داغ سید الشهدا (علیه السلام) ،هرگز از قلب مردم خارج نمی شود .

نمازسیاسی عبادی جمعه ۷ مرداد ماه سال ١۴٠١ شهرستان زابل به امامت حجه الإسلام و المسلمین حاج آقاى عزیزى اقامه گردید.
متن خطبه ها به شرح ذیل است:
خطبه اول:
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدا ضمن توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی و تسلیت ایام محرم خطبه را با حدیثی از پیامبر اسلام (صلوات الله علیه )آغاز نمود و گفتند:
إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَهً فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً.
شهادت امام حسین علیه‌السلام یک داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید(و هرگز از بین نخواهد رفت). (جامع‌احادیث‌ الشیعه، ج ١٢، ص ۵۵۶)
وی افزود :
داغ سید الشهدا (علیه السلام) ،هرگز از قلب مردم خارج نمی شود .
لذا در زیارت عاشورا غم امام حسین (علیه السلام) به (رَزیّه) تعبیر شده یعنی داغ در غم امام حسین (علیه السلام) غمگین بودن ، تازه مرتبه ای از مراتب است ، نَفَس مهموم(نفس همراه با غم و اندوه) مرتبه ای از مراتب است ، آه مرتبه از مراتب است ،گریه مرتبه ای از مراتب است ، جزع و فرع مرتبه از مراتب است ،اما همه ی حرف این نیست ، شیعه باید برای امام حسین علیه السلام داغ دار باشد نه غمگین ، گریه هم می کند از سر داغ گریه کند،خدا لعنتشان کند داغ بر جگر فاطمه گذاشتند.
فاطمه سلام الله در بهشت شیون میکند برای سید الشهدا (علیه السلام) این شیون داغی است که همه ی عالم ملکوت را در برمیگیرد.
برای امام حسین (علیه السلام) داغدار باشید تلاش کنید داغ امام حسین (علیه السلام) در خانه هایتان باشد ، داغ که باشد اتصال به وجود می آید و خودت را در کربلا در کنار امام حسین (علیه السلام) می بینی.
وقتی که همه ی اصحاب و یاران و دوستان به شهادت رسیدند. زنها ، کنیز ها و بچه ها دور سید الشهدا جمع شدند گفتند آقا اجازه بدهید جانمان را فدایت بکنیم، چه به روز پسر فاطمه آمده است که حتی کنیز ها هم برای غربت او سوختند.

از خیمه بیرون آمد سوار بر اسب شد ، پر عبا را گرفت و تکان داد یعنی : خدایا حسین (علیه السلام) هرچه داشت داد فقط مانده یک تن علامه مجلسی می فرماید: بیش از هزار زخم بر این بدن مطهر وارد شده بود.

حسین جان بر هر هزار زخم تنت گریه می کنم **********بر چاک چاک پیراهنت گریه میکنم
کاروان امروز فرداست که به کربلا ، قتلگاه برسند.
بگذارید این داغ وارد قلبتان بشود اگر می توانید با زن ها و بچه ها و خودتان در روضه ی امام حسین (علیه السلام) شرکت کنید .
درب منازل خود پرچم مشکی بزنید. بگذارید همه ی عالم بدانند شما عزادار حسینید.
سکه ی پرسود عالم بقاء اشک برای حسین است که هرقطره آن آتش جهنم را سرد میکند، جان عالم فدای آقایی که در برابر ظلم سرخم تکرد ولو به جان دادن جوان در دامان خودش.
وقتی قابیل هابیل را کشت حضرت آدم به سمت هابیل رفت و سنگ بر سر هابیل اصابت کرده بود خدا بر زمین امر کرد که خون هابیل را در خود فرو ببر تا این پدر خون پسرش را نبیند و دلش بسوزد و آدم بدون قطره ای خون بالای سر پسرش رسید اما از دل سید الشهدا که بدن تیکه تیکه شده پاره ی تنش را خودش جمع کرد.
پیامبر (صلی الله علیه و آله) وقتی خبر شهادت امام حسین (علیه السلام) را به حضرت فاطمه (سلام الله) دادند حضرت زهرا فرمودند:آیا کسی برای پسرم مجلس عذا برپا میکند ، آیا کسی برایش گریه میکند؟
پیامبر (صلی الله) فرمود: آری ، مردمانی مانند آدم هایی که بچه از دست داده اند گریه می کنند ، مجلس برپا میشود.
حضرت فاطمه فرمودند: چه خدمتی برای برای این گریه کنان از دست ما بر می آید.
پیامبر فرمودند: مردهارا من شفاعت میکنم و زنها را شما شفاعت کنید.
این مصلی ها ، مساجد، حسینه ها امشب میشوند خیمه ی امام حسین (علیه السلام) اگر میتوانید شرکت کنید در این مجالس و مراسمات.
همه عزادار حسین (علیه السلام) باشیم.
حسن ختام خطبه قرائت سوره ی توحید.

خطبه دوم
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدا ضمن توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی و قرائت دعای سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف خطبه را آغاز نمود و گفت:


در سیستان زندگی کردن و درد مردم سیستان را نکشیدن نقصان است و خدا را شاکرم به بیماری مبتلا شدم که بسیاری از مردم سیستان به خاطر ریزگردها سالهاست به آن مبتلا هستند.

