خطبه های نماز جمعه ۶ آبان ماه ۱۴٠۱

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، نماز جمعه ۶ آبان ماه در مصلی المهدی(عج) زابل با حضور پرشور مردم زابل به امامت حجت الاسلام و المسلمین عزیزی برگزار شد.

امام جمعه زابل در خطبه های خود بیان داشتند:

خطبه اول:

ابتدا خودم و سپس عزیز برادران ایمانی و خواهران پرده نشین خود را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم. در سوره مبارکه احزاب در آیه شریفه ۶٠ می فرماید: «لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَهِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا» در آیه ۵۶ و ۵۷ از سوره مبارکه احزاب حرف از کسانی است که نبی مکرم اسلام را آزار می دهند. إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا در آیه ۵۸ می فرماید: وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا در ایه اول اساس ازار پیامبر مطرح است در آیه دوم حرف از آن است که بهتان میزنند. در آیه ۶٠ قرآن کریم واضح تر می گوید اما با زبان تهدید می فرماید:  لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ اگر این منافقین سر به راه نشوند، اگر توبه نکنند، ما باآنها برخورد میکنیم. می فرماید: وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ اگر منافقین آن هایی که دلشان مریض است ، یکی از معانی آن این است که، مرض آن مخفی است،  مرض آشکار نیست. وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَهِ مرجفون کسانی هستند که حرف های بی پایه و اساس می زنند به عبارتی دروغ پردازان، کسانی که دروغ پردازی می کنند و به دنبال رسیدن به مطامع خود هستند. اگر این سه آیه را کنار هم بگذارید  معنایش این است که کسی که دروغ پرداز است او آزاردهنده نبی اکرم صلی الله علیه و آله است این شخص مورد لعن خدا و رسول است. سپس می فرماید: لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ما تو را علیه آن ها می شورانیم، قرآن دارد منافقین را تهدید می کند. ثمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا آن ها دارند می تازند خب بتازند، آن ها دیگر فرصت چندانی نخواند داشت. اما اگر فرصت را از دست بدهند و سر به راه نشوند ما پیامبر را به جنگ آن ها میفرستیم یعنی مکتب را میفرستیم. خاصیت دروغ پرداز این است که در جامعه اسلامی با دروغی که می گوید دچار اعوجاج در اندیشه مردم می شود. مهمترین پیام این آیه این است که صبر راهبردی در اسلام یک اصل است. صبر تفاوتش با انفعال در این است که صبور فعالانه تدبیر می کند منفعل خیال می کند که صبور است در حالیکه در دام تدبیر ِدیگران قرار گرفته است. منفعل در دایره تدبیر دیگران عمل می کند اما صبور در دایره تدبیر فعال خودش عمل می کند دو ضربه در طول تاریخ به ما زده شده و تا قیامت هم گویا قرار است این دو طایفه به دشمنی خودشان ادامه دهند. ۱.طایفه افراطی چه شیعه انگلیسی و چه سنی آمریکایی. ۲.طایفه تفریطی و تفریط جاهایی ممکن است که خطرش از افراط بیشتر شود. قرآن می فرماید: صبر راهبردی  در اسلام ،صبر بی حد و مرز نیست. صبر راهبردی بی حساب و کتاب نیست. بلکه صبر راهبردی اندازه دارد صبر راهبردی حد دارد تا جایی می شود صبر کرد. امیرالمومنین (علیه السلام) در خطبه ۱۶۸ نهج البلاغه می فرماید: فَاصْبِرُوا حَتَّى یَهْدَأَ النَّاسُ وَ تَقَعَ الْقُلُوبُ مَوَاقِعَهَا وَ تُؤْخَذَ الْحُقُوقُ مُسْمَحَهً صبر کنید تا مردم آرام شوند ، قلب های رمیده برگردد حقوق پایمال شده به جای خودش بیاید.   در ادامه می فرماید: سَأُمْسِکُ الْأَمْرَ مَا اسْتَمْسَکَ، تا جایی که ممکن است ما این جریان ها را تدبیر می کنیم با صبر راهبردی . وَ إِذَا لَمْ أَجِدْ بُدّاً، فَآخِرُ الدَّوَاءِ الْکَیّ. اگر چاره ای نبود نوبت به  داغ می رسد. جریاناتی که در درون دایره جامعه اسلامی به دنبال تولید رهبری برای مخالفین نظام هستند، بزرگترین اشتباه آن ها این است که مردم ما را نشناختند. اگر می بینید آن سمت مرز عده ای یاغی رزمایش می دهند و این طرف هم عده دیگری لشکر راه می اندازند این ها طبیعی نیست. اما خب نظام صبر راهبردی دارد.و اگر صبر راهبردی نظام به نقطه ای برسد که چاره ای نداشته باشد. فَآخِرُ الدَّوَاءِ الْکَیّ. اتمام خطبه  اول با سوره کافرون بود.

