خواستار حل قاطع و سریع مسئله آب در سیستان هستیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

ماه مبارک رمضان قطعا فرصت بی نظیر برای تقرب به خداست. روزها و شبهای ماه رمضان از نظر طبیعی هیچ فرقی با شب ها و روزهای دیگر ندارد اما خدای متعال به این روزها و شبها خاصیتی داده است که متمایز و ممتاز شده است. حسب روایتی از نبی مکرم اسلام فرموده است که نفس شما صواب تسبیح دارد. یعنی هر دم و بازدم شما ندای زیبای سبحان الله است. یک مناجات و بندگی است که در عالم وجود منتشر می شود.این خیلی مقام بلند و خوشی است که انسان خودش را در برابر خدا هیچ بداند. خدایا کامل و اکمل و کمال تو هستی. این از عنایت و لطف و مرحمت حضرت حق است که به ما این منت را گذاشت که سر سفره رحمت او در ماه مبارک رمضان بنشینیم.

شقی و بدبخت است آن کسی که قدر ماه مبارک رمضان را نمی داند. روزها و شب های ماه مبارک رمضان می گذرد. این ساعات و لحظات عبور می کند.بعد از ماه مبارک رمضان هر نفس بنده سبحان الله نیست. این تفاوت ماه مبارک رمضان با ماه های دیگر است که نبی مکرم اسلام فرمودند: ماه مبارک رمضان سید ماه ها است.

خدای متعال در ماه مبارک رمضان با آغوش بازتر با ما برخورد می کند. دعای ابوحمزه ثمالی که در این ماه وارد شده است را امام سجاد علیه السلام اینگونه عرض می کند:” الحمدُللهِ الّذی یَحلُمُ عَنّی” سپاس و ستایش مخصوص آن خدایی است که در مقابل من با حلم و بردباری رفتار می کند.

وقتی که شما می خواهید رفتار خدا را با بندگانش ببینید. بندگان را به دو دسته می کنید. یک دسته آدم هایی هستند که اهل مدارا و تقوا و خدا ترسی هستند. خدا با آنها چطور برخورد می کند؟ می گویید کریمانه برخورد می کند. لطف و محبت می کند. دستشان را می گیرد. دسته دوم انسان های گناهکار هستند که از وجود قدسی امام سجاد علیه السلام عرض می کنم که می فرمایند:” الحمدُللهِ الّذی یَحلُمُ عَنّی حَتّی کَأنّی لا ذَنبَ لی” سپاس مخصوص آن خدایی است که آنقدر با بردباری با من رفتار می کند که انگار من هیچ گناهی مرتکب نشدم. مهربان تر از این چطور می شود تصور کرد؟

بگردد عفو دنبال گنهکار. در ماه مبارک رمضان این عفو و بخشش خداست که دنبال ما است. این رحمت خداست که ما را احاطه کرده است و ما در آغوش لطف و مرحمت خدا هستیم. قدر این ماه را بدانیم و با غفلت سپری نکنیم. این ماه بهار و زمان رویش است. میوه دل و قلب و بندگی ما در این ایام باید برسد.

وقتی در این ماه دست به دعا بر می داری همه ملائکه آمین گوی دعای جنابعالی هستند. خدا به وجودت مباهات می کند. نه اینکه ما آنقدر ارزش داریم که خدا مباهات کند. نه. خدا آقا است. قدر این ایام را بدانیم. هیچ لحظه ای را در ماه مبارک رمضان نباید از دست داد. تا فرصت هست قلب ها را مصفا کنیم. معلوم نیست ماه رمضان آینده ما زنده باشیم.

اگر پس این نفسی که می کشیم مهر و محبت و مودت و ولای بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها باشد این نفس همه اسباب کمال و تقرب را دارد. دلی که متوجه مهر اهل بیت علیهم السلام است به خدا نزدیک است. آن وقت دوستان شان را دوست می داری و دشمنان شان را دشمن می دانی به این غیرت می گویند.

