نشست هم اندیشی طلاب خواهر طرح امین با امام. جمعه زابل

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، حجت الاسلام و المسلمین عزیزی بیان داشتند:
اکنون در دوران ویژه ای قرار گرفتیم در این دوران ویژه لازم است با همدیگر حرف بزنیم، لازم است که برنامه ها را هماهنگ بکنیم، و بر اساس یک راهبرد ،ان شاالله الرحمن کارمان را جلو ببرم .
همه ما به نحوی تربیت شدگان حوزه های علمیه هستیم.
حوزه علمیه ما را تربیت کرد که ما مدافعان مکتب اهل بیت باشیم، اولا این یک وظیفه ذاتی ماست و ما باید با بچه ها ارتباط داشته باشیم.
ماییم به عنوان کسی که علوم اسلامی را یاد گرفته، و یک نسلی که الان من در مورد آن نسل صحبت خواهم کرد.
یک نسلی که قرار است یک اتفاق بسیار بزرگی را رقم بزند ما چه وظیفه ای در برابر آن نسل داریم ؟و ما چه تکلیفی داریم در برابر آن نسل؟
واقعیت مسئله این است خانم ها، تربیت نسل یک وظیفه بسیار مهم و راهبردی در مکتب انبیا و اولیاست و این وظیفه راهبری امروز برعهده شما گذاشته شده است.
امروز کارکرد تحصیل کرده در حوزه علمیه خواهران می شود گفت: می تواند بسیار تعیین کننده باشد از کارکرد تحصیل کرده برادر طلبه، امروز خط مقدم شمایید. چرا؟ چون دشمن دست به یک عملیات بسیار مهمی زده است که ان عملیات، خنثی سازی آن به وسیله شما اتفاق می افتد.
از زمان حضرت ادم (ع) حدود ۱۳ هزار سال فاصله است. رشد جمعیت بشر را که سال به سال اتفاق می افتد را معکوس کنید و برگردید عقب، جمعیت کم می شود هرچی جلوتر بروید جمعیت بیشتر می شود.
مثلا دو درصد هرچه بروید عقب تر کمتر می شود. ۱۳ هزار سال قبل می رسید به یک زن و مرد .

این ۱۳ هزار سال را ما به چند دوران تقسیم می کنیم:
دوره اول: دوره انبیا، از روزی که حضرت ادم آمد سلسله انبیا کار خود را شروع کرد، کار سلسله انبیا این بود که مردم را به یک بلوغ برسانند به یک سطح از رشد و اگاهی برسانند.
ان سطح از رشد و اگاهی در انبیا این اتفاق افتاد پیامبران آمدند تا بتوانند مردم به یک سطحی از اگاهی، دریافت و درک و نیاز برسند تا نبی مکرم اسلام را حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) را درک کنند.
یعنی یک سلسله پیوسته داریم که این سلسله دست بشر را گرفته و بالا کشانده است تا برسد به یک جایگاهی که این وجود مقدس بیبین مردم و دعوتش را که اخرین انبیاست ایشان آغاز کند .
لذا دعوت پیامبر اکرم کامل کننده دعوت همه انبیا است.
پیامبر اکرم حرفی غیر از انبیا گذشته نزد، رسول خدا حرفی جدای از انبیا به ما نگفت.
پیامبر اکرم همان حرف را گفت اما. مترقی تر، عیسی ابن مریم حرفی غیر از آنچه موسی(ع) فرمود نگفته بود در واقع همان را بروز رسانی کرد موسی (ع) حرف ابراهیم (ع) را بروز رسانی کرد. حضرت ابراهیم(ع) حرف حضرت نوح (ع) را بروز رسانی کرد.
یعنی یک بروزرسانی مدام اتفاق افتاد .
وقتی که نوبت می رسد به پیامبر، رسول خدا می شود خاتم الانبیا، خاتم النبیا از دنیا می رود ایشان که از دنیا می رود ما با دوره جدیدی مواجه می شویم آن دوره جدید، دوره حضور اهل بیت است.
۲۵٠ سال آن دوره طول می کشد پس ما یک دوره چند قرنه داریم تقریبا یازده هزار سال داریم تا پیامبر اکرم، رسول خدا تا غیب امام زمان) عجل الله فرجه) ۲۵٠ سال فاصله داریم.
