توان رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه در حال کم شدن است. اسرائیلی ها باید به فکر شنا باشند تا به فکر ترور نیروهای ما، چون راهی جز رفتن به دریای مدیترانه ندارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت عرض می نماییم. شیخ الائمه و رئیس مذهب تشیع و امام همام کمتر شناخته شده ای که حق بسیار بزرگی به حیات اسلام دارد. منبع لایزال علوم وحیانی و این علوم وحیانی به جا مانده از نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم هستند. امروز همه جهان اسلام به نوعی ذیل سایه پر مهر علمی امام صادق علیه السلام است. گرچه جنبه سیاسی، حاکمیتی و نگاه اجتماعی امام صادق علیه السلام در جامعه ما جا نیافتاده است.

اساسا وقتی سیره اهل بیت علیهم السلام را نگاه می کنیم. گویا هدف در این بود که امام صادق علیه السلام حکومت عدل اسلامی را برپا کند. عمده بخش از احادیثی که بیان می کند که سر ما را نگه بدارید و افشاء سر ما حرام است و تهدید می کند. چرا که امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام مقدمات تشکیل حکومت امام صادق علیه السلام را در بخش عمده ای فراهم کردند. لکن پس از جابجایی قدرت از بنی امیه به بنی عباس گویا این مقدمه سازی جاهایی به کسانی دیگر درز کرده بود و آنها آمدند و از همین بستر استفاده کردند. اگر امام صادق علیه السلام قیام می کردند و حکومت تشکیل می دادند جامعه شیعه برای همیشه در هاضمه فضای حاکم که بنی عباسی بود هضم می شد. علی ایحال این موقعیت برای امام صادق علیه السلام از بین رفت اما وجود قدسی آن حضرت موقعیت برتری خلق کرد و دوازده هزار شاگرد به پس زحمت پدر بزرگوارشان تربیت کردند که چهار هزار آنها از موثقین هستند.

وجود مقدس حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید: ” مَنِ ائتَمَنَ خائِناً عَلى أمانَهٍ ، لَم یَکُن لَهُ عَلَى اللّهِ ضَمانٌ ” چنانچه کسی خائنی را مسلط بر امانتی کند و امانتی را به خائنی بدهد. هر که بر خیانت گری امانتی را بسپارد از جانب خداوند ضمانتی بر او نباشد. البته خداوند خائن را دوست ندارد و حسابش جداست. کسی که که خیانت می کند مورد لطف و مرحمت خداوند نیست. چون خائن می داند و خیانت می کند از درگاه رحمت خدا رانده شده است.

اما نگاه وجود مقدس امام صادق علیه السلام به خائن نیست. نگاه به آن کسی است که می خواهد امانت را به دیگری بسپارد. با او صحبت می کند. مثلا کسی مسئولیتی دارد و می خواهد بخشی از کار را به دیگری واگذار کند. رئیس اداره است می خواهد معاون تعیین کند. استاندار است می خواهد مدیرکل و فرماندار معرفی کند. وزیر است می خواهد استاندار تعیین کند. رئیس جمهور است می خواهد وزیر تعیین کند. مردم هستند و می خواهند نماینده تعیین کنند. می فرماید جنابعالی که امانت را به کسی دادی که او خیانتکار است فردای قیامت ضمانی نداری. امام صادق علیه السلام به ما که می خواهیم نماینده و شورای شهر و فرماندار و استاندار و … تعیین کنیم می گویند که یادتان باشد که وقتی شما این آقا را بر این منصب گذاشتید. درباره تمام تصمیماتش در روز قیامت بدهکار خواهید شد. اول به خدا و دوم به آنهایی که تحت شعاع تصمیم او بودند.کسی که کاری را نمی تواند انجام دهد ماندن او در این منصب حرام شرعی است ولو یک لحظه باشد. اما حرف امام با کسی است که او را نصب می کند. اگر این معاونی که نصب می کنید کار بلد نباشد فردای قیامت دستت خالی است و کسی ضامنت نخواهد شد.

امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه در نامه ای به والی آذربایجان می فرمایند: و”َ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ” جایگاهی که داری طعمه و صید تو نیست. واقعا بعضی از آدم ها برای به آوردن بعضی از جایگاه ها و مسئولیت مانند صیاد عمل می کنند.

خطبه دوم:

حاج آقا عزیزی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:ان شاءالله که همه ما اهل تقوا و رعایت حلال و حرام الهی باشیم.

از همه عزیزانمان در سازمان انتقال خون تشکر می کنم. مردم عزیز را به نذر خون دعوت می کنیم. بسیاری از بیماران به این خون نیازمند هستند.از ادارات و نهادهایی که هر هفته در نمازجمعه میزخدمت دارند و در خدمت ایشان هستیم تشکر می کنیم. خیلی از مشکلات مردم اینگونه حل می شود. البته باید یک سازوکار نظارتی هم بر عملیاتی شدن این مسائل داشته باشیم.

حادثه ای رخ داد و خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دچار آتش سوزی شد. بعضی از دانشجویان محترم نسبت به موضوعاتی سوالاتی دارند که قرار گذاشته شد که بیایند تا از نزدیک در این مورد صحبت کنیم. از برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای سنجرانی فرماندار محترم شهرستان زابل خواهش می کنم ان شاءالله این ماجرا را با یک نگاه عمیق پیگیر باشند. دانشجویان امانت هستند و بعضی از این عزیزان از راه دور می آیند. دانشجویی که با این جو روانی مسموم نسبت به منطقه به اینجا می آید خوابگاه او آتش بگیرد. حال چه کسی مقصر بوده یا نبوده است را نمی دانم اما این مسئله سریع و محکم پیگیری شود و اگر کوتاهی هایی بوده است بدون مجامله برخورد شود و اگر خسارتی بوده است جبران شود و اگر دانشجویی دچار نگرانی شده است رفع نگرانی شود. تا این سرمایه های اجتماعی عزیز ما مورد مهر قرار بگیرند. کما اینکه ما می دانیم مسئولین مربوطه هم دلسوزانه پیگیر هستند. اما وظیفه داریم که از نهادهای نظارتی و فرمانداری بخواهیم تا ورود کنند و مسئله را با دقت کنکاش کنند. این بچه ها امانت هستند و باید نسبت به مسائل ایشان حساس بود.

مسئولین به مردم گزارش بدهند. لازم نیست که به بنده هم گزارش دهند. بنده گزارشم را از مردم می گیرم. از چهره مردم گزارش می گیریم و نیازی نیست که دوستان زحمت بکشند و بیایند و آمار بدهند. اگر این مردم چهره امیدوار و بشاش و خوب داشتند یعنی مسئولان خوب کار کردند و اگر نداشتند یعنی این گزارشات به درد بنده نمی خورد. لذا مسئولان به مردم گزارش بدهند. مثلا دانشجویان را جمع کنند و با ایشان حرف بزنند و حرف های ایشان را بشنوند.

هر قشر و صنفی  اگر سخنی دارد به دفتر ما بیایند و صحبت کنند. الحمدلله خیلی ها تشریف می آورند. از اقشار مختلف آمده اند و صحبت هایی شده است و برکاتی هم  داشته است اما کافی نیست. حداقل اینکه وظیفه حاکمیت این است که گوش خوبی داشته باشد. نه اینکه مشکلی برای قشری پیش بیاید و بندگان خدا راه به جایی نبرند. آقای مدیر امروز جلسه است، فردا جلسه است. لذا لطف کنند و جلسات را در ساعات غیراداری بگذارند. حق این است که مدیران محترم ساعاتی که مردم رفت و آمد می کنند را خالی بگذارند.

همانطور که در اخبار ملاحظه نمودید یکی از مدافعان حرم بی بی حضرت زینب سلام الله علیها در تهران و در جلو منزل شخصی ترور شد. در ساعات اول این ترور رژیم صهیونیستی مسئولیت این ترور را پذیرفت. اول برخی فکر می کردند که این یک ادعای کور است و شاید هنوز هم خیلی ها این فکر را داشته باشند اما بعدا معلوم شد که این ادعا کور هم نبوده است. آنها زده اند و با اطلاع هم زده اند.

