نشست بصیرتی جهاد تببین با موضوع حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور و استان

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل،حاج اقای عزیزی در این نشست بیان داشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم
سوره مبارکه احزاب عجیب است انگار نازل شده که ما امروز این سوره را مطالعه کنیم هرچه در سوره احزاب می گردیم در این قضایایی که دارد اتفاق میفتد و اتفاق افتاده آن عینیت ها را که قرآن می فرماید:تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ اینجا به راحتی می شود دریافت کرد،
در آیه دهم از این سوره مبارکه یک عبارتی است می فرماید:
إِذْ جَاءُوکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ
وقتی که دشمن از بالا و پایین به شما هجوم آورد. همان جنگ ترکیبی که حضرت اقا فرمودند یک جنگی که چندین ضلع دارد،
چندین جبهه دارد ، یک جبهه سپاه دشمن بود که پشت خندق اردو زده بود، جمعیتی حدود ده هزار نفر با ساز و برگ کامل .
خب امروزه بخواهیم نگاه کنیم می شود پایگاه هایی که دشمنان نظام ما در خارج مرز های ما با تجهیزات و با امکانات آماده کرده اند. گرچه این ها جرأت چشم دوختن به این مرز و بوم را ندارند اما حضور دارند.
پس یک جبهه آن جماعتی هستند که در پشت خندق جمع شده اند. جمعیتشان حدود ده هزار نفراست.
یک جبهه در درون شهر مدینه باز شد با تحریک یهود کار این ها چه بود؟
کار این ها این بود که شب ها مثلا می رفتند  تا در مدینه احساس ناامنی غلبه کند بر امنیت، این هم یک جبهه بود در جنگ احزاب.
یک جبهه منافقینی بودند که در داخل جریان سپاه اسلام بودند، سپاه اسلام سه هزار نفر بود، و یک بخشی  از کسانی که در سپاه اسلام بودم منافقانه حرف هایی می زدند که مثلا
می فرماید: وَیَسْتَأْذِنُ فَرِیقٌ مِنْهُمُ النَّبِیَّ
می آمدند از پیامبر اجازه می گرفتند،
یَقُولُونَ إِنَّ بُیُوتَنَا عَوْرَهٌ  وَمَا هِیَ بِعَوْرَهٍ
می گفتند:  شهر دچار مشکل شده است، إِنَّ بُیُوتَنَا عَوْرَهٌ ما میخواهیم برویم خانه هایمان زندگیمان کس و کارمان بی پناه هستند، شد سه جبهه
دشمن از سه جهت به ما حمله کرد :
١- بیرون مرزها پشت خندق  ۲- در درون شهرها با ایجاد ناامنی توسط عواملش.
یهود پول می دادند من مدینه را می گویم شما داخل کشور می توانید تطبیق بدهید. یهود هزینه می دادند یک عده ای می آمدند در مدینه مثلا یکدفعه خانه ای را غارت می کردند، یک دفعه یکی را کتک می زدند، یک دفعه شبانه یک نفر را با شمشیر می زدند، یک کاری میکردند  که مدینه ناامن شود. خب شما می دانید در همین اغتشاشات سازمان سیا ۸۸۷ میلیون دلار هزینه کرد.
به همین بچه ها پول می دادند پول پاشی عجیبی شد در کشور
یهود می آمد پول می داد ابن ها مدینه را ناامن
می کردند.
حالا این سه جبهه برای چه ایجاد شد؟
می خواهم توجه شما را جلب کنم به این سه آیه :
آیه اول، همین آیه ۱٠ از سوره مبارکه احزاب که می فرماید:
إِذْ جَاءُوکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ
وقتی از چند جهت به شما حمله کردند،
وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ
یعنی چشم ها بر آمده می شود دیدید از ترس یک کسی چشممش باز می شود،
وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ
قلبشان داشت از حلقشان می زد بیرون.
پس یک هدف ترس بود.
