رسانه محل جریان یک اندیشه زلال برای ارتقاء جامعه است در فرهنگ انقلاب اسلامی رسانه قالی سلیمان اصحاب قدرت نیست

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:مراسم افتتاح کانون بسیج رسانه شهید عباسعلی خمری شهرستان زابل برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به تعریف و کارکرد رسانه در غرب پرداختند و بیان نمودند:انگلیسی ها ضرب المثلی دارند که ژورنالیست عالم نیست.چرا؟ دلیلش این است که در دنیای مادی گرایی رسانه فقط ابزار است و بیشتر نیست و در واقع رسانه در غرب اصالت ندارد و ابزاری در دست قدرت است. رسانه می تواند جلادترین آدم ها را به فرشته هایی تبدیل کند که همه آرزوی هم نشینی با آنها را دارند و می تواند فرشته ها را به هیولاهایی تبدیل کند که پیل تن ترین آدم ها هم از دیدن خوابش واهمه داشته باشند.در دنیا رسانه در دست لابی های خاص عبری قرار دارد لذا وقتی وارد عالم غرب می شوید رسانه هرگز اثری بیش از ابزار ندارد علارغم اینکه بسیاری قائل هستند که دنیا را رسانه ها مدیریت می کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل به تعریف انقلاب اسلامی از رسانه پرداختند و تصریح نمودند:در غرب رسانه ها مذاق مردم را بر اساس منویات آن صاحبان قدرت تغییر می دهند اما در تعریف انقلاب اسلامی از رسانه این است که رسانه محل جریان یک اندیشه زلال برای ارتقاء جامعه است لذا در فرهنگ انقلاب اسلامی رسانه قالی سلیمان اصحاب قدرت نیست. رسانه نباید قالی سلیمان صاحبان قدرت شود چه قدرت سیاسی، چه قدرت اجتماعی و چه قدرت اقتصادی و یا قدرت فرهنگی. چرا؟ چون اگر رسانه قالی سلیمان شد تابع دیدگاه ها و نظرات شد گاهی بین وهم و اندیشه را نمی تواند تشخیص دهد.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل با اشاره به این نکته که رسانه ها مذاق مردم را به سمت اندیشه ها سوق دهند افزودند:از همه اهالی عزیز رسانه خواهش می کنم که قالی سلیمان کسی نشوید و تکلیف تان را تشخیص بدهید و این را بدانید که در عالم رسانه گاهی توجیهاتی داریم که معلوم نیست که شب اول قبر از ما بپذیرند. قالی سلیمان حجت خدا علیه السلام باشیم. قالی سلیمان دین باشیم. قالی سلیمان تکلیف مان باشیم و این را بدانیم که مذاق مردم دست ما است. مذاق مردم را به گونه ای رقم بزنیم که با اندیشه ها به تصمیم برسند نه با اوهام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.