مسئولین نظام باید از تمام ظرفیت ها در گرفتن حق آبه استفاده کنند.

نمازسیاسی عبادی جمعه ۲۱ مرداد ماه سال ١۴٠١ شهرستان زابل به امامت حجه الإسلام و المسلمین حاج آقاى عزیزى اقامه گردید.

متن خطبه ها به شرح ذیل است:
خطبه اول:
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدا ضمن توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی و تسلیت ایام محرم ، خطبه را با عرض ارادت و سلام به امام حسین( علیه السلام) آغاز و عنوان کردند:

این ایام مصادف است با حضور کاروان اسرای اهل بیت (علیه السلام) در شهر کوفه که حسب بعضی از نقل ها بعد از ورود به کوفه یک هفته اقامت داشتند.
وی بیان داشت:
هفته ی گذشته عرض کردیم این که عده ای جمع شدند و خون سید الشهدا را ریختند، دلیل اصلی این قصه حسب بیان خود سید الشهدا این بود که، شکم هایشان پر از حرام بود .آدمی که مالش مال حرام باشد دست به قتل ولی خدا هم میزند .
ایشان بیان داشتند:
وقتی کاروان وارد کوفه شد مردم به استقبال کاروان آمدند با گریه و زاری و شیون و اظهار ندامت در کوفه خلاف شام ،وقتی که وارد شدند وجود مقدس حضرت زینب عباراتی را بیان فرمودند که حقیقتا عبارات عجیبی است :
فرمودند:
اِنَّما مَثَلُکُم کَمَثَلِ التِی نَقَضَت غَزلَها مِن بَعدِ قُوَّهٍ اَنکاثاً
مثل شما مثل زنی است که زحمت کشیده ریسمانی را آماده کرده و بعد از آنی که آماده شد ،آن را از بین میبرد میشکافه
أَوْ کَمَرْعًى عَلَى دِمْنَهٍ
شما مثل گیاهی هستید که ریشه اش در لجن زار است
أَوْ کَفِضَّهٍ عَلَى مَلْحُودَهٍ
یا مانند نقره که بر قبر مرده باشد.
سه تا مثال حضرت می زند:
یک مثل شما مثل زنی است که می بافد، خوب هم میبافد، ولی بافته ی خودش را خراب کند .
کوفیان بافتند، خوب هم بافتند، دعوت کردند، بیعت کردند با مسلم و کنار مسلم ایستادند ولی بافته ی خودشان را با عاشورا خراب کردند .
این نشان می دهد اینها اگر ظاهر خوبی دارند اما در باطن مشکل دارند .
ظاهرا مهم ترین مخالف یزید در عاشورا کشته شد، سرش بالای نی رفت، زن و بچه و خانواده اش هم به اسارت در آمدند و مِن بعد هم کسی جرأت نخواهد کرد علیه یزید نفس بکشد. وقتی با حسین این کار را کرده است با بقیه هم حتما بدتر از این خواهد کرد
این ظاهر ماجرا است .
لذا حضرت زینب می فرماید مَثَل انها مَثَل مرده ی متعفنی است که داخل قبر است ،اما قبر او را با نقره آذین کرده اند .مثل نقره ای که روی ملحوده باشد.
اونی که مرده است زیر لحد است اون بدن ،بدن متعفنی است، اما سنگ قبری و تشکیلاتی برای او درست می کنند که اون تشکیلات برای او ارزشی ندارد.
معنایش این است که وقتی انسان مبتلا به جمع آوری مال حرام شد، ممکن است برای این مال حرام دست خود را آغشته به خون حجت خدا بکند. ممکن است که آن شخص پیروز هم بشود ظاهرا، اما باطن اون جامعه تعفنی خواهد شد.
حرف این است که جامعه ی بی امام جامعه ای است که از درون متعفن است .
جامعه ای که در برابر ولی خدا بایستد، جامعه ای که در برابر خط الهیه و طولیه ولایت بایستد، از درون متعفن است ،زیرا اتصالش وحیانی نیست.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشتند:
شما جامعه خودمان را فرض کنید ، ما در جامعه ای زندگی میکنیم که قیادت و رهبری به ولی فقیه سپرده شده است، ولی فقیه از کجا آمد از معارف و دستورات و آموزه های اهل بیت علیهم السلام.
ولی فقیه جایگاهش جانشینی حجت خداست. بله نائب خاص نیست ،کسی هم ادعایی ندارد، اما نائب عام حجت خدا است.
یک پله می رویم بالاتر ، می شود ولایت حجت خدا . حال اگر کسی در برابر ولایت نائب عام امام زمان ایستاد، معالا در برابر ولایت حجت خدا ایستاد.
اگر جامعه در برابر ولایت حجت خدا ایستاد از درون متعفن میشود زیرا اتصالش را به وحی از دست می دهد
چون حجت خدا جانشین رسول خداست و عقیده ی ما این است.
ما که نمی گوییم چهارنفر نشستند اسم خودشان را گذاشتنند اهل حل و عقد یک نفر را انتخاب کردند و گذاشتن خلیفه ،این عقیده ی بقیه است، عقیده ی ما نیست .
حرف ما این است که سلسله ی امامت، سلسله ی الهی است سلسله خداییه .
حال اگر کسی در برابر این سلسله ایستاد فی الواقع در برابر وحی ایستاده است .
ایشان بیان داشتند:
اگر جامعه ای قاعده را تخلف کرد اون جامعه متعفن خواهد شد ممکن است زندگی آنها زندگی خوبی هم باشد ولی آیا آن جامعه از درون هم خوب است؟
نمونه بارزش اروپاست آیا شما در اروپا حرمتی برای خانواده می بینید ؟در اروپایی که فسق و فجور یک امر قانونی است .
مردم ژاپن چه مشکلی دارند که بیشترین آمار خودکشی را دارند آیا فقیرند یا امکانات ندارند ؟
اون سلسله ی الهیه نیست. حاکمان کشورهای سرسپرده چه کم دارند که در برابرجرثومه فسادی بنام اسرائیل هیچ حرفی برای گفتن ندارند ؟ سرشان پایین هست و تسلیم اند ؟

