برنامه دشمن در این مقطع القاء ناامیدی و تحریک به آشوب و بلوا است./ حاکمیت وظیفه دارد ضمن گسترش عدالت و جلوگیری از گرانی افسارگسیخته با اخلالگران اقتصادی سخت، خشن، صریح، محکم و بدون مجامله برخورد کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

در سوره مبارکه یونس  آیات ۷ و ۸ می فرماید: “إِنَّ الَّذینَ لایَرْجُونَ لِقاءَنا وَ رَضُوا بِالْحَیاهِ الدُّنْیا وَ اطْمَأَنُّوا بِها وَ الَّذینَ هُمْ عَنْ آیاتِنا غافِلُونَ أُولئِکَ مَأْواهُمُ النّارُ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ”

کسانی که ایمان به لقاء الهی ندارند و به حیات دنیا هم بسنده می کنند یعنی همه آمال و آرزوی آنها می شود همین که در دنیا دارند. اوج پرواز آرزوی آنان می شود امتیاز خاصی که در این دنیا به دست می آورند. البته مراد از امید در اینجا ایمان است. ایمانی به معاد ندارند.  امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود: شما برای بقاء آفریده شده اید. برای فنا آفریده نشده اید. با مرگ از یک خانه به خانه دیگری می روید پس بنا نیست در این خانه بمانید.

“وَ رَضُوا بِالْحَیاهِ الدُّنْیا” پس بسنده می کنند به زندگی که در دنیا دارند. وَ “اطْمَأَنُّوا بِها” اطمینان هم پیدا می کنند که همه عالم هستی همین زندگی معمول دنیایی است که دارند. فراموشی مرگ و انتقال از دنیا به آخرت بسیار ضربه مهلکی به ما می زند.  فرمود: مردم خواب هستند. وقتی که می میرند تازه بیدار می شوند همه گناه ما در این است که باور نداریم که روزی در بارگاه الهی خواهیم ایستاد و پاسخ خواهیم داد. .” وَ الَّذینَ هُمْ عَنْ آیاتِنا غافِلُونَ” از خداوند غافل هستند و مشغول به غیر هستند. این چقدر به ما ضربه می زند؟ یادمان باشد قرار است مدتی در این دنیا سیر کنیم. در این عالم نخواهیم ماند. هر کاری می کنید برای آخرت بکنید. پیرمرد مومن مغازه داری که پنکه روی سرش را خاموش می کرد تا گرمی از ترازو تغییر نکند و آن کسی که تریلی آرد مردم را قاچاق می کند. چقدر با هم فاصله دارند؟ فاصله بهشت و جهنم گاهی کمتر از یک نفس است. کمتر از یک تصمیم است. گاهی در حد یک یا دو ثانیه است. دین مان چه در زبان، چه در عمل، چه در گفتار و چه در لقمه معامله نکنیم.  “أُولئِکَ مَأْواهُمُ النّارُ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ” آتش جهنم چیزی جز عمل امروز من و شما نیست. نعمت بهشت هم چیزی چز عمل من و شما نیست.

نتیجه مستقیم ایمان نداشتن به معاد محدود شدن در همین دنیا و غافل شدن از آیات الهی است. و سرنوشتی جز آتش عذاب نخواهیم داشت. یاد معاد اثر شگرفی در تربیت پذیری انسان دارد. هیچ گاه مرگ را دور نبینید.

خطبه دوم:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

راجع به مهم ترین تصمیم که باید دولت جمهوری اسلامی ایران می گرفت و بالاخره دولت سیزدهم جرات کرد و این تصمیم را گرفت. تصمیمی که واقعیت این است که باید بیست یا بیست و پنج سال پیش گرفته می شد اما دولت ها به لحاظ ملاحظات عمدتا سیاسی که داشتند دست به این کار نزدند. چون ممکن بود که برای ایشان مخاطراتی داشته باشد.