خطبه دوم:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

خیرمقدم به فرماندار جدید و تقدیر از فرماندار سابق

در چند روز گذشته فرماندار جدید شهرستان زابل معرفی شدند خدمت ایشان خیرمقدم عرض می کنیم و آرزوی توفیق داریم و امیدواریم که در دوران تصدی ایشان شاهد تحولات بهتری نسبت به سابق باشیم. حق است که از زحمات فرماندار سابق بابت زحمات و دلسوزی هایشان تشکر و قدردانی کنیم. در جلسه معارفه جناب فرماندار عرض کردم که شما نخ تسبیح اداره شهر هستید و همه ادارات و ارگان ها در نظامی که شما قرار می دهید قرار می گیرند. به حمدالله مسئولین و مدیران ما در سیستان ونیروهای مسلح نظامی و انتظامی و امنیتی همگامی خوبی دارند. در دوران تصدی جناب آقای ارجمندی شاهد بودم که با ایشان همکاری خوبی می شد. امیدواریم که با جناب آقای سنجرانی هم همکاری خوبی شود و هم جهادی کارها را جلو ببرد که ان شاءالله اینگونه هم خواهد شد.

هر مسئولی دلسوز باشد و کار کند و دنبال حل مشکلات باشد مردم با جان و دل کمک و حمایت خواهند کرد.

بنده قبلا هم گفته ام که هر مسئولی دلسوز باشد و کار کند و دنبال حل مشکلات باشد مردم با جان و دل کمک و حمایت خواهند کرد. اگر عزیزان از مردم توقعی دارند در همه سطوح عرض می کنم باید ببینند که نسبت به مردم کار را چگونه انجام می دهند. چقدر نسبت به حل مشکلات و معضلات مردم کوشا هستند.

تذکر محکم و بی تعارف حضرت آیت الله محامی نماینده محترم ولی فقیه در استان نسبت به مسئله حق آبه سیستان

در مورد حق آبه اولا باید از نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان حضرت آیت الله محامی صمیمانه تشکر کنم. به نیابت از شما شب گذشته با ایشان جلسه مفصلی داشتیم و خیلی از مسائل سیستان طرح شد. در جلسه ای که رئیس جمهور محترم در مشهدمقدس با علما داشتند نماینده محترم ولی فقیه در استان صراحتا و بی تعارف نسبت به مسئله حق آبه سیستان تذکر دادند

در موضوع حق آبه عمل به تعهد چقدر پیچیده است که چند ماه است هیچ اتفاقی نیافتاده است؟

این یک حق است که طرف مقابل امضاء کرده است و متعهد شده است و جالب است که با هر ملاقات و مذاکره ای گفته می شود که ما به تعهدمان عمل می کنیم. این چه تعهد و عملی است که هر چه ما منتظر می مانیم خبری از عمل نیست. از زمانی که این گروه معلوم الحال حاکم بر افغانستان شده است الا چند روز اول و بعضی از افراد نه چندان خیلی مهم شان گفته اند که ما به تعهدمان عمل می کنیم. مگر عمل به تعهد چقدر پیچیده است که چند ماه است هیچ اتفاقی نیافتاده است؟

گویا از توضیح دقیق و شفاف خبری نیست.

آنچه که خیلی مهم است این می باشد که تکلیف حق آبه باید درست و دقیق روشن شود. بنده قصد گلایه گذاری ندارم اما چقدر به آقایان گفتیم که بیایید و برای مردم توضیح دهید. چند ماه است که ائمه جمعه محترم سیستان و البته در ذیل عزیزان و عقب و پیرو عزیزان بنده حقیر و ائمه جمعه موقت زابل و علما، ریش سفیدان، سران طوایف، مردم همه و همه خواستار این بودند که واضح و روشن توضیح دهید. گویا از توضیح دقیق و شفاف خبری نیست.

حق آبه حق است. شما که مسئول هستید وظیفه دارید که این حق را بگیرید.