مشکلشان این نیست که امکانات ندارند، نه مشکلشان این است که آن جامعه از درون مشکل دارند . در عمق مشکل دارند ،آن عمقی که مشکل دارند این است که امامت ندارند .
لذا وجود مقدس زینب کبری سلام الله علیها می فرمایند شما امامت ندارید، و چون امامت ندارید مثل شما مثل مرده ای هست که روی قبرش رو با نقره تزئین کرده اند . هزاران کیلو نقره بیاورند این قبر را تزئین کنند ارزشی ندارد .
شما از درون مشکل دارید جامعه ی بی امام جامعه ای است که ممکن است امکانات هم داشته باشند لذا حضرت فرمود مثل سبزه ای هست که ریشه در لجن است ریشه در خاک طیب و طاهر نیست .
و در پایان بیان داشتند:
مشکل مردم کوفه این بودکه بیعت کردندبا مسلم ، امامشان را دعوت کردند اما به بعد هرچه بافته بودندخراب کردند محتوی بهم خورد وقتی محتوی این گونه بهم بخورد اون جامعه از درون بهم میخورد و از بین میرود بله درسته ممکن است ظواهرخوبی هم داشته باشد .
بله امام حسین علیه السلام دشمن بزرگ یزید بود و در یک جنگ یک روزه شکست خورد و سرش هم بالای نی رفت و مالش به غارت رفت و خانواده اش هم به اسارت گرفته شدند اما آیا پیروز واقعی یزید بود یا حسین (علیه السلام).
حسین (علیه السلام) و مکتب حسین (علیه السلام) پیروز شد .به خاطر اینکه ریشه در خاک طیب و طاهر داشت. این طرف نگاه می کنید : أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ ( سوره ابراهیم آیه ۲۴ )
روز به روز نسل به نسل سینه به سینه معارف سید الشهدا در عالم منتشر می شد اما آن طرف را نگاه می کنید اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ
ریشه ندارند .
رفقا جامعه ی بی امام جامعه ای بی ریشه است جامعه ی بی امام حسب بیان حضرت زینب سلام الله علیها جامعه ایست که ریشه اش در لجن زار است، مثل مرده ی است که قبر او را با نقره تزئین کرده اند .
خدایا بحق محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم نعمت ولایت ، رهبری و نعمت سلسله جلیله مبارکه امامت را از ما نگیر.

حسن ختام خطبه قرائت سوره ی کوثر.

خطبه دوم
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدا ضمن توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی و قرائت دعای سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف خطبه را آغاز نمود و دو نکته را بیان داشتند:
نکته اول مساله حق آبه است.


