چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رابل در سال ۱۴۰۱ با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد.

روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل :در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر و بررسی اسناد و آیین نامه های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و فضای موجود منطقه ، موارد ذیل به تصویب رسید.

بنا بر گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل مقرر گردید :

با تشکیل کمیته ای ذیل شورا بر عملکرد و اجرای برنامه ها و فعالیت های موسسات و مراکز فرهنگی نظارت و ارزیابی لازم صورت پذیرد.

در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسناد و آیین نامه های وزارت کشور ، توسط فرمانداری، مجددا به نهادها و دستگاه های اجرایی ابلاغ و ارسال گردد.

گزارش عملکرد و اجرای آیین نامه حجاب و عفاف در ادارات و نهادها ، توسط فرمانداری اخذ و به شورا جهت ارزیابی دقیق ارسال گردد.

ستاد امربه معروف و نهی از منکر با تشکیل جلسات مداوم و مستمر ، ساز و کار نظارت بر حسن اجرای آیین نامه حجاب و عفاف بر اساس فرمها و کاربرگ های مربوطه جهت ارزیابی را برنامه ریزی و گزارش نماید.

نهادهایی که بصورت مستقیم مجری برنامه های فرهنگی هستند ، برنامه های ایجابی خویش با رعایت موازین شرعی ، خاصه احترام به عزت و کرامت انسانی جامعه هدف را مطالعه ، تدوین و ارائه نمایند.

همچنین در راستای انجام منسجم تر فعالیت های جهادی ، دفتر نظام احسان نهاد نماز جمعه با تشکیل جلسات هماهنگی گروه های جهادی و خیرین ، نسبت به ارئه خدمات لازم و کمک های مومنانه به جامعه هدف با بهره گیری از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی اقدام نماید.

با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر تمهیدات لازم بمنظور برگزاری  هرچه بهتر و با محتوا و معرفت بیشتر در محرم و صفر در مساجد و حسینه ها و تکایا و بازار و دیگر فضاهای اجتماعی و عمومی در کنار سیاه پوشی و تبلیغات شهری مناسب توسط ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی اندیشیده و عملیاتی گردد.

همچنین بنابر این گزارش در پایان امام جمعه معزز ضمن تقدیر و تشکر از همه خیرین طلاب و روحانیون ، تشکلها و هیات و مساجد و گروه های جهادی و تبلیغی علل الخصوص ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، شهرداری، تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه ، دانشگاه ها که در اجرای برنامه های متنوع و چشم گیر غدیر عید ولایت و امامت تلاش نموده اند از نهادهایی که در این زمینه غعالیت ضعیفی داشتند خواستند در مناسبت های پیش رو خود را به این کاروان با فضیلت برسانند تا در پیشگاه الهی و اهل بیت علیهم السلام مغبون و خسارت دیده نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.