در این دوره ۲۵٠ ساله باز هم امت رشد یافته توسط اهل بیت(ع) مواقع مختلف، مواضع مختلف، مسائل مختلف، تمام این ها اتفاق افتاد، این امت رشد کرد تا به یک نقطه ای رسید از بلوغ، آن هم این بود که ان نقطه، نقطه آغاز غیبت حجت خداست.
یعنی یازده هزار سال انسان ها تربیت شدند تا به سطحی برسند که پیامبر بیاید بین آن ها، از پیامبر اکرم ۲۵٠ سال بعد از رسول خدا تربیت شدند تا برسند به درک غیبت. البته انسان دوره غیبت را قبلا تجربه کرده بود.
مثلا در مورد عیسی ابن مریم، حضرت یونس، ابراهیم این ها تجربه است.
کمال الدین شیخ صدوق را نگاه کنید این تجربیات بشر در این مسئله است.
شما می توانید بنگرید بشر تجربه کرده است که منتظر ظهور منجی بوده . منجی هم ظهور کرده اما تمام منجی ها که آمدند هیچ کدام به آن قله ای که وعده داده شده است نرسیده اند.
سلیمان نرسید داوود نرسید موسی نرسید عیسی نرسید.
ابراهیم نرسید حضرت محمد نرسید .این ها همه منجی عالم بشریت بودند.
پس ما دوره ۲۵٠ ساله داریم که در این دوره تربیت شده ایم که زمینه سازی کنیم برای برگشت امام.
حالا که امام رفت و غایب شد دوره اخر شروع شد. دوره اخر، دوره عیبت کبری است .
در دوره غیبت کبری که تا امروز حدود ۱۲٠٠ سال از اون می گذرد.
این ۱۲٠٠ سال جامعه بشری آرام آرام رشد کرد، رشد کرد، تا بفهمد نیازمند به بلوغ کیست؟
اگر منجی نباشد زندگی در دنیا، هیچ وقت یک زندگی عادلانه ای نخواهد بود.
پس شما ببینید ۱۱/۱۲ هزار سال انبیا آمدند رشد دادند ۲۵٠ سال اهل بیت، ۱۲٠٠ سال دوره غییت کبری تا جه اتفاقی بیفتد تا ظهور اتفاق بیفتد.
پرونده دوم :
برای اینکه ظهور اتفاق بیفتد روایات را ملاحضه می کنیم تا بیینم چه شرایطی لازم است این اتفاق بیفتد .
ساده ترین راه این است که شرایطی داریم که بتوانیم مهیا کنیم.
این اتفاق قطعی است حتما خواهد افتاد. حالا یک مسابقه است بین نسل ها کدام نسل موفق می شود که این اتفاق را رقم بزند.
توجه کردید؟ کدام نسل؟ آن نسلی است که آن اتفاق را رقم بزند، نسل بعد نسل آمدند شما قیام هایی شیعی را نگاه کنید مدام در طول تاریخ شیعه قیام کرده است، یکی از دلایل قیام شیعه این است به دنبال یک عدالت مطلوب بوده است.
روایات می گوید که قبل از ظهور امام زمان (عج) یک امتی پیدا می شود یک مردمی پیدا می شوند که حکومتی را درست می کنند که آن حکومت بر اساس فقه اهل بیت خواهد بود.
روایات ما این را می گویند یک مردمی می آیند این مردم قیام می کنند یک سیدی از اهل بیت سرپرست این هاست امام این هاست آدم های دورش جمع می شود.
یک امتی می آید که این امت می تواند ظهور را رقم بزند پس ما در طول تاریخ همواره به دنبال یک امت بودیم، یعنی باید یک امت درست می شد یک امت بوجود می آمد این امت بوجود نیامد. لذا حرکت هایی که اتفاق افتاد، مصلحان بزرگ جهان که آمدند حرکت هایشان شکست خورد چون امت نبود.
اگر این امت بود کربلا آن اتفاق نمی افتاد، لذا شما که تاریخ را نگاه کنید و این امت را ببیند. می گویید کاش این امت در فلان مقطع تاریخ بود. اما نبود.