ایشان بیان داشتند:
الحمدلله تحرکات نسبتا خوبی اتفاق افتاد .
سخنان نماینده محترم ولی فقیه در استان با رئیس جمهور .دستور ریس جمهور به وزرا. تماس تلفنی وزیر انور خارجه با ادبیات بهتر از گذشته .
سفر وزیر نیرو به افغانستان هم وجه مثبتی داشت و باید صبور باشیم تا میوه و ثمر سفر را ببینیم.
نکته این بود که توافق شد مانع انحراف آب به سمت گود زره شوند.
اما نکته قابل تامل و توجه مصاحبه ی وزیر نیرو، این است که ایشان مساله انحراف آب به گودزره و بند کمال خان را یک پروژه استکباری و توطئه نامید .
ممونیم ما خوشحالیم که مسئولین واقعیت را بیان کردند و واقع بینانه به این مساله نگاه کردند.
شکی نیست که بند کمال خان توطئه ای است علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیستان با هدف اینکه آب به سیستان نرسد.
این حرف ما بوده و اینکه مسولین بر ابن امر صحه گذاشتند گام بزرگی است . وقتی نگاه و باور اینطور تغییر کنند رویکرد و صورت مذاکره تغییر خواهد کرد.
ما خواهش میکنیم از همه مسئولین که این توطئه و استکبار را به عنوان نگاه و پایه اصلی خود در مذاکرات و بقیه مسائل داشته باشند.
این نگاه دست برتر ما در مساله حق آبه خواهد بود،
اگر باور کنیم بند و سد پروژه استکباری در مقابل مسلمانان ایران و سیستان است میتوانیم واقع بینانه رفتار کنیم.
در ادامه ایشان بیان داشتند:
حرفی که بارها زدیم تکرار میکنیم.
حق آبه جمهوری اسلامی و مردم سیستان تا قطره ی آخر از افغانستان باید گرفته شود.
حتی اگر هزارتا چاه ژرف احداث شود حتی اگر انتقال آب از دریای عمان برقرار شود و حتی اگر پراز بهترین کارخانه ها ایران برای اشتغال جوانان در سیستان احداث شود .
زیرا این حق آبه حق جمهوری اسلامی ایران و مردم سیستان است و باید گرفته شود .
فردا کسی بگوید ما داریم الگوی شغل و … را تغییر می دهیم پس دنبال حق آبه نرویم ، نه ، حق آبه، حق این حق ماست.