خطبه دوم:

همه شما نمازگزاران و خودم را به رعایت تقوای الهی دعوت و سفارش می نمایم. شهادت جمعی از محبین اهل بیت در حرم شاهچراغ را محضر شما تبریک و تسلیت عرض میکنم. چه زود دست جنایت استکبار جهانی از آستین بیرون آمد. این حادثه با همه تلخی مثل همه حوادث تلخ قطعا برای مردم ما حاوی برکاتی خواهد بود. خون مادر و فرزند در آغوش همدیگر صدای رسای مظلومیت خواهد بود. ای بسا عاشورای انقلاب ما به خون علی اصغر و رقیه نیاز داشت. این خون های تازه روح حماسه رادر ملت و در امت ما خواهد دمید، ما تازه اول راه هستیم . ما به کوری چشم آن هایی که نمی خواهند بدانند و بفهمند که  به دروازه های ظهور می رسیم هرکاری می خواهند بکنند. ما به تمام مستکبرین عالم خواهیم گفت،  البته داخلی ها در اندازه ای نیستند که بخواهیم خیلی بپردازیم. با وقایع اخیر شاهد حوادث و یک توطئه چند لایه ترکیبی هستیم .در این روزها اضدادی باهم جمع شده اند که  جمع این اضداد خیلی مهم است خلق این حوادث قطعا دفعی نبوده و نیست . یعنی این که این حوادث بدون برنامه ریزی نبوده . ساعت ها ،روزها ،ماها سال ها برنامه ریزی شده تا این حوادث رقم بخورد، پله پله هم جلو می روند. به عبارت دیگر عوامل کف میدان اجزایی هستند که این اجزاء علی رغم اینکه تناسبی باهم ندارند اما برای ضربه زدن به کیان نظام اسلامی باهم همراه شده اند. دقت کنید، دختری از خانواده ای با گرایش کومله یعنی این خانواده گرایش کومله دارند. کومله ها اساسا کومونوسیت هستند اساسا به خدا اعتقاد ندارند. می گویند این برنامه ما بود این یک طرف، از آن طرف در چهلمین روز درگذشت آن دختر خانم گروه داعش که زباله فکری ملعونی مثل ابن تیمیه است و دست ساز نظام سلطه است در حرم شاهچراغ قتل عام می کند می گوید من انتقام او را گرفتم. سوال ! آیا او از شما بود که کشته شد؟  جواب:  بله سوال: این چه انگیزه ای است که کومونیست ها و تکفیری ها را کنارهم قرار می دهد؟  این یک مسئله مهم است. یک گروه نماینده رادیکالیزم الحادی از یک طرف،نماینده رادیکالیزم مذهبی سنی تند که البته تکفیری ها را نباید اهل سنت قلمداد کرد. گرچه ما در این استان قبلا هم طرح کردیم که برخی ها تکلیف خود را مشخص کنند که با وهابی ها هستند یا نه؟ واضح بگویند شتر سواری دولا دولا ندارد. رادیکالیزم ضد خدا و رادیکالیزمی که عده ای را به خاطر توسل به اولیای الهی می کشند که در دو نقطه ای که کاملا ضد هم هستند این ها در یک جهت قرار میگیرند. قصه چیست؟ تضاد دیگر : عده ای علیه حیا عده ای علیه ناموس برای برهنه کردن زنان در خیابان اغتشاش می کنند. یعنی فریاد بی ناموسی می زنند. و عده ای به بهانه ناموس اغتشاش می کنند. چطور می شود این ها را باهم جمع کرد؟  این چه اکسیری است که بی ناموس و بظاهر ناموس پرست را در یک جبهه قرار داده است. این چه اکسیری است که کومونیست و تکفیری را در یک جبهه قرار دهد. آن نقطه ای که آن ها به دنبالش هستند چه است این ها سوالات مهم و راهبردی است. چه می شود که این ها دور یک سفره جمع می شوند در ما چه دیدند که همه باهم دارند با ما می جنگند؟ تمام زورشان را که می زنند یه دوسه هزار نفر جمع می کنند در خیابان که عده زیادی بچه هایی هستند که فریب خوردند. میلیون ها دلار هزینه میکنند که چهارتا سطل زباله بسوزد. اما مهم این است که آن عامل چیست؟   من عرض می کنم عناصر قدرت و اقتدار، عناصر عزت در این ۴۳ سال بعد از انقلاب را ملاحضه کنید، مهمترین عنصر چه عنصری بوده در طول این انقلاب؟ آیا اسلام مردم فرق کرد؟ آیا پیامبر جدیدی آمد؟ آیا کتاب جدیدی نازل شد؟ آیا مردم از نقطه دیگری آمدند انقلاب کردند؟نه . یک نقطه کانونی وجود داشت و دارد و خواهد داشت آن هم وجود امام مسلمین است. آنکه ۵۷ را به ثمر رساند، آن که جنگ را مدیریت کرد آنکه ۴۳ سال این انقلاب را در سخترین شرایط حفظ کرد، عنصر رهبری است و این عنصر باعث شده که این اضداد دور هم جمع بشوند تا عنصر رهبری هست این ها راه به جایی نخواهند برد. با همه بازی های بچه گانه ای که دارند با همه جعلیاتی ، میلیون ها، صدها میلیون،نه، میلیاردها نفر در این عالم دلشان، جانشان وجودشان، مالامال از عشق این رهبر فرزانه است. با این عشق را چطور مقابله میکنند؟ با چهارتا ازال اوباش، که شیشه سلف دختران را بشکنند که بغل دست خانم ها غذا بخورند؟!!!! شما در مورد ولایت فقیه چه فکری کرده اید؟ آدم دلش می سوزد به حال این حماقت و بچگی. خدا آن ها را تحمیق فرموده، آن ها گرفتار  تحمیریسم هستند. هرکار کردند رهبری را حذف کنند از این نظام نشد؟

