یکی از راه های نفوذ تفکر خطرناک وهابیت تفرقه افکنی و اختلاف میان مسلمانان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:به مناسبت حادثه تروریستی مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین راشکی مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام زابل در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان زابل به تبیین زوایای این حادثه پرداختند.

حاج آقا راشکی ضمن اشاره به ریشه های تفکر وهابیت بیان نمود: متاسفانه بار دیگر شاهد بودیم که تفکر تکفیری وهابیت منجر به شهادت تعدادی ازعزیزان دل ما شد. تفکر وهابیت تفکری است که توسط محمد بن عبدالوهاب در سده های گذشته به وجود آمد تفکری بسیار خطرناک است. و معتقد هستند که هر کسی که سخنان ما را قبول داشته باشد مسلمان است و کسی که قبول نداشته باشد کافر حربی است و خون، ناموس و اموال او حلال است. این تفکر خطرناک به جان اسلام افتاده است.

وی در ادامه افزود:این تفکر خطرناک توسط محمد بن عبدالوهاب و با کمک آل سعود ابتدا در عربستان منتشر شد آنها یک به یک به قبایل عربستان حمله کردند و با کمک آل سعود و حمایت کشورهای غربی همچون انگلیس توانستند کل منطقه را تحت سیطره خودشان بگیرند و متاسفانه در سال های اخیر شاهد این هستیم که روز به روز این تفکر تکفیری به دنبال این است که قدرت خودش را در منطقه بیشتر کند. با دلارهای نفتی که به دست می آورد در کشور های مختلف سرمایه گذاری می کند.

امام جمعه موقت شهرستان زابل یکی از راه های نفوذ این تفکر خطرناک تفرقه افکنی و اختلاف میان مسلمانان دانست و گفت: وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی را دنبال می کند. هر ساله باید شاهد باشیم که در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه مسلمانان و شیعیان بی گناه مورد حمله تروریستی این تفکر خطرناک قرار بگیرند.داعش زاییده تفکر وهابیت است. وهابیتی که نمی تواند وحدت میان مسلمانان را ببیند. تفکری که به دنبال این است تا می تواند میان مسلمانان تفرقه بیاندازد. اینها به دنبال این بودند که با داعش بتوانند قدرت خودشان را روز به روز بیشتر کنند اما با رشادت های امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند به اهداف خودشان برسند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:این تفکر حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند به گمان اینکه اگر مرد مقاومت شهید شود قدرت و تفکر مقاومت از بین خواهد رفت اما غافل از اینکه وقتی حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید حاج قاسم های سلیمانی به میانه میدان آمدند. هر چه قدر که این تفکر از ما را به شهادت برساند قدرت و نیروی مقاومت ما بیشتر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام پیرامون حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی بیان کرد: متاسفانه در روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام شاهد هتک حرمت به حرم شدیم. شاهد این بودیم که فردی با تفکر تکفیری وارد حرم شد و با سلاح سرد به جان سه طلبه جهادی افتاد. شهید اصلانی کسی بود که در سالهای دفاع مقدس جان خودش را در دست گرفت و دو برادر عزیز او در این راه به شهادت رسیدند. او کسی بود که بعد از سالهای دفاع مقدس به دنبال فعالیت های جهادی بود و در حاشیه شهر مشهد زندگی می کرد و تمام فکر و ذکر او خدمت به مردم و محرومین حاشیه شهر مشهد بوده است. او همواره آروزی شهادت در راه خدا را داشت که بالاخره به آرزویش رسید.

وی در ادامه افزود:طلاب افتخار این را دارند که در دفاع مقدس بیش از پنج هزار شهید تقدیم جامعه کرده اند. در میان اقشار مختلف تعداد شهدای طلبه در صدر است. وقتی دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها مطرح شد طلاب بسیاری اعزام شدند و بیش از پنجاه شهید طلبه تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها شد.اکنون نیز همه طلاب با همان روحیه جهادی در میدان حضور دارند و این عمامه ای که به روی سر گذاشته ایم نشان از کفن ما است یعنی می خواهیم اعلام کنیم که همیشه آماده شهادت و خدمت به مردم هستیم.

حاج آقا راشکی در پایان تصریح کرد:ما هر گونه تفکر تکفیری را محکوم می کنیم. سخن ما با کسانی است که به دنبال تفکرات تکفیری عربستان در حرکت هستند بدانند که هیچ زمان راه به جایی نخواهند برد زیرا تفکر مقاومت و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم روز به روز بیشتر خواهد شد.
گله ای هم از بعضی از غرب گرایانی که در کشور هستند داریم. کسانی که همیشه ادعایشان این بود که ما باید به دنبال انسانیت باشیم و ما کاری به مذهب و دین نداریم. اما متاسفانه وقتی دیدیم سه طلبه در حرم امام رضا علیه السلام مجروح شدند و به شهادت رسیدند بعضی از غرب گرایان اظهار خوشحالی کردند و کنایه هایی زدند. در مقابل هم آیه شریفه قرآن را می خوانیم: ” وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ” کسی که شهید شود به مرگ طبیعی از دنیا نرفته است. شهید همیشه زنده است و نزد پروردگارش روزی می خورد. افتخار طلاب این است که تا می توانند از انقلاب دفاع کنند و خادم این انقلاب باشند. طلاب مال و جان های خویش را فدای این انقلاب می کنند. اگر کسی طلبه ای را به شهادت برساند نه تنها مقاومت ما کم نخواهد شد بلکه روز به روز مقاومت ما در مقابل این تفکر تکفیری وهابیت بیشتر خواهد شد. به امید روزی که ان شاءالله وهابیت و تفکر وهابیت از میان پیروان آنها از دنیا برچیده شود و آل سعود نابود شود و در کل دنیا بتوانیم وحدت واقعی را میان مسلمانان شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.