لذا در این مورد عرض کنم که بیاییم این را بپذیریم که ما با رژیم خبیث اسرائیل سال ها است که وارد جنگ شدیم. آنها ضربه می زنند و ما هم ضربه می زنیم. نوع جنگ فعلا در این سطح است. سه نکته در این رابطه مطرح می شود.

۱-چرا آنها دست به این عملیات ها و ترورها می زنند؟ اولین دلیل این ترورها ترسی است که در میدان و از رویارویی دارند. و این هم وعده خداست که در سوره مبارکه آل عمران می فرماید:” سَنُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ کَفَرُوا الرُّعْبَ” ما در قلوب آنها وحشت می اندازیم. در تلاویو پایتخت رژیم صهیونیستی واقعا کسی امنیت ندارد. در طی دو یا سه سال اخیر بخشی از تاثیرگذارترین فرماندهان عملیاتی و امنیتی ارتش اسرائیل در درون سرزمین های اشغالی کشته شدند. درصدی از اینها در همین دو یا سه ساله کشته شدند. اینکه گفته می شود صهیونیستی کشته شد بسیاری از اینها عملیات جبهه مقاومت است.

۲-سران حاکم و حامیان رژیم صهیونیستی بهتر از همه می دانند که دیگر عمر این رژیم سر آمده است. مخفیانه گاهی به دنبال معامله هم هستند. مخفیانه گاهی به دنبال جایگزین هم هستند. لذا این دست و پا زدن ها هم به جایی نخواهد رسید و اتفاقا این هم وعده خداست. در سوره مبارکه رعد می فرماید:” أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَدًا رَابِیًا” وقتی از آسمان باران می آید. در کوه، کوهسار و جنگل و مناطق مرتفع و پست که باران می آید از جاهای مختلف این آب جاری می شود و سیل راه می افتد. آب راه می افتد و روی این آب را کف می گیرد. این کف که روی آب است به بیرون پرتاب می شود و ماندگاری ندارد. “کَذَٰلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ” خداوند حق و باطل را اینگونه مثال می زند. حق آن آبی است که به سان سیل می آید و باطل آن کفی است که روی آب را می گیرد و می رود.

۳- ما شک نداریم که جبهه مقاومت ان شاءالله به زودی جواب خوبی به آنها خواهد داد. دست ما در تنبیه رژیم صهیونیستی خیلی بازتر از آنها است. ما الان هر نقطه ای از سرزمین های اشغالی را که اراده کنیم و نه توسط نیروهای خودمان بلکه توسط جبهه مقاومت در کمتر از یک دقیقه منهدم خواهد شد و این حرفی نیست که بنده بزنم. این فاصله زمان پرتاب تا اصابت موشک از جنوب غرب سوریه ، جنوب لبنان و غزه است. هر زمان که لازم باشد این اتفاق به فضل خدا خواهد افتاد.اسرائیلی ها باید به فکر شنا باشند تا به فکر ترور نیروهای ما چون راهی جز رفتن به دریای مدیترانه ندارند. دور تا دورشان در خشکی محاصره است. الا یک باریکه ای به اردن که آن هم توسط یمنی ها زیر شلیک است.امروز موشک های بالستیک ارتقاء یافته فجر پنج حماس تا قلب تلاویو را به راحتی خواهد زد. و اینها همانهایی هستند که یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل را در محل کارش چند وقت پیشتر به سزای عملش رساندند.  پس جبهه مقاومت توانمند است و خدا هم این اجازه را داده است. در یه ۱۹۴ سوره مبارکه بقره می فرماید: “فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ” تعدی کرد و ضربه زد. ضربه بزن. و این اتفاق ان شاءالله خواهد افتاد.