ایشان خطاب به مسئولین دو مساله را تذکر دادند :
یک ،طرف مقابل شما مهم نیست طالبان یا غیر طالبان باشند مهم این است که در مذاکره بدعهد است.
زیرا نوکر استکبار است و چون نوکر است بد عهد است .
شما فک نکنید با اشرف غنی و طالبان دارید مذاکره میکنید .شما نیابتا با استکبار جهانی مذاکره می کنید. خیال نکنید با یک گروه مذاکره می کنید بلکه طرفی که مقابل شما است یک عامل است .
دو : سازه ی ای که احداث شده است یک سازه ی استکباری است، برای اینکه آب به ما نرسد.
این یک توطئه است . اگر به این باور رسیدیم آن موقع ادبیات هم متفاوت خواهید بود. چون شما در مورد یک توطئه صحبت می کنید نه در مورد یک کار سازندگی که در کشور همسایه ایجاد می شود .
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت:
ما خوشحال می شویم که در کشور افغانستان معادن و کارخانه های زیادی احداث بشود و ثروت در افغانستان باشد و این به نفع ماست و به نفع کل دنیاست.
اما هرگز حاضر نیستیم که حق ما سلب شود و یک عده این را ببرند به چهارچوب دیپلماسی های بین المللی و بعد هم با آن دوری که قبلا هم خدمت شما عرض کردیم اتفاق بیوفتد و دوباره کمیساریا بشینند و با همدیگر مذاکره کنند.
۳۰ سال این کمیساریا دارند با هم مذاکره میکنند. همینجوری اگر پیش برود نوه ی من و شما هم باید منتظر مذاکره کمیساریا باشند و این درست نیست.
ما خواهش می کنیم که مسئولین نظام ،از همه ظرفیت ها در مورد حق آبه استفاده کنند؛ از ظرفیت های مرزها ، انرژی ، ترانزیت و ظرفیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران .
ظرفیتی که جمهوری اسلامی در معاهدات منطقه ای دارد ،ظرفیتی که جمهوری اسلامی در این جغرافیای حساس دارد، ظرفیتی که در درون و برون افغانستان دارد ،ظرفیت اقتصادی اجتماعی،سیاسی و فرهنگی ما ، از همه ی ظرفیت ها برای حق آبه باید استفاده بکنیم نه فقط چندکارشناس آب بفرستیم تا مذاکره کنند.
این آب آیا اندازه است؟ اندازه نیست ۲ماه دیگر ۶ ماه دیگر ۳ سال دیگر همینجوری …تا اینکه اخرش هیچ.
ما خواهش می کنیم از تمام ظرفیت ها انشالله در این زمینه استفاده شود.
نکته دوم
ایشان بیان داشتند:
سال ۱۳۸۵ در چنین روزی مصادف شدیم با یک جنگ تعیین کننده بسیار مهم شاید آخر الزمانی و آن هم جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی و حمله انان به لبنان که معروف شد به جنگ ۳۳ روزه.
مقام معظم رهبری فرمودند: حزب الله لبنان به اسلام عزت دوباره بخشید و ۲۳ مرداد ماه به نام روز مقاومت شناخته شد.
خدا را شاکریم که راهبرد امام راحل عظیم الشان ما ، راهبرد مقام معطم رهبری و راهبرد نظام ما، که مقاومت در برابر استکبار جهانی که راه دقیق پیروزی است ،به حمدلله روز به روز در حال قدرتمند تر شدن است .
ما چهل سال پیش در برابر اسرائیل موضعمان چه بود و امروز چه است .
ما در جبهه مقاومت در طول این سالها با شهدای عزیزی که تقدیم کرد ،در رأس آنها ستارگانی مثل سردار دلها قاسم سلیمانی . سردار همدانی؛ شخصیتی بود که ارتش سوریه را مجاب کرد مردم سوریه وارد میدان شوند.
اساسا مردم سوریه وارد میدان جهاد شدند با قیادت و رهبری این فرمانده دلاور بزرگوار .
وی همچنین افزود:
بگذریم ک بعضی ها از آن کینه ی کثیفی که نسبت به این بزرگواران دارد گاهی هم چیزی مینویسند، اما همه بدانند دامن پاک آنها اندازه بال مگسی هم آلوده نخواهد شد این سنت خداست .
همچنین ادامه دادند:
مقاومت امروز از جهات مختلف رژیم صهیونیستی را در محاصره ی خود قرار داده است.
امروز موشک های نقطه زن حذب الله لبنان،
موشک های بالستیک نقطه زن انصارالله یمن،
موشک های راهبردی جبهه مقاومت فلسطین،
هر نقطه از سرزمین اشغالی را اراده کنند با حجم بسیار بالایی میتوانند زیر آتش خود بگیرند و این یک افتخار بزرگ است برای جبهه مقاومت.
وی افزود:
رژیم صعیونستی در سال ۸۵ با حزب الله لبنان ۳۳ روز جنگید و تسلیم شد و در همین هفته گذشته دو روز بیشتر نتوانست طاقت بیاورد و مردم غاصبی که در سرزمین های اسرائیل بودند همین هفته گذشته چند روز در پناهگاه به سر میبردند . این را مردم در محاصره غزه انجام دادند .
این افتخار است برای ما افتخار و برای جهان اسلام است که مقاومت میوه شیرینش را شما امروز میتوانید ببینید که در میان گروهای فلسطینی، فقط یک گروه با اسرائیل جنگید و پس از دو روز اسرائیل حاضر شد و شرائط آنها را پذیرفت، تازه حماس وارد میدان نشد.
امروز معادلات به گونه ای رقم خورده که ارتش یمن اعلام میکند که اگر مقام معظم رهبری به ما اذن بدهد و فرمان بدهد ، ما به سرعت تلاویو را با خاک یکسان میکنیم .
اینها روزگاری گرگ هایی بودند که هر وقت اراده می کردند مردم فلسطین را پاره پاره میکردند.
به هرکشوری اراده می کردند دست درازی میکردند. امروز دور خودشان دیوار کشیدند که شاید مرگشان چندروزی عقب بیفتد .
ایشان در پایان ادامه دادند:

قدردان جبهه مقاومت باشیم .
جبهه ای که هزاران خون پایش ریخته شد .
بچه های پاک باصفا و خالص افغانستان ،
بچه های مومن و خالص پاکستان،
نیرو های عزیز عراقی و سوری بچه های با اراده آهنین یمن،
و در راس آنها نیروهای عظیم و با شوکت حزب الله لبنان که همه ی اینها زیر چتر نگاه رهبری معظم انقلاب است که جبهه مقاومت روز به روز قوی تر شود و شده است.
این که میبینید دشمن روز به روز به افول میرود عمده دلیلش قدرت جبهه مقاومت است.
درست است هزاران شهید دادیم، اما امروز اسلام ضامن پیدا کرده است. پشتوانه پیدا کرده است. این به برکت خون شهید همدانی، شهید سلیمانی و شهدایی که همین هفته گذشته پیکر مطهرشان پیدا شد .شهدای افغانستان پاکستان ایران عراق سوریه لبنان یمن و اصحاب آخر الزمانی صاحب الزمان روز به روز قدرتمند تر شده است.
گذشت آن روز که شما میگفتید امام زمان بیاید و قدس را آزاد کند . امروز روزی است که میگوییم ما قدس آزاد شده را تحویل حضرت حجت می دهیم.
حسن ختام خطبه قرائت سوره ی کوثر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.