در مسئله آب چند حرف واضح داریم. حق آبه حق است. شما که مسئول هستید وظیفه دارید که این حق را بگیرید و منتی هم ندارید. اینجا جایی است که به خاطر آن باید یقه خودت را پاره کنی. کشاورزی که یک سال هیچ نکاشته است از کجا بیاورد و زندگی کند؟ دامداری که به بنده مراجعه کرده و می گوید حاج آقا دام خودم را برای روز تاسوعا نذر کرده بودم و امروز نمی توانم تغذیه این دام را تامین کنم. چکار کنم؟ دامداری که مجبور است دام خودش را بفروشد و کشاورزی که نه کشتی داشته و نه برداشتی داشته است. زندگی این بندگان خدا وابسته به آب است. ما باید به سمتی برویم که نیاز اقتصاد سیستان به آب کم و کمتر شود و اگر به آب وابسته است به منابعی وابسته باشد که زیر ابر تیره تصمیم دیگران نباشد.

گفتار درمانی و وعده کافیست. باید چیزی باشد تا مردم به چشم شان ببینند که اتفاقی افتاده است.

از متصدیان امر خواهش می کنیم. می دانیم که زحمت می کشید. می دانیم که پیگیری می کنید. ما هم می پذیریم. ما معتقد هستیم که دولت ما دولت راستگو و صادقی است و ان شاءالله صادق الوعد هم هست. اما علی الارض هم چیزی دیده شود. گوش مردم از گفتاردرمانی و وعده پر است. امروز روزی است که باید چشم مردم را سیر کرد. دو شب گذشته با یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صحبت می کردم. گفتم باید چیزی باشد تا مردم به چشم شان ببینند که اتفاقی افتاده است.

برای طرح ها روزشمار بگذارید و تابلو بزنید و به مردم گزارش بدهید.

چاه ژرفی حفر می شود. نزدیک به یک و نیم میلیون دلار شاید هزینه می شود و آب به سطح زمین می آید. آب به سطح زمین آمده است. این همه زحمت کشیده شده است و چاه ژرفی در این نیمروز حفر شده است. یک حرکتی صورت بگیرد و این آب  را سر سفره مردم بیاورید. گفتم روزشمار بگذارید و تابلو بزنید و به مردم گزارش بدهید که مثلا انتقال آب از دریای عمان الان کجاست؟ الحمدلله قانون شده است و ردیف دارد و ما باید از نمایندگان مان در مجلس شورای اسلامی حقیقتا تشکر کنیم که این موارد را تبدیل به قانون کردند اما کافی نیست و مجریان عزیز ما باید قویتر از این وارد شوند. شما محرم تر از این مردم پیدا نخواهید کرد. مردمی که لحظه ای خادمان خودشان را تنها نمی گذارند.

هر کسی در این زمان و در این نقطه و منطقه بخواهد مردم را ناامید کند بی شک دارد به این مردم خیانت می کند.

آب مهم است اما مهم تر از آب این است که ببینند من دارم تلاش می کنم و زحمت می کشیم. مهم تر از آب و هر چیز دیگری امید دادن به این مردم است. هر کسی در این زمان و در این نقطه و منطقه بخواهد مردم را ناامید کند بی شک دارد به این مردم خیانت می کند. کسی حق ندارد مردم را ناامید کند. جوانان فعال این انقلاب در میدان حضور دارند .

عزیزان ما در سپاه موفق شدند یکصد و پنجاه میلیون متر مکعب آب را از چاه نیمه چهارم به سوم منتقل کنند.

تمام آرزوی ما چند ماه پیش این بود که یکصد میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه چهارم به سوم منتقل شود. امروز که بنده در خدمت شما هستم عزیزان ما در سپاه موفق شدند یکصد و پنجاه میلیون متر مکعب آب را جابجا کنند. این مدال افتخار دارد. همه فکر می کردند که شاید بشود اما بیش از آن شد. ان شاءالله بیشتر هم خواهد شد.

همه وظیفه ما امید دادن به مردم است. البته این امید، امید واهی نیست.