چه عوامل  داخلی و چه خارجی. هرکاری کردند، ولی خدا بر عزت ولی فقیه افزود، راه به جایی نبردند. چون اولا این نظام ایجادش، بقایش، استمرارش وعده خداست و احدی نمی تواند با وعده خدا مقابله کند چه آن هایی که آن طرف مرزها نشسته اند، چند ده هزار دلار حقوق می گیرند تا بچه های من و شما را بفرستند در خیابان ها و چه آن هایی که با منافقانه عدا ه ای را دور خود جمع می کنند . این ها چه آدم های بی مقدار کم ارزشی هستند. تمام تبلیغات غرب باهم جمع شد تا در برلین بزرگترین تظاهرات علیه نظام جمهوری اسلامی رقم بخورد. حداکثر جمعیتی که اعلام شده است، چهار درصد ایرانی های غرب اروپا بوده است. آن ها به دنبال گرفتن انتقام از ولی فقیه هستند. دنیای ما دنیای عاشورایی می شود. که امام حسین علیه السلام فرمود: این ها با من(امام) کار دارند، با شما کار ندارند. مردم بدانید:آنکه به شما عزت داد ولی فقیه بود

آنکه به شما شوکت و عظمت داد، آنکه به من و شما در دنیا آبرو داد ،ولایت فقیه است. آنکه همه قلب ما را به برکت محبت اهل بیت مالامال عشق خود کرده ولی فقیه است. مگر می شود این عشق را از این مردم گرفت. آقای ما،  مولای ما، سرور ما، امام المسلمین ایت الله العظمی خامنه ای حفظه الله است. تازه این عقب مانده ها  به فکر این افتاده اند که عدلی درست کنند، شما کجای  دنیا زندگی میکنید؟ ممکن است دوسه روزی، دو  سه نفری، دو سه باری، مماشاتی انفعالی تصمیمات نابه جایی بگیرند ،اما جریان انقلاب مثل یک رود خروشان است. این رود تا دریای ظهور راهی ندارد.نمی توانید جلویش را بگیرید. بعد هم برای اینکه مظلوم نمایی کنند، احساسات یک عده ای را را جریحه دار کنند، کارهایی می کنند که بیشتر به مزاح شباهت دارد. ادعا دارند ۴۳ سال است که دارد به اهل سنت ظلم می شود . مهمترین نقض حرف شما اینحاست همین دانشگاه زابل ببینید،  آیا دانشجوی شیعه کنار دانشجوی سنی نمی نشیند؟ آیا درسشان فرق می کند؟ یک خانوار شیعه که تحت حمایت کمیته امداد با یک خانواده اهل سنت چقدر باهم فرق می کند؟ فرماندار شیعه در این استان با فرماندار اهل سنت چقدر باهم متفاوت هستند؟ فرمانده نیروی زمینی ارتش که شیعه است با فرمانده نیروی دریایی ارتش  که یک سنی است چقدر فرق می کنند؟ شما در خفقان هستید؟ این حکومت ظالم است؟ من اشاره میکنم به یکی از خطبه های نهج البلاغه خطبه ۲۳۸: الْمَرْأَهُ شَرٌّ کُلُّهَا، وَ شَرُّ مَا فِیهَا أَنَّهُ لَا بُدَّ مِنْهَا. وقتی که حکمیت شد یه اقایی به نام عبدالله قیس راه افتاد، داد می زد که: اهای مردم،این حکومت علی فتنه است، زه کمان خود را پاره کنید شمشیر خود را در غلاف کنید. این را امیر المومنین نقل می کند، إِنَّهَا فِتْنَهٌ فَقَطِّعُوا أَوْتَارَکُمْ وَ شِیمُوا سُیُوفَکُمْ. اگر راست می گویی، پس شما خودت متهم هستی چون به ظالم کمک کردی . اگر شما راست بگویی متهم هستی   حضرت در مورد او فرمود : فَإِنْ کَانَ صَادِقاً فَقَدْ أَخْطَأَ بِمَسِیرِهِ غَیْرَ مُسْتَکْرَهٍ وَ إِنْ کَانَ کَاذِباً فَقَدْ لَزِمَتْهُ اَلتُّهَمَهُ. اگر دروغ می گویی که داری دروغ می گویی تو منافق هستی. این بیان امیرالمومنین علی علیه السلام است. کار این انقلاب از این گذشته که به خاطر شکم و جایگاه ها بخواهند این انقلاب را بلرزاند. مگر خون آن کودک شیراز اجازه می دهد به شما. من آیه ای که در ابتدا خواندم تکرار می کنم در آیه ۶٠ سوره احزاب فرمود: لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَهِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا آی پیامبر این ها سر به راه شدند فبها، نشدند! تورا مامور می کنیم اینان را بنشانی سرجایشان. حرف آخر: ما در استانی زندگی می کنیم که این استان مثل یک رنگین کمان می ماند در این استان شیعه و اهل سنت حقیقتا جان همدیگر هستند، اقایی که با میل و رغبت اهل سنت است دخترش را داده به شیعه و دامادش را مثل بچه هایش دوست دارد. و داماد شیعه پدر  زن سنی خود را مثل پدر خود دوست دارد شما چطور این ها را از هم جدا می کنید؟ مردمی که خونشان باهم آمیخته شده در زاهدان هم شیعیان به شهادت رسیدند هم اهل سنت. این خون ها باهم در آمیخته شده است، واقعا نمی شود شیعه و سنی را از هم جدا کرد،واقعا  این برادری می ماند. اما آن هایی که فکر کردند از این آب گل آلود می شود ماهی گرفت ما می گوییم ماهیی درکار نیست. قبری که شما روش گریه می کنید مرده ندارد. والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.