بر اساس قرآن کریم دو شاخصه حاکم و فرماندار عبودیت و عمل صالح است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:مراسم تودیع و معارفه معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم بیان نمودند:

امروز روز اول ماه مبارک رمضان است. بزرگترین خصوصیت ماه رمضان نزول حقایق عالیه قرآن به قلوب مومنین است. به این معنا که از امروز قلب ها باید محلی برای ورود انوار آیات کریمه قرآن باشد. دل های پاک و ضمیرهای زلال میزبان نورانیت قرآن خواهند بود. امیدوارم که در ماه مبارک رمضان قلب شما مالامال از انوار ربانی قرآن کریم باشد. نوری که به سینه مبارک و قلب منور نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم تابید ان شاءالله که به قلب ما هم بتابد.

از زحمات جناب آقای ارجمندی حقا و انصافا تشکر می کنیم. ایشان زحمات فراوانی برای شهرستان زابل متحمل شدند و البته من بعد هم باید در خدمت ایشان باشیم، فرزند سیستان تا نفس دارد باید فرزند سیستان بماند و هر جایی که هست باید خادم خاک پاک شیعه خانه امیرالمومنین علیه السلام باشد.

ضمن تبریک انتصاب جناب آقای سنجرانی به سرپرستی فرمانداری ویژه شهرستان زابل نکاتی را محضر ایشان عرض می کنم. در آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه انبیاء می فرماید:” وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ” این آیه، آیه حاکمیت در عالم هست و البته این حاکمیت طبعا ذو مراتب است و از فرمانداری تا حاکمیت عالم را می تواند در بر بگیرد.

در آیه شریفه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء دو شاخصه برای حاکم مطرح است. اول این است که حاکم در حوزه اندیشه باید عبد باشد. بنده خدا باشد و بندگی اساس است. فرمود: عِبَادِیَ، بندگان من. حاکم اگر عبد بود و در برابر ذات اقدس الهی سر تعظیم فروبرد و اگر در برابر خدای متعال خاضع و خاشع بود خدا هم هم دلها را سمت او خواهد برد و هم به او مدد خواهد رساند. اول وظیفه یک حاکم در هر کجا که هست بندگی خداست آن موقع کار برای او مقدس تر خواهد شد و او دیگر فرماندار یک شهر نیست بلکه یک نیروی جهادی مسلط و خالص خواهد بود.همه ما در هر جایی که قرار داریم باید خودمان را در جهت زمینه سازی ظهور حضرت حجت علیه السلام در حوزه کاری خودمان مهیا کنیم.

اما در حوزه اندیشه استدعایی که هست این است که ما در غالب انقلاب اسلامی و تحت زعامت نایب عام حضرت حجت علیه السلام زندگی می کنیم. توقع این است که حاکم حتما در مسیر اندیشه زلال امامین انقلاب قرار بگیرد. فکر، اندیشه، نگاه، جهانبینی و به ویژه نگاه راهبردی او در این جهت قرار بگیرد. حفظ و حراست از کیان محتوایی انقلاب اسلامی به عهده حاکم است و بایستی حاکم مدافع و سنگربان اندیشه ای باشد. اندیشه ای که طراح آن اهل بیت علیهم السلام هستند.

در حوزه عمل قرآن کریم دومین شاخص را عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ بیان می کند. حاکم باید اهل عمل صالح باشد. برای یک حاکم هیچ عمل صالحی نسبت به مردم برتر از خدمت نیست. ما هیچ وقت از مردم طلبی نداشته و نداریم و نخواهیم داشت. قرار نیست در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی طلبکار مردم باشد و این باید از حاکم یا فرماندار به همه مسئولین سرایت پیدا کند.

فرماندار نخ تسبیح اداره زابل هست. همه مهره ها باید حول این نخ باشند. به گونه ای باید این مدیریت ان شاءالله اعمال شود که نگاه همه نگاه جهادی شود. توقع این است و بوده و همواره هم همین است. همواره در انقلاب اسلامی منصه، منصه نوکری است. منصه خدمت هست. فضا فضای خدمت بی منت است.

زابل مشکلاتی دارد و داشته است که مهم ترین آن بحث خشکسالی و موضوع آب است و آب موضوع بسیار مهمی است. مسئله اشتغال مسئله بسیار مهمی است. هنوز که هنوز است بعد از سالها و سالها که حتی روستاهای مرزی ما هم از گاز شهری برخوردار هستند زابل گاز ندارد. همه هم تلاش کردند و زحمت کشیدند. اما امروز که نفس تازه ای آمده است باید ورود قوی و ان شاءالله مستمری داشته باشند.لذا استدعایی که داریم این است که شاخص اول عبودیت در آیه کریمه مدنظر قرار بگیرد و شاخص دوم هم که عمل صالح است مدنظر باشد.

ائمه جمعه مکرم سیستان، حوزه های علمیه سیستان، طلاب و سلسله روحانیت همه و همه در کنار شما خواهند بود. ان شاءالله همه با هم حرکتی را که آغاز شده است ادامه دهیم تا به خیر و صلاحی برسیم که مردم عزیز و شریف و متین سیستان بتوانند در یک فضای آرام مسرت بخش ان شاءالله به حیات امیدشان ادامه دهند.

قابل ذکر است در این مراسم از زحمات جناب آقای ارجمندی تقدیر به عمل آمد و جناب آقای سنجرانی به سرپرستی فرمانداری ویژه شهرستان زابل منصوب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.