جریان مردمی سازی یارانه ها در کشور آغاز شد و این جریان قطعا ادامه خواهد داشت تا اینکه از حیث اقتصادی به یک طراز برسیم. تا رسیدن به ان طراز علی القاعده امواجی در زندگانی همه ما اتفاق خواهد افتاد. توضیحات بسیاری هم مسئولین محترم در رسانه ها بیان کردند. لذا بنا دارم تا برشی را از این قضیه عرض کنم.

خوب است درباره این جراحی اقتصادی که اتفاق افتاده است نگاهی هم به دشمن بیاندازیم تا بدانیم برنامه دشمن چیست؟ آیا دشمن برای ما برنامه دارد یا ندارد؟ و به دنبال چیست؟ و چه اهدافی را دنبال می کند؟ و ما چه وظایفی داریم؟ حداقل دشمن در پشت این جراحی اقتصادی دو برنامه را در دستور کار دارد و از آغازین روزهای این طرح و قبل از شروع عملیات خویش را آغاز کرده است و با یک حجم بسیار وسیعی به فرماندهی شبکه دروغ پراکنی بی بی سی این خط را دنبال می کنند.

برنامه دشمن در این مقطع چیست؟

الف: القاء ناامید بین مردم و اینکه مردم از نظام اسلامی ناامید شوند.

اول برنامه دشمن در این مقطع عبارت است از القاء ناامید بین مردم است. اینکه مردم از نظام اسلامی ناامید شوند. چهل و سه سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد. آیا ما یک روز بدون تحریم داشتیم؟ نداشتیم. یک روز بدون مشکل داشتیم؟ نداشتیم. مشکلاتی را که طی کردیم چه بوده است؟ جنگ، محاصره اقتصادی، تحریم های به قول دشمنان فلج کننده و روز به روز مشکل روی مشکل را این مردم با سربلندی طی کردند. درست است که اکنون زندگی سخت است ولی وقتی با دوران گذشته مقایسه می کنیم به آن سختی نیست.

انقلابی که در چهل و سه سال مانا بوده است و توانسته خودش را در این همه توطئه و مشکل نگه بدارد. در یک دقیقه مسئولین و ارکان نظام به خاک و خون کشیده شدند. از مسئولین دولت، مجلس و قوه قضائیه و تقریبا از مسئولین همه حکومت در واقعه هفت تیر به شهادت رسیدند اما مردم ماندند. لذا جایی برای ناامید نیست و مطمئن باشید که ملت ما از این گردنه هم عبور خواهد کرد. البته کسانی که ما را تحریک به ناامیدی می کنند اهدافی دارند.

ب: تحریک به آشوب و بلوا…

دوم برنامه دشمن تحریک به آشوب و بلوا است. در این ایام جالب بود کسانی که یقه خودشان را برای رای آوردن دولت یازدهم و دوازدهم پاره می کردند و با همه توان پشت سر این دولت ایستادند و هر چه در دولت یازدهم و دوازدهم به مردم ظلم شد صدایشان در نیامد اما الان دقیقا همان ها مردم را به بلوا تشویق می کنند.