جای دیگه خیلی عجیب و غریب  است ،در آیه ۱۹
می فرماید:
أَشِحَّهً عَلَیْکُمْ ۖ فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَیْتَهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ
این ها داشتند به پیامبر نگاه می کردند، به تو نگاه می کردند ،
تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ کَالَّذِی یُغْشَىٰ عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ آن قدر ترسیده بودند که گویا داشتند می مردند. این کی بود؟  زمانی بود که عمروبن عبدود آمد این طرف کانال .
از آن طرف با اسبش به تاخت می رفت و به تاخت می آمد بعد می گفت:
مگر شما نمی گویید بمیرید بهشت می روید بیایید من بفرستم شما را بهشت، چه چیزی بهتر از بهشت
مگر نمی گویید اگر بکشید آن شخصی که کشتید می رود جهنم ، بیایید بفرستید مرا جهنم.
جنگ تبلیغاتی کرد،جنگ رسانه ای کرد ، اساسا عمروبن عبدود مامور بود که با ایجاد سر و صدا با فرافکنی، با سخنرانی تحریک آمیز جامعه اسلامی را ملتهب کند .
اینکه حضرت آقا فرمود: یک جنگ ترکیبی است درسته جالب است بدانید ابوسفیان و اطرافیانش هم آن طرف گودال همزمان با عمروبن عبدود که اینجا مبارز می طلبید و برای خودش تبلیغ می کرد  آن ها هم آن طرف با ساز و اواز  و جشن و پایکوبی های فراوان در واقع هم. این را تشجیع می کردند، و هم به آن ترس اضافه می کردند،
در جنگ احزاب این اتفاق افتاد. و این اتفاق بسیار مهمی بود پس ببینید چند جبهه تشکیل شد:
۱.ده هزار نفر نیرو آن طرف خندق که عملا هیچ کاری از دستشان برنیومد و برنیامد  تا اخر مثل ناو های جنگی که آمریکایی ها دارند.
۲.جبهه ای در داخل شهر مدینه که ناامنی ایجاد کردند
۳.جبهه ای از کسانی که ایمان آن ها ضعیف بود در داخل سپاه اسلام ، که آمدند گفتند خانه های ما بی پناه است باید برگردیم.
۴. جنگ تبلیغاتی دوجانبه یعنی ترکیبی جنگی از داخل و بیرون هم صدا باهم.

ببینید وقتی یک نفر سخنرانی می کند و موضعی میگیرد که دقیقا همان موضعی است که bbc می گیرد. این  اتفاقی نیست

نمی تواند اتفاقی باشد یعنی اگر شما دید در این کشور کسی حرفش شبیه حرف سعودی اینترنشال بود یا حرفش شبیه bbc بود  یقین داشته باشید این همان جنگ احزاب است. تشخیص آن سخت نیست. لذا قرآن می فرماید: این لایه ها وجود دارد.خب هدف چه بود؟ ۱.گفتیم ترس. ۲.قران می فرماید: هدف این بود این ها را بدبین کند حالا بدبین که می شوند چه می گویند آیه ۱۲ سوره احزاب می فرماید: وَإِذْ یَقُولُ الْمُنَافِقُونَ معلوم است در بین سپاه اسلام ادم های منافقی هم حضور داشتند. وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وآدم های مریض، این ها درون سپاه اسلام است. این حرف ها از داخل سپاه اسلام است. می گفتند: مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا خدا و رسول هر وعده ای به ما دادند سر ما کلاه گذاشتند قرآن میگوید بعضی از کسانی که در درون سپاه اسلام بودند آمده بودند برای رضای خدا جهاد کنند این ها گفتند پیامبر سرما را کلاه گذاشته است. این خیلی مهم است، ببیینید ۱.ترس ۲.بدبینی نسبت به نظام اسلامی ایجاد و تولید بدبینی، تولید تنفر این اتفاقات افتاد درجنگ احزاب اما این همه ماجرا نیست،  پنج جبهه باز شد این پنج جبهه دو هدف داشت؛ ۱.