اختلاف جلوی رشد منطقه و مردم را می گیرد

نماز جمعه ۳۱ تیرماه سال ١۴٠١ شهرستان زابل به امامت حجه الإسلام و المسلمین حاج آقاى پوراندخت اقامه گردید.
متن خطبه ها به شرح ذیل است:
خطبه اول:
حجه الاسلام والمسلمین پوراندخت با توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی خطبه ی خود را با گرامی داشت ایام امامت و ولایت آغاز نمودند:
۲۴ ذی الحجه روز نزول آیه مباهله و روز حاتم بخشی امیرالمومنین در رکوع و پایان ذی الحجه روز نزول سوره ی دهر می باشد.
قضیه ی مباهله بعد از واقعه ی غدیر در رتبه دوم قرار دارد که عده ای میخواستند آنرا کتمان کنند و پس از واقعه ی غدیر در سعادت بشریت نقش بسیار مهمی داشته است.
مباهله اولا یک نشانه روشن وسند محکمی است برحقانیت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله)و اینکه امامتش از جانب خداست.
دوما مباهله سند محکمی است بر حقانیت اسلام در برابر مسیحیت و خود مسیحیان بر این باور هستند و رسیدند مواردی که در کتب آسمانی خود خوانده اند در مورد رسول خاتم بر پیامبر اسلام منطبق دیدند و آن حضرت را در ادعای نبوتش صادق می دانستند.
ولی نخواستد از دین خود دست بکشند چون موقعیتشان را نزد مردم از دست می دادند.
الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِیقًا مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ بقره /۱۴۶
گروهی که ما بر آنها کتاب فرستادیم، (محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حقّانیّت) او را به خوبی می‌شناسند همان گونه که فرزندان خود را، و لکن گروهی از آنان (از راه عناد) حق را کتمان می‌کنند در صورتی که علم به آن دارند.
سوم مباهله سند محکمی است بر منزلت اهل بیت (علیه السلام) و دلیل روشنی بر فضیلت این خاندان ، اینکه پیامبر از بین اقوام و اصحاب و یاران همین چند نفر را گزینش میکند دلیل بر علو درجات و مرتبه آنها نزد خدا و رسولش است.
چهارم مباهله سند محکمی است بر ولایت امیر المومنین (علیه السلام)
به روشنی دلالت میکند بر مولویت مولی چرا که حضرت در آیه مباهله نفس پیامبر (صلی الله علیه و آله ) به شمار می آید.مقام و درجه ای که هیچ کس به آن نائل نشده است و نرسیده.
افضل صحابه و افضل خلق بعد از رسول خداست و طبعا همه ی کمالاتی که برای حضرت رسول ( صلی الله علیه و آله) ثابت است بر ایشان هم ثابت است بجز اصل نبوت.
پس آیه مباهله علاوه بر اینکه نبوت را اثبات می کند ولایت را هم اثبات می کند.
یکی از پیامهای مهم آیه مباهله این است که تا قبل ازآن کسی فرزندان دختر را به عنوان فرزندان خود به حساب نمی آورد اما در آیه مباهله امام حسن و حسین (علیهم السلام) ابناء رسول معرفی شده اند فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ
و این جواب محکمی است بر کسانی که می گفتند حسن و حسین (علیهم السلام) فرزندان حضرت زهرا و امیرالمومنین هستند و نسبتی با پیامبر ( صلی الله ) ندارند .
قرآن کریم هم حضرت عیسی را از فرزندان حضرت ابراهیم خلیل به حساب می آورد در حالیکه حضرت عیسی فرزند مریم است و از طریق مادر به حضرت ابراهیم می رسد.
وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ ۚ کُلًّا هَدَیْنَا ۚ وَنُوحًا هَدَیْنَا مِنْ قَبْلُ ۖ وَمِنْ ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَىٰ وَهَارُونَ ۚ وَکَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ/ وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَىٰ وَعِیسَىٰ وَإِلْیَاسَ ۖ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحِینَ انعام/۸۴.۸۵

حسن ختام خطبه قرائت سوره ی کوثر.