دم خروس یا بهتر دم شترمرغ عده ای بیرون زد…

آقای مربی فوتبال، فوتبالیست و یا ورزشکاری که از هر مسیری استفاده می کند که مالیات ندهد و فرار مالیاتی داشته باشد امروز در مصاحبه خبری تیم فوتبال از گرانی حرف می زند. تو دیگر چرا؟ اصلا چه شد که شما یاد گرانی افتادید؟ آقای بازیگری که به خاطر دولت یازدهم و دوازدهم در فضای مجازی اثرهای فراوانی تولید کرد امروز به رهبر این نظام نامه می نویسد که با ریختن خون من حکم رفاه مردم را امضاء کنید. مثلا انگار مقام معظم رهبری دستور دادند که روی مردم فشار بیاورند! تودیگر چرا؟ آقای ورزشکاری که پول تعرفه برق او از یارانه یک شهر بیشتر است و از بیت المال ارتزاق میلیونی و میلیاردی می کند امروز پویش راه می اندازد که تحریم! تو دیگر چرا؟ آقایی که دیروز می گفت کسانی که به دولت دوازدهم خرده می گیرند سواد اقتصادی ندارند. امروز از ویلای هشتاد میلیاردی خبر از قیمت گوجه و بادمجان می دهد. تو دیگر چرا؟ کسانی که خارج از این مرزها گاهی ماهیانه تا پانصد هزار دلار از استکبار جهانی پول می گیرند برای اینکه مردم را زمین بزنند امروز دلواپس مرغ در مملکت شدند. این دیگر دم خروس نیست و دم شتر مرغ است که بیرون زده است.

چه شده است که عده ای یک دفعه جیغ بنفش می کشند. این مردم سال گذشته در مشکلات بسیار بیشتری بودند. سال قبلش دلار سه هزار تومانی را دوستان شما سی هزار تومان کردند. یادتان رفته است که دولت مورد حمایت شما در بورس دست در جیب مردم کرد؟ یادتان رفته است که شصت تن طلای این مردم را به یغما داد؟ چه شد که طلاهای قاچاق شده به امارات پس پیگیری های فراوان مرز ورود و خروج از دفتر فلان معاون وزیر در آمد؟  ما اگر چیزی نمی گوییم از آقایی ما است که چیزی نمی گوییم والا بلد هستیم که اطلاعات و اخبار در اختیار مردم بگذاریم. همین شماها مردم را هدایت کردید که به دولت یازدهم و دوازدهم رای بدهند و آن بلا را سر این مردم در آوردند. آنقدر که همه زندگی را به مذاکرات با آمریکا بستند. گفتند که اگر می خواهید آب بخورید باید با آمریکا توافق کنید. مگر نمی گفتند ما هیچ کار اقتصادی نمی توانیم بکنیم چون FATF  مانع می شود. الان عضو FATF هستیم؟ الان چگونه نفت می فروشیم و پولش را هم دریافت می کنیم؟ چگونه میعانات گازی و پتروشیمی می فروشیم؟ چگونه با یکصد و بیست کشور دنیا مبادلات تجاری داریم؟ چگونه در کشور تاجیکستان کارخانه ساخت پهپاد رزمی می سازیم و افتتاح می کنیم؟ FATF برداشته شد؟ نه. شما دروغ گفتید. حال دولتی پیدا شده است و می خواهد یارانه را به خود مردم بدهد که البته کم است و باید کارهای دیگری هم انجام دهد.

باید از عده ای پرسید طی هشت سال گذشته که دولت تحت حمایت شما فساد و ویژه خواری را به نهایت خود رسانده بود کجا بودید؟

آنهایی که تحریک می کنند دیروز و پریروز کجا بودند؟سال ۱۴۰۰ ، ۱۳۹۹، ۱۳۹۸ و… کجا بودند؟ چه می کردند؟ بله یک بار صدایشان درآمد و ما هم باید انصاف داشته باشیم. زمانی که رئیس جمهور آمریکا دستور داد به هیچ ایرانی ویزا ورود به آمریکا ندهید. آقایان صدایشان درآمد و گریه کردند و قهر کردند و آن هم نه به خاطر مردم، به خاطر سفرهای تفریحی شان به لاس وگاس و جاهای دیگر…

هدف دشمن از این لشکر کشی بزرگ با هدایت غول رسانه ای چیست ؟

الف: مخفی کردن خیانت هایی که طی سالها در این مملکت شده است.

