مهم ترین راه مجاهدت فی سبیل الله، جهاد در راه خدا و عزیز شدن در دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خدمت به فقرا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل:ویژه برنامه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در مصلی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان زابل برگزار شد.

حجت الاسلام والسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم اظهار داشت: خداوند این نظام را با اسبابی ضمانت کرده است تا بماند که درک این اسباب برای دشمن خیلی دشوار است.گاهی سالها مغزهای قوی و طراحان بزرگ زحمت می کشند و طراحی می کنند و روی کاغذ نظر می دهند که کار این نظام تمام است. اما خداوند یک دفعه خیلی ساده یک برگی را رو می کند. خدای متعال ۱۷۵ غواص با دست و پای بسته بعد از نزدیک به سی سال ازدل خاک در آورد و تمام این مملکت را تطهیر کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح نمود:میلیون ها نفر از بچه های این کشور شب ها با سرود سلام فرمانده می خوابند. نگوییم که بچه هستند بعد یک چیز دیگر می آید و فراموش می کنند. این در ضمیر ناخودآگاه شان و سرمایه محبت شان می شود. خدا عشق حجتش را اینگونه در دلها توزیع می کند. آنهایی که به دنبال ایجاد فساد در مغز این بچه ها هستند با یک حرکت کوچک سرود چند دقیقه ای خدای متعال آنها را زمین می زند. معنایش این است که خداوند اراده کرده است تا این نظام بماند. این نظام خواهد ماند چون این نظام ذخیره آخرالزمانی خداست و این ذخیره آخرالزمانی ماندگار است.همه آنچه که در این نظام است به برکت نفس پاک امام و رهبر عزیز ما است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان نمود:امام رضوان الله علیه را باید امام محرومین و مستضعفین نامید. زحمت این انقلاب از روز اول بر روی دوش محرومین بوده است. امام راحل خطاب به محرومین و مستضعفین می فرماید: شما بودید که این انقلاب را به ثمر رساندید. همان زن و همان مرد محروم و همان هایی که مستضعف هستند. کاخ نشین ها آنها را استضعاف می کنند. اینها ثابت می کنند که کاخ نشین ها هستند که ضعیف و پوسیده هستند و برای این ملت هیچ کار نکرده و نخواهند کرد.لذا انقلاب را همین محرومین انجام دادند.

وی در ادامه افزود:امام رضوان الله علیه می فرماید: تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. کسانی که تا آخر خط با انقلاب هستند محرومین و فقرا هستند. امام می فرماید: به مستضعفان و مستمندان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: رفع فقر و محرومیت در شمار هدف های طراز اول انقلاب است. اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه نجات محرومان سخنی بی معنا و ادعایی پوچ است. یعنی انقلاب اسلامی بدون تلاش در راه خدمت به محرومان هیچ است و هیچ فرقی با نظام شاهنشاهی نخواهد داشت. این کلام رهبر معظم انقلاب است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل در پایان تاکید نمود:امام رضوان الله علیه می فرمایند: گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود داشته باشد. امروز مهم ترین راه مجاهدت فی سبیل الله، جهاد در راه خدا و عزیز شدن در دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خدمت به فقرا است. از مسئولین شهر خواهش می کنم بیایید فقط و فقط عمر و وقت خویش را وقف کنید و هر طور که توانستید به فقرا خدمت کنید. فقرا سرمایه و عزت و آبروی نظام هستند. جایگاه و موقعیتی که داریم فقرا به ما دادند. باید در رفع محرومیت این عزیزان کار کنیم تا ان شاءالله انقلاب اسلامی به آن هدف نهایی که ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.