نظام اجازه نمی دهد که خدایی نکرده ناامیدی سیطره پیدا کند. هم رسانه ها و هم مسئولین و عزیزانی که دست اندرکار هستند و هم مسند نشینان و هم کارشناسان و همه و همه وظیفه ما امید دادن به مردم است. البته این امید، امید واهی نیست. ما گردنه هایی را طی کردیم که این واقعا در برابر آن چیزی نیست. این نظام سختی هایی دیده است که خیلی سنگین تر از این ها بوده است. انرژی و توان نظام حقیقتا هست که این مسائل را سریع و قاطع حل کند و ما خواستار حل قاطع و سریع مسئله آب در سیستان هستیم.

در رابطه با حادثه تروریستی مشهدمقدس…

در رابطه با حادثه تروریستی که در مشهدمقدس اتفاق افتاد. اینکه دو طلبه جهادی و عزیز ما، بچه هایی که عاشق وصال خونین با مولا و مقتدایشان بودند و به این فیض رسیدند حرفی نیست. اینکه جوانی بیست و یک ساله و فریب خورده می آید و این جنایت را مرتکب می شود و البته تنها هم نبوده است این هم حرفی است. حالا تابعیت او هر کجا می خواهد باشد باشد مهم این نیست که آن شخص ایرانی بود و یا افغان بود و یا کجایی بود.

مراقب و هوشیار باشیم که دو قطبی و دوگانه سازی ایجاد نشود.

اولا ما مراقب و هوشیار باشیم که دو قطبی ایجاد نشود. دو قطبی ایرانی و افغان نباید ایجاد شود. ما افغانستانی ها را به لشکر ظفرمند فاطمیون می شناسیم. بنده در سوریه و در بهبهه ی درگیری ها مدتی هم نفس اینها بودم. پاک، زلال، با اخلاص بودند. دوگانه شیعه و سنی نباید به وجود بیاید. همان قدر که شیعه مظلوم واقع می شود و در خون خودش می غلتد سنی هم مظلوم واقع می شود که تبدیل به سپری برای این تفکر خبیث می شود.

فهرست بالا بلند سیاهی از جنایت توسط مروجین  فرقه ضاله وهابیت در جهان اسلام وجود دارد.

از زمانی که فرقه ضاله وهابیت به وجود آمده است تا به امروز فهرست بالا بلند سیاهی از جنایت توسط مروجین این فرقه ضاله در جهان اسلام وجود دارد. قتل عام نجران، قتل عام مدینه، قتل عام کربلا که اینها در یکصد سال و قبل از یکصد سال پیش است. در زمان ما قتل عام مردم مظلوم سوریه، لبنان، یمن، عراق، پاکستان، افغانستان و جاهای مختلف. بروید بگردید آنهایی خودشان را در مساجد و در عبادتگاه ها و در مصلی های نمازجمعه و در حرم ها و بین مردم در بازارها منفجر کردند از کجا آمدند؟ تربیت شدند. ریشه این تربیت ها کجاست؟ همان هایی که مدرسه دخترانه حاشیه کابل را به خاک و خون می کشند. همانان بمب های چند صد هزار دلاری روی سر زن و بچه یمن می ریزند. همان ها دلارهای نفتی باد آورده خودشان را هزینه می کنند تا سر از تن مردان سوری جلوی زن و بچه شان جدا کنند. همانان جوانی را که بنده خدا مشکل روانی دارد به او مواد منفجره وصل می کنند و بازار می فرستند و از دور با تلفن همراه منفجر می کنند و دهها نفر را به خاک و خون می کشند.

