قدر معلم به این سادگی ها شناخته نخواهد شد، هر چه به معلم خدمت شود در سطح و شان او نیست.

به گزارش رروابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان زابل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: در قرآن کریم چهار بار ترکیب تعلیم و تزکیه آمده است. سه مرتبه تزکیه مقدم بر تعلیم است و یک مرتبه تعلیم مقدم بر تزکیه است. فی مابین تقدم و تاخر رتبی تعلیم و تزکیه آنی که قطعا مقدم می باشد تزکیه است لذا کلمه معلم کلمه نارسایی است و اساسا کلمه معلم یک غلط مشهور است. معلم نیست و مربی است به این دلیل که معلم عبارت است از آن کسی که داده ها یا دانشی را به ذهن مخاطب خودش منتقل می کند اما معلمین ما کارشان انتقال دانش نیست، کارشان انتقال دانش در بستر تربیت است یعنی اگر بستر تربیت نباشد آن دانش انتقالش فایده ندارد. امام خمینی رحمه الله می فرمایند: اگر تزکیه نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد. بنابراین روز معلم را به مربیان عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم که هم در انتقال داده ها و هم در ایجاد بستر تربیتی موفق باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح نمود:در علم تربیت بحث در این است که فی مابین مربی و متربی یک رابطه و تعامل و کنش و واکنش هست. برونداد و خروجی این ارتباط تربیت می شود. اگر بخواهیم بدانیم که معلمین ما موفق هستند باید بیرون دیوار مدرسه برویم و جوانان را ارزیابی کنیم. اگر در رفتار، منش و سیره آنها بروندادها، بروندادهای مثبت تربیتی بود پس معلم ما نمره اش نمره قبولی است و به طبع نمره پدران و مادران هم نمره قبولی دارند. اگر بروندادها خدایی ناخواسته بروندادهای ضد تربیتی بود پس نمره پدران و مادران و معلمین نمره مردودی است. بنابراین خیلی اهمیت دارد که ما نسبت به بروندادهای رفتاری دانش آموزان دقت داشته باشیم. برونداد تربیتی به معلم می گوید که دانش آموزش چقدر همت، شجاعت، خلاقیت، ایده پردازی و از همه بالاتر چه اندازه خداترسی دارد و مومن است.

وی در پایان افزود:شک نداریم که معلمین عزیز عندالله ماجور هستند و خدای متعال پاداش خاص خواهد داد. گرچه در دنیایی که زندگی می کنید قدر شما آنگونه که باید شناخته شده نیست و نخواهد شد. قدر معلم به این سادگی ها شناخته نخواهد شد، هر چه به معلم خدمت شود در سطح و شان او نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.