به کشاورزان ،دامداران،صیادان و همه ی کسانی که از خشکسالی متضرر شده اند باید خسارت پرداخت شود.

جلسه هم اندیشی مشکلات آب و کشاورزی سیستان با حضور ائمه جمعه و مسولین.
روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل :
جلسه هم اندیشی مشکلات آب و کشاورزی سیستان ، در محل سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی دفتر امام جمعه زابل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه معزز زابل، جمعی از ائمه جمعه سیستان ، معاون وزیر نیرو،رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شوری اسلامی ، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی برگزار و مقرر گردید برای حل مشکل آبِ منطقه و مشکلات کشاورزان ، صیادان ، دامداران و مردم منطقه، برنامه ریزی لازم و عاجل صورت گیرد.
بنا براین گزارش ائمه جمعه سیستان به نیابت از مردم شریف سیستان بیان داشتند : به کشاورزان ،دامداران، صیادان و همه آنهایی که از خشکسالی متضرر شده اند باید خسارت بپردازد.
و همچنین بیان داشتند که طرح انتقال آب از دریای عمان که میبایست ۵ سال قبل اجرا می شد ، با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.
و نیز با اشاره به حق آبه سیستان که سالهاست داده نمی شود،بیان داشتند چرا ما توان نداریم حق آبه ای که سالیان سال است طبق قراردادی که بین دو کشور بسته شده است را از طالبان بگیریم ؟
امام جمعه معزز با اشاره به حفر چاه های ژرف که اندک امید مردم سیستان است بیان نمودند با اینکه چاه ها به نتیجه و آب رسیده ولی باز هم دستور بهره برداری از آن داده نمی شود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشتند: برای پیشرفت و توسعه منطقه و استان، باید تقسیم استان صورت بگیرد آن هم با قید فوریت و برای مانایی مردم سیستان ،بجای وعده و حرف درمانی راه کارهای فوری پیدا کنید . علاوه بر آن مسئولین بلند پایه، باید برای اینکه بتوانند مشکل سیستان را حل کنند باید از نزدیک مشکلات سیستان را ببینند نه اینکه از طریق یک عکس ماهواره ای نظر بدهند.
ایشان با اشاره به مسئولین عرض کردند : سیستان را به عنوان تنگه احد نظام اسلامی و یکی از مناطق استراتژیک کشور بشناسید و بدانید با رها کردن سیستان زمینه برای ایجاد اسرائیل دوم در این مملکت بوجود می آید.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر جوانبخت معاون محترم وزیر نیرو و آقای قاسمی مدیرعامل آب و فاظلاب استان، توضیحاتی در خصوص چاه های ژرف و تامین آب پایدار در حوزه آبی سیستان ارائه نموده و متعهد شدند از مرداد ماه امسال عملیات حفر ۱۰ حلقه چاه ژرف به منظور تامین آب شرب منطقه را آغاز و در کمترین زمان به انجام برسانند.
سپس آقای دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مطالبی در خصوص نتیجه بخش بودن تحقیقات چاه ژرف ، و موضوعات مختلف مطروحه در کمیسیون مربوطه را ارئه و بر ادامه پیگیری جدی در خصوص رفع مشکلات سیستان از طریق مجلس تاکید کردند.
در ادامه جناب آقای عسکری رئیس کمسیون کشاورزی مجلس ضمن تایید و تاکید بر حقانیت مطالبات مطروحه توسط امام جمعه، متعهد شدند که موارد طرح شده را به صورت ویژه و در اولین فرصت پیگیری و ارائه گزارش نمایند.
در پایان این جلسه به پیشنهاد آقای مهندس بامری معاون محترم استاندار مقرر شد از امام جمعه شهرستان زابل بعنوان مهمان ویژه کمیسیون کشاورزی در مباحث مربوط به معضلات سیستان دعوت به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.