آیا فقط محکوم کردن این عمل وحشیانه کافی است؟ آیا جلوی نفر بعدی را می گیرد؟

تفکر وهابی از روزی که آمد و در نقشه سیاسی جهان اسلام به مدد انگلیس و به ابتکار انگلیس و به حمایت غرب و جریان ماسونی و بعد آن هم حمایت جریان های کثیف نظام سرمایه داری و سلطه آمد و خودش را در اسلام و به اسم اسلام و در لباس اسلام خودش را جا زد. جز خون و جنایت از ان ندیدیم. ریشه های این قصه باید دیده شود. علمای اهل سنت در همه جای این مملکت محکوم کردند. بالاخره دو مسلمان مظلوم با این وضع کشته شدند. یک کسی حرمت حرم ذریه رسول خدا را شکست اما آیا محکوم کردن این عمل وحشیانه کافی است؟ آیا جلوی نفر بعدی را می گیرد؟

جنایت را این جوان مرتکب می شود یا آن کسی که تربیت و تحریک کرده است؟

جوانی برای کشتن برادر مسلمانش تربیت می شود.  آنی که این اراده را به او داده که این سلاح سرد را دست بگیرد و قلب یک مسلمان را بشکافد. اگر قرار است که برخورد جدی بشود با آنی باید بشود که به دنبال تربیت این چنین آدمی است.

برخی افراد پیدا می شوند و شیعه را به کفر و شرک متهم می کنند. اگر استدلالی دارند بیایند و زیر همین سقف و در همین نمازجمعه ثابت کنند.

برخی افراد که در همین استان هم گهگاهی البته پیدا می شوند و شیعه را به کفر و شرک متهم می کنند. اگر استدلالی دارند و اگر راست می گویند و اگر صادق هستند بیایند و زیر همین سقف و در همین نمازجمعه ثابت کنند. اگر می توانند بیایند و ثابت کنند. توسلی که اصل مبنای آن قرآن کریم است. تبرکی که اساس آن قرآن است. شفاعتی که مبنا و بنیان آن قرآن است. شرک می دانید و جوان مظلومی را هم از بچگی تربیت می کنید و چاقو دستش می دهید که برود و شکم یک مسلمان را پاره کند این هنر نیست. کیست که نداند اینها ریشه در لندن دارد؟ ریشه در تل آویو دارد؟ کیست که نداند رژیم منحوس سعودی روز به روز دارد علیه اسلام توطئه می چیند. غرب آرزو داشت اسلام را خشن و بی رحم و خون ریز معرفی کند. عربستان و ازنابش این نوکران جبهه عبری عربی این کار را برای غرب کردند.

علی رغم همه کاری که می کنند این پرچم با صلابت و قدرت به زودی ان شاءالله به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام چهارده قرن است که کشته داده است. چهارده قرن است که علمای آن مدام یا تبعید شدند و یا نفی بلد شدند و یا آزار دیدند. مردمانش چهارده قرن آزار دیدند. بعد از چهارده قرن به تنهایی پرچم اسلام عزتمند را به برکت ولایت فقیه در این دنیا بلند کردند. به کوری چشمان و علی رغم توطئه هایشان و پول هایی که خرج می کنند و علی رغم همه مدارسی که فقط قاتل تربیت می کنند. علی رغم همه کاری که می کنند این پرچم با صلابت و قدرت به زودی ان شاءالله به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

از دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی خواهش می کنیم که با ریشه های این برنامه با قاطعیت تمام و  بدون مجامله و بدون گذشت و کوچکترین واهمه ای برخورد کنند.

درخواستی از دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی داریم و این است که آقایان با ریشه های این برنامه، اگر در ایران ریشه ای نسبت به این امور پیدا کردید و اگر به کسی رسیدید که دارد این تفکر را ترویج می دهد. خواهش می کنیم که با قاطعیت تمام و  بدون مجامله و بدون گذشت و کوچکترین واهمه ای برخورد کنید و این را بدانید شیعه و سنی از شما حمایت خواهند کرد. سالها و قرن ها است که شیعیان و اهل سنت در همه جای این دنیا باهم زندگی می کنند و مشکلی با هم ندارند و برادر و عزیز هم هستند و با هم وصلتکار هستند. یک فرقه ضاله آمده است و دارد این نظم را خدایی نکرده به هم می زند. شما باید در برابرشان بایستید. باقدرت هم بایستید و مجامله و تغافل هم نکنید. گاهی ممکن است مصلحت اندیشی های مضری هم به وجود بیاید که بعدا نشود خسارت آن را جمع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.