بشارت این مسائل اینجا است که امروز توان رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه در حال کم شدن است و در مقابل توان جبهه مقاومت لحظه به لحظه در حال رشد است. یادمان نرفته است که عربستانی ها می گفتند ما دوهفته ای یمن را خواهیم گرفت. امروز می گویند که دستمان به سمت ایران دراز است و رسما التماس می کنند که ما را از دست انصارالله یمن نجات دهید. یمنی هایی که فقیرترین کشور عربی بودند و هستند و سلاح نداشتند امروز ابوظبی را با پهپادهای انتحاری ساخت خودشان مورد هدف قرار می دهند. سیستم های پاتریوت و امثالهم هم کاری از آنها بر نمی آید.یمنی که هیچ نداشت موشک بالستیکی با بیش از هزار کیلومتر با ضریب خطای بسیار کم می زند. حزب الله لبنان قادر است در کمترین زمان ممکن صدها فروند موشک بالستیک نقطه زن به حساس ترین نقاط اسرائیل بزندو اصلا نیازی نیست که ما با اسرائیل بجنگیم. دیگر گذشت که شما بگویید ما می خواهیم برویم و با اسرائیل بجنگیم. حزب الله لبنان و جبهه مقاومت اصلا به شما نوبت نمی دهند که به منطقه برسید. گذشت آن زمان که بگوییم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیایند و قدس را آزاد کنند. ان شاءالله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به قدس آزاد شده خواهد آمد.(تکبیر نمازگزاران)

خلاصه همه این است که این جنگ روز به روز به سمت نقطه پایان در حال نزدیک شدن است. یک زمانی به دستور امام خمینی رحمه الله بخشی از نیروهای سپاه پاسداران به لبنان رفتند تا با اسرائیل بجنگند. امروز صدها هزار نفر از جوانان جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و در یمن منتظر یک اشاره ولی هستند. آیا این غرورآفرین نیست؟ آیا این مایه فخر و مباهات نیست؟

دشمن ترسیده است و خیلی هم ترسیده است. البته آخرین سنگر و آخرین حربه آنها حربه ای است که امروز بسیار سرنوشت ساز است و آن هم سفره مردم است.روی موضوع سفره مردم آنقدر باید حساس شد و حساس بود. از سیستم های امنیتی و مدیران اجرایی و از دستگاه های نظارتی باید پای کار باشند. حقیقتا مصداق بارز جهاد فی سبیل الله مبارزه با بی انصافی ، گران فروشی ، احتکار و ترورریست های اقتصادی است. امروز باید مبارزه با تروریست های اقتصادی اولویت اول باشد و همه تک به تک و نفر به نفر باید مبارزه کنیم. همه اگر وارد میدان شوند و کسی که تعمدا دارد جنس را گران می فروشد ده نفر به او مراجعه کنند و بگویند چرا گران می فروشی؟ و آنها از او خرید نکنند. خود او کوتاه می آید. اگر آن میل و رغبتی که در خرید گاهی در ما به وجود می آید و فکر می کنیم که می خواهد فردا قحطی شود و می رویم کارتن کارتن جنس می خریم اینها نباشد هیچ وقت جنسی بدون ضابطه گران نمی شود. ما انگار باور کردیم که فردا حتما گرانتر است و آن آقای فروشنده هم این را فهمیده است. همانجا به تعزیرات زنگ بزنیم. البته نمی شود فقط هم به تعزیرات هم اکتفا کرد حقیقتا امکانات محدود است. خود مردم هم باید در میدان باشند و کمک کنند.

حس روانی قحطی مصنوعی که با شایعه و جوسازی ایجاد می شود همه را شرطی می کند و شرطی که شد همه مانند انسان های مسخ شده در یک مسیر حرکت می کنند. خودمان باید از قحطی روانی که با جوسازی ایجاد شده است مراقبت کنیم. حس قحطی بدتر از قحطی است. هر کسی سر جای خودش توکلش به خدا باشد و کمک کند و هر فروشنده به حداقل سود اکتفا کند والله بخش از مشکلات جامعه ما به راحتی قابل حل است. ما خودمان هستیم که مشکلات جامعه را می توانیم درست کنیم و از بیرون کسی به داد ما نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.