خطیب‌نماز جمعه زابل در ادامه با تشکر از نماینده محترم ولی فقیه بابت بیان مطالبات مردم استان به رئیس جمهور گفت:

از نماینده محترم ولی فقیه بابت سخنان قاطع، جامع و مستحکمی که در دیدار با رئیس جمهور و بیست و پنجمین اجلاسیه ائمه جمعه صمیمانه تشکر می کنیم؛ همانطورکه مستحضرید هفته ی گذشته اجلاسیه سازمان ائمه جمعه کشور برگزار شد و الحمدلله ائمه جمعه سیستان هم حاضر بودند و حضورشان اثرات خوبی به همراه داشت البته من شرمنده شدم و به دلیل کسالت شدید نتوانستم در اجلاسیه حاضر شوم.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی افزود:
مهمترین برنامه ی هفته ی گذشته‌ی اجلاسیه در روز چهارشنبه بود که با حضور مبارک ولی فقیه برگزار شد و سخنان نماینده ی ولی فقیه در استان به لطف خدا تاثیرش را گذاشت و پس از این دیدار بلافاصله رئیس جمهور محترم دستور ویژه ای برای پیگیری حق آبه سیستان صادر کردند و بالاخره ما یک مکالمه جدی از سیاسیون در رابطه با حق آبه دیدیم .

وی در ادامه پس از تشکر از رئیس جمهور محترم بابت دستورات خوبی که صادر کردند بیان داشت:
خواهش می‌کنیم از مسئولین عزیز که این دستورات عملیاتی شود و سیستان فعلا نیازی به دلسوز و گریه کن ندارد، سیستان به اهل عمل نیاز دارد؛ ما بارها و بارها گفتیم باید ابزار دیگری هم در کنار مذاکره و مناظره زیر نظر داشت و الحمدلله ابزارهای متعددی داریم برای تامین آب سیستان و فقط مذاکره نیست و آنها بنا ندارند حق این مردم را بدهند؛ باید مسئولین با قدرت از طریق امکانات و گزینه هایی که باقیست استفاده کنند، زیرا شان مردم عزیز و شریف سیستان نیست که منتظر آب از افغانستان باشند.

خطیب نماز جمعه زابل خطاب به مسئولین وزارت نیرو ، استانداری بیان داشت :
ما یادمان است که گفتید نیمه ی مرداد ماه آب شیرین کن و تصفیه خانه آب ژرف شماره ۳ را راه اندازی می‌کنید، تا وعده ی شما یک هفته بیشتر نمانده است و ما منتظر عملی شدن وعده هستیم و امیدواریم که روسفید باشید؛ ما بنا نداریم دیگر وعده ها و حرف های بدون پشتوانه را قبول کنیم و بپذیریم.

حاج آقای عزیزی خطاب به رسانه ها نیز بیان داشت: رسانه های سر وعده ای که داده شده بروند سرچاه ژرف شماره سه و از آنجا با مردم حرف بزنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زابل گفت: نسبت به سیستان ترک فعل‌های متعددی اتفاق افتاده و درخواست کردند حتی تیم های مذاکره کننده ای که هیچ حاصلی نداشتند باید دعوت بشوند و به مردم پاسخ دهند و اینکه جای من بیایند و گزارش بدهند کفایت نمی کند زیرا من بارها و بارها گفتم من گزارشم را از چهره ی مردم می‌بینم نه از گزارش های روی کاغذ؛ حرف و آنچه که شما به ما توضیح می دهید یک مساله است و آنچه که چهره ی مردم نشان می‌دهد مسئله دیگری است.

وی افزود:
ما از گفتن خسته نمی‌شویم بلکه این گفتن وظیفه ی ماست و بارها و بارها گفتیم ستاد بحران تشکیل شود و به مشکلات سیستان، کشاورزان، دامداران، صیادان و بقیه افرادی که از خشکسالی متضرر شدند رسیدگی شود و هنوز هم می‌گوییم.

خطیب نمازجمعه زابل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد:
در اجلاسیه‌ی هفته ی گذشته مقام معظم رهبری به ائمه ی جمعه کشور توصیه هایی داشتند و ما ایشان را ولی امر و نائب امام زمان (عج) می‌دانیم و تبعیت از ایشان تبعیت از ولی عصر (عج) است و حق این است که همه ی ائمه ی جمعه دستورات ایشان را نصب العین قرار دهند و به آنها به عنوان یک دستور شرعی نگاه کنند که اگر تخطی از کلام ایشان کنند انگار تخطی از کلام اهل بیت کرده اند.

امام جمعه زابل افزود :
مسلم زمانه خود را هرگز نباید تنها بگذاریم و دل او باید به دختران و پسرانش قرص باشد و مسلم زمان ما با اقتدار پیش می رود و این کشتی را به دست صاحب ظهور خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در پایان بیان داشت:
ای پسر رسول خدا ( صلی الله) ما با شما عهد می بندیم که تا آخرین نفس پیرو و در رکاب شما باشیم و یقین داریم در کنار شما بودن یعنی در کنار حسین (علیه السلام) بودن و در مقابل شما ایستادن یعنی ایستادن در صف یزیدیان.

قرائت سوره توحید حسن ختام خطبه دوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.