پرونده سوم: این امت چه هستند؟ یه مسئله مهم است و چه چیزی باعث شده بگوییم امت؟
امت عبارت است از مجموعه ای از مردم که این ها هدف واحدی دارند.
پس مجموعه ای که باهم هدف واحد دارند این مجموعه امت یک جامعه است.
این جامعه بزرگی که وجود آمده در واقع متشکل از تعداد بسیار زیادی، هزاران جامعه کوچک است که آن جامعه کوچک را اسمش را می گذاریم خانواده .
یعنی این امت متشکل از هزاران خانواده است.
خانواده یعنی یک مجموعه، یک مجموعه به هم پیوسته، مجموعه ای که چسبندگی دارد، یک آقا یک خانم، یک دو سه چند بچه. اینها به هم یک چسبندگی دارند، کانون این چسبندگی کجاست در خانواده؟ مادر است
کانون چسبندگی خانواده مادر است.
سوال اینجاست اگر این چسبندگی از بین برود چه اتفاقی می افتد؟ خانواده بپاشد چه اتفاقی می افتد؟ جامعه بپاشد چه می شود؟ امتی که قرار است ظهور را رقم بزند زمین می خورد.
ان چسبندگی خانواده پاک غلبه کند بر جامعه، غلبه که کند امت تشکیل می شود، امت که تشکیل شود ظهور اتفاق می افتد.

پس انکه می تواند ظهور را رقم بزند مادر در جامعه است.
کارکرد زن ایجاد چسبندگی است .دعوا سر این است که این چسبندگی بماند یا نماند؟ اگر بماند به ظهور می رسد، اگر نماند ظهوری در کار نیست، ما امروز به یک نقطه عجیبی رسیدیم، و آن این است که ما به عنوان طرفدار ظهور و آن کسانی که در برابر ظهور صف کشیدند و نمی خواهند ظهوری بیفتد دقیقا رسیدم به سرقصه .
لذا از چند وقت قبل از سال ها قبل، روی زن کار می کنند همه چسبندگی زن به این است که حیا و حجاب دارد. پس ما باید روی این کار کنیم.
الان دیگر چادری که سر شماست یک حجاب نیست، یک میدان جنگ است. شاید پنجاه سال پیش اینجور نبود شاید چهل سال پیش اینجور نبود.
چادری که سر شماست یک میدان جنگ است حواستان باشد یک پارچه نیست، یه زمانی یک پارچه بود ولی الان نیست چرا؟ چون الان دشمن امام زمان به این نتیجه رسیده است که طرفداران منجی در طول تاریخ در بستر تاریخ کار خودشان را کردند، طرفداران منجی آرام آرام در بستر تاریخ آمدند جلو آمدند جلو و الان آن امت موعود را تشکیل داده اند. نه اینکه می خواهند تشکیل بدهند دقت کنید انقلاب اسلامی حرفش این است که من امت موعود را تشکیل دادم،
امت موعود یعنی امتی که اساس چسبندگی آن مادری است که تربیت می کند برای ظهور .
مادران دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس. مادران دفاع از امنیت، حرم .
همه انبیا همه اولیا زحمت کشیدند بیش از سیزده هزار سال تا ما به امروز رسیدیم.
سال ها هزاران سال زحمت کشیده شد ما به امروز رسیدیم. دشمن هم مدام ما را تعقیب کرده است همیشه.
ای ما میخواهیم امت را تشکیل دهیم متلاشی کرد ، خواستیم درست کنیم خرابش کرد، یک دفعه رسیدیم به یک شخصیت ممتاز، درجه یک، بنده خالص خدا حضرت امام و یک امت عجیب و غریبی که دورش را گرفته است به محض اینکه این امت تشکیل شد مسائل درست شد.
به آن ها گرسنگی بدهید دیدند نشد، بُکُشیم نشد.
انان که جنگ تحمیلی را در واقع اداره کرد مادران بود.
اما مادران ماها وقتی لباس بسیجی تن ماها می کردند گاهی از شوق گریه می کردند.
وقتی پسرشون به شهادت می رسید می گفتند پسر شما شهید شده است می گفتند فدای علی اکبر حسین علیه السلام.