خطبه دوم

خطیب نماز جمعه زابل با توصیه خود و همگان به تقوا و رعایت حدود الهی و قرائت دعای سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف خطبه را با تبریک روز مباهله و مواجهه تمام ایمان با تمام کفر و حاتم بخشی امیرالمومنین (علیه السلام) در حال رکوع آغاز نمودند.
ایشان در ادامه اذعان داشتند حضور چند میلیونی مردم در عید غدیر ، این رزمایش نشان داد :
۱-علی رغم تلاشهای دشمنان ملت ایران و هدف قرار دادن ارزشهای دینی برای القای دین گریزی ، مردم ایران همچنان به شعائر دینی و مذهبی پایبند هستند.
۲- در طول این سالها دشمن سعی کرده است ملت ایران را یک ملت ماتم زده و غم زده جلوه بدهد این تجمع غدیریه ثابت کرد اصل ولایت است و شادی و غم به تناسب ، از ملزمات ولایت پذیری است (یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا)
۳- اینکه غرب گراها و غرب گداها میخواستند بگویند شما مخالف شادی مردم هستید و خود را مدافع حقوق مردم نشان دهند اما با این جشن بزرگ غدیر مخصوصا جشن بزرگ در تهران مشخص شد که هدف آنها حقوق مردم نبوده و دنبال اهداف شوم خود بوده اند و مردم بهانه است .
باید از آنها پرسید که چرا این جشن های بزرگ را به نمایش میکشید؟ و چرا عید های ما را نمیبینید؟ چرا خوشحالی مارا نمیبینید؟
اینها پیامی بود که نقشه های این دشمنان را نقش بر آب کرد.
خطیب نماز جمعه با اشاره به سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی و شرکت در همایش جده ، اهداف سفر را اینچنین برشمردند:
اول: ایجاد اجماع منطقه ای بر ضد جمهوری اسلامی ایران
دوم: ارتباط بیشتر تل آویو و ریاض
سوم :متقاعد کردن عربستان برای افزایش تولید نفت .
از سویی تنها دست آورد این سفر میتوان باز شدن آسمان حجاز برروی هواپیماهای صهیونیستی دانست و عملا این یک سفر شکست خورده است و سیاست ضد ایرانی آنها شکست خورد و حتی در همایش، امیر قطر از حق و حقوق کشورها از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کرده است.
و اینکه کشورهای عربی به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دیگر قادر به اجرای سیاست های خود در غرب آسیا نیست.
ایشان به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قوه های قضایی بیان داشتند : یکی از حق و حقوق اساسی مردم ، تامین امنیت روانی است.
این سخن رهبری متوجه مسئولان و رسانه های ما می شود بخصوص مسئولان قضایی ما.
چند گروه دنبال ایجاد جو روانی و بهم ریختن آرامش مردم هستند ،دشمنان نظام ، مخالفین دولت .
آنچه که امنیت روانی مردم را تهدید میکند حوادث و بحرانهای مختلف است که اگر مسئولین و رسانه ها دیر اقدام کنند شایعه و دروغ زیاد می شود. نمونه بارز آن مساله توزیع آب روستایی از چاه نیمه یک است که کلیپ آن چندروز است که پخش شده است .
لذا در بحرانها و حوادث باید مسئولین به موقع اطلاع رسانی کنند و واقعیت را بیان کنند.
رسانه باید خبر رسانی دقیق و هر آنچه صحیح و درست است را نشر دهند و دیر اقدام کردن مسئولین و رسانه ها باعث ایجاد شایعه می شود و دشمنان از این فرصت استفاده میکنند و امنیت روانی مردم را به خطر می اندازند.
ایشان با توجه به بحران ها و مشکلات منطقه گفتند : هدف دشمنان این است که مردم سیستان ،سیستان را ترک کنند و جایگزین قرار دهند.
در حالی که مردم از وضعیت نامناسب رنج می برند عده ای دارند از این وضعیت سود می برند.
به عقیده ایشان راه نجات سیستان علاوه بر تقسیم استان که همه سئولین بالاتفاق راه نجات سیستان می دانند ، دو چیز است :
یک تامین آب پایدار و دوم منطقه آزاد سیستان .
خطیب نماز جمعه دو خواسته داشتند
یک از مسئولین که مشکلات را حل کنند
دوم از مردم عزیز سیستان .
خطاب به مردم گفتند سیستان را ترک نکنید تا الان مشکلات را تحمل کردید باز هم تحمل کنید انشالله حل می شود .
و ایشان به مساله بسیار مهم اختلاف اشاره کردند و بیان داشتند :
اختلاف جلوی رشد منطقه و مردم را می گیرد و آنهایی که اختلاف دارند اختلافات خود را کنار بگذارند تا سیستان پیشرفت کند .
و در آخر به مساله ی تامین امنیت روانی پیرامون حجاب و عفاف اشاره کردند :
در بحث ترویج حجاب و عفاف، نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند کار و تلاس جهادی در حوزه فردی و خانواده و هم اجتماع است .
از سویی همه ارگانها سازمانها و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند در بسط و ترویج و فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه بصورت سلبی و ایجابی.
معضل بدحجابی و بی‌حجابی علاوه بر این که یک خطای فرهنگیست یک پروژه و طراحی سیاسی از قبیل سند ۲۰۳۰ و چهارشنبه های سفید و جنبش براندازانه هست.
باید توجه داشت که اسلام مخالف آزادی زنان نیست، مخالف برهنگی، مخالف هوسرانی و مخالفت با اینکه زن بازیچه و ملخ به دست انسان های فاسد و هوسران باشد ،هست.
اسلام دنبال این هست که شخصیت و هویت و جایگاه حقیقی زن حفظ شود اما دشمنان به دنبال این هستند که فرهنگ غربی حاکم و بنیان و بنیاد خانواده ها به هم بریزد.

قرائت سوره عصر حسن ختام خطبه دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.