را در مقابل مسئولین و مردم عزیز قرار می دهند و جهت کلی حرکت را نشان می دهند. ان شاءالله در مقیاس کوچکتر هر منطقه ای از کشور نیز می تواند این هدف را به عنوان نقشه راه خود قرار داده و مسئولین منطقه ای در این مسیر حرکت کنند.

سیستان نیز همانطور که بارها گفته شده است پر است از استعدادهای مادی و معنوی و طبیعی و انسانی، از ظرفیت خاک مرغوب آن جهت احداث کارخانه های کاشی و سرامیک گرفته تا انرژی های خدادادی باد و آفتاب درخشان و بخشنده و نیز نیروی کار مناسب و شیفته فعالیت آن بهترین فرصت ها برای جهش منطقه می باشد.

۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی را تبریک عرض می کنیم. نهال انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید و ایثارگری مخلصانه ملت بزرگ ایران رشد نمود و به بار نشست و خداوند میوه با برکتی به نام جمهوری اسلامی را به ملت بزرگ هدیه داد. جمهوری اسلامی مدلی جدید از نظام حکومت داری را به جهان عرضه کرد. نظامی بر پایه مردم سالاری و بر اساس موازین شرعی و اسلامی است.

در نظام جمهوری اسلامی رای مردم اثرگذار واقعی در امورات کشور است و مسئولین از بالاترین مقام تا ارکان پایین تر همه با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم تعیین می شوند و در قبال مردم پاسخگو هستند و قوانین آن بر اساس اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم تنظیم می شود.

موفقیت های این نظام در عرصه های مختلف داخلی و خارجی بر کسی پوشیده نیست. در تمام عرصه های سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی به الگویی برای دنیا تبدیل شده است. در عرصه اقتصادی فراموش نکنیم که با ابرقدرت های دنیا مبارزه می شود و تحریم هایی که خود نام آن را فلج کننده گذاردند نتوانست نظام اسلامی را شکست دهد. پیشرفت و ترقی امروز جمهوری اسلامی به برکت رهبری ولی فقیه آگاه و مقتدر و همراهی مردم به دست آمده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.