شما مادر هستید یک زخم به بچه شما برسد چه حالی پیدا می کنید.
حالا شما فرض کنید یک مادر جوانش را راهی میدانی کند که ممکن است هفته دیگر بدن تکه تکه اش را بیاورند و می آوردند و کم هم نبود، تمام زحمت انبیا برای این بود که این مادر ها بیاییند خودشان را پیدا کنند.
در انقلاب اسلامی مادران تربیت شدند پیدا کردند امت به وجود آمد امت که ایجاد شد، صدای ظهور رسید.
این صدای ظهور را ما شنیدیم ولی فقط ما نشنیدیم مخالفین ظهور هم شنیدند، این حس نزدیکی ظهور را ما درک کردیم دشمن امام زمان هم درک کرد.
اما دوتا اتفاق افتاد یکی بد، یکی خوب، اتفاق بد این بود دشمن آمد نگاه کرد تا ببیند اصل قصه کجاست که این امت را نگه داشته است. دید مادر است.
پس آمد روی نسل مادران فردا کار کرد، از بیست سال پیش، بیست و پنج سال پیش، سی سال پیش روی زن ها، دختر ها در این مملکت کار کردند، انقد که در شهر ها لوازم آرایشی پیدا می شود به آن میزان نان پیدا نمی شود.
شما هر مارکی هر برندی از لوازم آرایشی خانم ها بخواهند توی یک شهر کوچک هم پیدا می شود.

خیلی مهم است، حالا ما رسیدیم به یک نقطه ای که ان ها کار کردند این چسبندگی را بگیرند، مادر را از کارکرد بیندازند و ظهور را عقب بیندازند.
کی دوباره اتفاق می افتد؟الان در نسلی هستیم که اگر دشمن موفق بشود که کارش را انجام بدهد دیگر باید تاریخ، بشریت صبر کند تا دوباره یک امتی پیدا بشود و شرایطی داشته باشد و بتواند خدا می داند آن امت چند سال دیگر می آید.
خانم ها؛ ما دقیقا در نقطه ای هستیم که ابراهیم خلیل آرزو داشت در این نقطه باشد .
ما در حال برداشتن آخرین گام هستیم و دشمن در برابر این اخرین گام، فقط یک تیر در چله کمانش مانده است آن هم این است مادران فردا را از آن حالت چسبندگی در بیاورد.
سوال، حالا ما در حوزه علمیه درس خواندیم. ما افسران ظهوریم. آن هایی که در حوزه علمیه درس خواندند.
خواهر من، دختر من ما که در حوزه درس خواندیم افسران ظهوریم ما کسانی هستیم که باید مردم را بکشانیم و وصل کنیم به ظهور .
البته ان شالله خودمان را وصل کردیم، دلمان را قلبمان را ایمانمان را.
اما ما ان شاالله خودمان رسیدیم به اینکه باید جانفشانی کنیم برای ظهور .
حالا وظیفه ما این است که با حفظ این چسبندگی امت را نگه بداریم برای قدم اخر.
سخترین قدم، قدم اخر است وقتی که شما می خواهید از یک کوه بالا بروید، هر چه به قله کوه می رسید احساس ضعف می کنید.
قدم های اخر را به زحمت برمیدارید اما تا قله فاصله ای نیست،پس شما در حوزه درس نمیخوانید که یک لیسانس بگیرید،برای چهار روز دنیا حقوقی بگیرید.
ولی عمق چیز دیگری است، خب حالا دوتا اراده است یک اراده این است که چسبندگی را بگیرد یک اراده دیگر این است که چسبندگی را حفظ کند.
حجت خدا می آید تدبیر می کند دست ما نیست رزق شما می کند شما می آیید حوزه سه سال چهار سال پنج سال چقدر در حوزه درس می خونید بر اساس یک تدبیر عالی که نوشته شده شما درس میخوانید درس که خواندید .پنجاه دختر خانم می گذارند در اختیار شما، اینکه می گویم شما افسران ظهور هستید این است.
تربیت شدید خودتان در زندگیتان چسبنده هستید .حالا این چسبندگی راباید به جامعه مخاطب خود منتقل کنید
جامعه مخاطبی که از شش جهت محاصره شده توسط دشمن شما هم دست تنها هستید.