مخفی کردن خیانت هایی که طی سالها در این مملکت شده است. خیانت چه کسانی؟ خیانت برخی از تجار، برخی از واردکنندگان، برخی از توزیع کنندگان، برخی از ناظران دولتی، آقایی که ارز را گرفته است و کالا را با قیمت ۴۲۰۰ وارد کرده است و هفت برابر در داخل فروخته است. دنبال این هستند که خیانت او را مخفی کنند. همینجا از دستگاه های امنیتی و قضایی درخواست می کنیم که از زمانی که ارز ۴۲۰۰ باب شد تمام مبادلات را یک دور ورق بزنند و به مردم بگویند که این آقا با این قیمت وارد کرده است و با این قیمت در بازار آزاد فروخته است. دولت یارانه را به تاجر داد و گفت این کالا را وارد کن و با قیمت ارزان دست مردم برسان. بعضی از تجار آمدند با آن پولی که گرفت نصفش را در بازار آزاد فروخت و پنج برابر سود کرد و با نصف دیگر جنس را وارد کرد و نصف این را هم در شبکه توزیع گذاشت. نصف دیگر را هم در بازار آزاد فروخت. یعنی اگر کسی یک میلیون دلار پول گرفت خیلی راحت پنجاه یا سی و پنج میلیون دلار از مال مردم دزدید. بعد دوباره این دست دلال ها افتاد. دلال ها هم با یکدیگر شبکه شدند و همینطور پول مردم بین دلال و تاجر و واردکننده چرخید و ناظرین هم که هیچ خواب بودند.الان دولت تصمیم گرفته است که من که پول را به آن واردکننده می دادم الان به خود مردم می دهم. البته این کم هست و دولت باید کارهای دیگری هم انجام دهد که عرض خواهم کرد.

لذا هدف مخفی کردن خیانت است. خیانتی که در طی این سالها به مردم شد و اموال مردم به تاراج رفت و غارت شد. آنقدر که صدای مقام معظم رهبری را بارها در آوردند. بارها آقا فرمودند که این راه فساد دارد این کار را نکنید. اما چه کنیم که دولتمردان خدمت حضرت آقا می روند و می گویند: چشم پیگیر هستیم و بعد هم می روند… نمی دانم حضرت آقا راجع به خودرو چقدر تذکر دادند که مجبور شدند در سخنرانی عمومی راجع به آن حرف بزنند چون سیره ایشان این نیست که مسائل را در عموم بیان کنند.

ب: القاء ناکارآمدی نظام

هدف دوم القاء ناکارآمدی نظام است. بازهم می گوییم که اگر این نظام ناکارآمد است چگونه چهل و سه سال ماند؟ ماند چون مال مردم است. نظام متعلق به مردم است. مردم انقلاب کردند و یک حزب نیامده است که حکومت تشکیل دهد. همین رئیس جمهور عزیز که الان در راس کار هست و امیدواریم که خودش و دولتش در طرحی که دارند موفق شوند. والله اگر از خط انقلاب فاصله بگیرد و جدا شود همین مردم به او مهلت نمی دهد. چون انقلاب مال او نیست و مال مردم است. اگر امروز مردم سختی می کشند و تحمل می کنند که حق بزرگی به گردن همه دارند به خاطر این است که می خواهند انقلاب شان بماند.

جنگ های آشکار و پنهان و نیابتی که علیه ما راه انداختند و این نظام به فضل خدا ماند. نظامی که یکی پس از دیگری در حال فتح قله های بلند تکنولوژی و علم قرار می گیرد و قرار گرفته است. آنها به دنبال این دو امر هستند که ناامیدمان کنند و القاء کنند که نظام کارآمد نیست اما خواهند دید که هم ما ناامید نخواهیم شد و هم نظام کارآمد است ان شاءالله.

