نیروهای هلال احمر مجاهدانی هستند که زمانی به کار می آیند که در اوج مظلومیت هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:به مناسبت هفته هلال احمر، مدیر ، کارکنان و جمعی از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان زابل با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حاج آقا عزیزی ضمن تبریک هفته هلال احمر اظهار داشت: نیروهای هلال احمر مجاهدانی هستند که زمانی که به کار می آیند در اوج مظلومیت به کار می آیند. نوع برخورد، حلم، صبر و بردباری نیروهای امدادی بسیار ستودنی است و بسیار موثر و تاثیر گذار است.

امام جمعه شهرستان زابل تصریح نمود: در باب آموزش پیشنهاد بنده این است که هلال احمر طیفی از دوره های آموزشی را به صورت عمومی برگزار کند. با توجه به اینکه در حوادث قبل از آنی که نیروهای امدادی به صحنه برسند گاها فرصت هایی از دست می رود اگر دست به آموزش های عمومی بزنیم و عموم مردم مهارت های لازم را فرا گرفته باشند می توانیم از صدمات و تلفات حوادث بکاهیم لذا در این راستا تمامی امکانات مصلی و ستاد نمازجمعه در اختیار هلال احمر می باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل بیان نمود:در مورد مواجهه با حواث نیازمند آموزش های سبک زندگی نیز هستیم. در سیستان بادهای ۱۲٠ روزه را داریم و با توجه به خشکی هامون و گرد و غباری که هست و بروز بیماری آسم و سایر بیماری های مزمن به نظر می آید هلال احمر می تواند برای اینکه مردم کمترین آسیب را از این ماجرا ببینند آموزش ها و پیشگیری های لازم جهت کم کردن آثار گرد و غبار را به مردم انتقال دهد. در این راستا مساجد ظرفیت خوبی هستند و سازمان تبلیغات و امور مساجد آمادگی دارند تا هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی در پایان عنوان داشت: یکی از کارهای خیلی خوبی که هلال احمر در سطح ایران انجام می دهد بحث تامین دارو است. و از جهتی که برای بعضی بیماران خاص تامین دارو خیلی سخت است، اگر در زمینه تامین داروی بیماران خاص و افراد نیازمند هلال احمر زحمت بکشد و داروی مورد نیاز را تامین کند خدمت بزرگی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.