ماهواره است فضای مجازی است شایعه است، همه ان طرف، شما به تنهایی یک طرف .
این همان غلبه است که گفتم، قله را حساب کنید قدم را حساب کنید، سختی را حساب کنید شما باید این قدم را بردارید اگر می خواهید شما امتی باشید که انبیا آرزوش را داشتند .
تیر خلاص این است اگر ما در جهت تحقق این امر حرکت کنیم ارزوی همه انبیا و اولیا را براورده کردیم، و ارزوی پیامبر اکرم ایا این می شود؟ بله می شود.
اگر ما بگوییم ۸۵میلیون نفر زندگی می کنند در جامعه نسبت به فردای این جامعه، فردایی که ما نمیدانیم چی می شود، سوال من این است امیدوار ترین ادم در این ۸۵ میلیون نفر کیست ؟تا حالا فکر کردید؟
امیدوارترین فرد مقام معظم رهبری هستند.
حضرت اقا با واژه های مختلف با حرف های مختلف با اصطلاحات مختلف باعناوین مختلف به ما می فهماند شما این کار را می کنید، شک نکنید.
این قدم اخر را شما بردارید نه کس دیگه ای نه نسل بعدی شما .
همین چند روز پیش دعا کرد که خدایا فرمود امیدوارم ارزوی پیامبر به دست ما محقق شود.
ارزوی پیامبر چیست؟
فرماندهان دورش جمع شدند اوضاع خطرناک است. خیلی بهم ریخته است ما خیلی میترسیم
مثالی زد ،فرمود موسی وقتی که با بنی اسراییل می رفتند رسیدند به دره ها ،رو به رو دریا، پشت سر فرعون و لشکریانش مردم هم مردم عادی آن ها لشکریان مجهز، گفتند: موسی الان همه ما قتل عام می شویم، فرمود: نگران نباشید، خدا هست.
مقام معظم رهبری عین این جمله را فرمود: ان معی ربی سیهدین.نگران نباشید خدا هست.
خانم ها قرار است شما قدم اخر را بردارید پس محکم بیست نفر سی نفری که به شما سپرده شدند نگه دارید در دامان ان ها بچه هایی قرار است تربیت شوند که در حکومت امام زمان کارکرد داشته باشد و البته همچنین در دامان خودتان .
این همه امیدواری حضرت اقا بی دلیل نیست. ایشان حکیم هستند ایشان مرزهای حکمت را در طول تاریخ واقعا جا به جا کرد.
شما بعد از سلسله انبیا و اهل بیت نمی دانید و نمی توانید دو نفر پیدا کنید که شبیه امامین انقلاب باشند از همه خصوصیاتشان .
حرف اخر:
خانم ها حواستان را جمع کنید نفرین نسل های بعد سمت ما نیاد، مواظب باشید نوه های من و شما ما رو نفرین نکنند، تا می توانید از حجاب این بچه ها مواظبت کنید .از حیای این بچه ها مواظبت کنید .شما زن هستید این توان را دارید شاید این بچه. متوجه نشود این حرف هایی که من برای شما زدم شما به او بگویید، بگویید اینده بشریت در مشت اوست.
آینده بشریت ارزوی پیامبر در مشت شماست.
این را من از شما خواهش میکنم روی او فکر بکنید ارتباط خود را هم حفظ کنید.
باهم جلساتی داشته باشیم باهم حرف بزنیم یکی از خواهران را ما تعیین کردیم با شما تک به تک ارتباط خواهد داشت و به فضل خدای متعال این مدل جلسات را تدبیر میکنند.
شبکه بشوید باهم همفکری کنید روش ها را به اشتراک بگذارید. تا بتوانید به یک روش واحد برسید باهم هماهنگ کار بکنید.
ما میخواهیم. گفتمان سازی کنیم ما میخواهیم یک جریانی را ایجاد کنیم که این. جریان ختم به ظهور شود.
این یکی دو قدم اخر را باید باهم محکم برداریم و برخواهیم داشت و ما میتوانیم و این جنگ پیروزش ما هستیم به شرطی که همدیگه را خوب پیدا کنیم.
به شرط اینکه منطق خود را خوب درک بکنیم.

والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.