وظیفه حاکمیت چیست؟

۱-حاکمیت وظیفه دارد که عدالت را گسترش دهد. ۲-وظیفه دارد که از گرانی افسارگسیخته جلوگیری کند. حق مردم نیست که امروز با یک قیمت و فردا با یک قیمت مواجه شوند. ۳- حاکمیت وظیفه دارد با اخلالگران اقتصادی سخت، خشن، صریح، محکم و بدون مجامله برخورد کند. (تکبیر نمازگزاران)

حکم افساد فی الارض سریع اجرا شود…

امروز گران فروشی به قصد ضربه زدن به مردم، احتکار به قصد ضربه زدن به مردم و نظام، قاچاق به قصد ضربه زدن به نظام مردم باید در ردیف افساد فی الارض تعریف شود. ولاغیر. آنی که برای فلج کردن مردم انبار انبار کالای اساسی را احتکار می کند چرا اعدام نمی شود؟ چرا باید سر سالم به در ببرد؟ مگر دشمنی با ملت واضح تر از این می شود؟ مجازات هایی که تعزیرات دارد که بازدارنده نیست. قوه قضاییه باید قاضی ویژه بگذارد و سر صحنه حکم کند و حکم قطعی باشد. اگر حکم افساد فی الارض است چهل و هشت ساعت تشریفات طی شود و همانجا به دار آویخته شود. اگر کسی جرات کرد این کار را تکرار کند. (تکبیر نمازگزاران)

همه دستگاه ها اعم از امنیتی، نظامی و اجرایی و قضایی و تقنینی باید در یک صف قرار بگیرند.

همه دستگاه ها اعم از امنیتی، نظامی و اجرایی و قضایی و تقنینی باید در یک صف قرار بگیرند و مکمل هم باشند. امروز روزی است که بسیج باید وسط میدان بیاید. هر وقت آمد گره باز کرد. هر وقت بسیجیان وسط میدان آمدند بزرگترین گره های نظام را باز کردند. امروز روزی است که نیروهای امنیتی حراست از سفره مردم اولویت اول شان باشد. قوه قضاییه حفاظت از سفره مردم اولویت اول او باشد. فرمانداری ها و استانداری ها و عوامل اجرایی و خرد و کلان سفره مردم باید اولین اولویت باشد. در اتاق ننشینند و دستور دهند و بعد او هم دستور بدهند و او هم دستور بدهد و آخر یک کارشناس در نانوایی برود بگوید که حاج اصغر حالت چطور است؟ خوبی؟ گزارش ات را دادند حواست باشد. بعد هم برگردد و برود.

وظیفه ما مردم چیست؟

اول،وظیفه ما است که به خدمتگذاران مان اعتماد کنیم و کمک کنیم. در دولت گذشته هم این نکته را گفته ام، کسی متهم نکند که طرفدار این طرف و آنطرف هستیم. کسانی که مسئول هستند بچه خودتان هست و همشهری خودتان هست. تا دیروز در کوچه و خیابان همین شهرها بازی می کردند. لذا در این فضای آلوده به خدمتگذاران مان با هوشیاری اعتماد کنیم و کمک شان کنیم. یعنی چه؟ هر نفر ما باید یک بازرس و ناظر باشیم. وقتی در مغازه ای می روم و می بینم که گران می فروشم از او نخرم و به مغازه دیگر بروم. گزارش را همان لحظه بدهم. وظیفه هست که گزارش بدهم ولو از نزدیکان باشد اگر می بینی که مسیر حرام می رود گزارش او را بدهید. ما به دنبال ایجاد دشمنی نیستیم. به دنبال عدالت هستیم و همه باید به دنبال عدالت باشند.

دوم، این برنامه نیاز به قدری صبر و تحمل دارد. سوم، از اسراف پرهیز کنیم. نباید خانه ها تبدیل به انبار کالاها شود. هیچ اتفاقی نمی افتد. آنقدر کالا در این کشور هست و ذخیره شده است که اگر درهای این کشور بسته شود تا مدت ها کوچکترین مشکلی نداریم.  چهارم،حفظ هشیاری انقلابی دشمنان نظام اسلامی از هر زمانی بیشتر و پیچیده تر وارد میدان شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.