ایجاد رعب و وحشت و ایجاد ترس ۲. ایجاد بدبینی که آن سرمایه اجتماعی حکومت اسلامی را از بین ببرد اما یک اتفاق دیگری هم افتاد آن هم این بود. آیه ۲۱ سوره احزاب: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ از پنج جهت حمله کرده اند. ترس غالب شده است، بدبینی است چه کار کنیم؟ می گوید برو ببین رهبر چه می گوید ، شاخص رهبری است. ببینید او چه کار می کند، شما هم همان کار را بکنید، پس راه باز است اگر پیامبر برگشت مدینه شما هم برگردید. اگر پیامبر ماند شما بمانید چون اگر شما بروید به آن نتیجه دلخواه نمی رسید. قرآن می فرماید: إِنْ یُرِیدُونَ إِلَّا فِرَارًا می خواهند فرار بکنند چون ترس آمده در وجودشان، صحنه را خالی می کنند، قران کریم می فرماید: قُل لَّن یَنفَعَکُمُ ٱلۡفِرَارُ إِن فَرَرۡتُم مِّنَ ٱلۡمَوۡتِ أَوِ ٱلۡقَتۡلِ وَإِذٗا لَّا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِیلٗا شک نکنید از میدان رفتید عمر طولانی نخواهید داشت وقتی شما خیانت کردید به کشور خودتان دشمن اول به سراغ خود شما خواهد آمد. چنگیز مغول به بخارا حمله کرد جاسوس هاش را فرستاد بین مردم دربخارا دودستگی ایجاد کرد یه عده ای گفتند چنگیز خطرناک است همه ما را میکشد پس بیایید تسلیم چنگیز بشویم یک عده ای گفتند مبارزه می کنیم خلاصه آن هایی که گفتند تسلیم شویم برنده شدند چنگیز که وارد بخارا شد اول آن ها را کشت. هیتلر یک جمله جالبی دارد، می گوید: پست ترین ادم ها کسانی هستند که به من کمک کردن تا تسلط به کشورشان پیدا کنم.   اما آن طرف صحنه یک پیامبر است الگو است وقتی به الگو نگاه کنند این می شود:  وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ وقتی اهل ایمان احزاب را دیدند . قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ گفتند این همان وعده خدا و رسول خداست وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ و خدا و پیامبر  درست وعده دادند. چه اتفاقی افتاد؟ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا دو ویژگی در این ها شکفت ۱. ایمان ها بیشتر شد ۲.وقتی به پیامبر نگاه می کردند در برابر پیامبر تسلیم بودند. شما این آیات را ببینید با صحنه های این روز ها قیاس کنید. و بعد این را هم بگویم برای شما نیروی انسانی انقلابی کار آمد آن معجزه ای است که می آید دست نظام اسلامی را می گیرد و از خطر نجات می دهد. شاید وقتی صدام روز اول حمله کرد هیچکس فکرش را هم نمی کرد که جوان ها معجزه ایجاد کنند ولی شد یعنی نیروی انسانی کارآمد انقلابی . مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ عهدی داشتند، راست هم گفتند، البته‌ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ بعضی از این ها به شهادت رسیدند وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا این ها منتظر شهادت هستند یعنی منتظرند در راه نظام اسلامی جانشان را بدهند. تغییری هم در این قصه نیست. تزلزل هم ندارند. پس اگر در آن ۵ جبهه بخشی از جامعه در برابر آن عملیات روانی ترسیدند قصد فرار داشتند، یعنی خالی کردن جبهه، بد گمان شدند به پیامبر اکرم بخشی هم بودند که محکم ایستادند. البته رفقا! بین نظام اسلامی ما و زمان پیامبر اکرم یک تفاوت بسیار مهم وجود دارد. در زمان پیامبر اکرم این پنج جبهه تقریبا غالب شد یعنی غلبه پیدا کرد. در بین سپاه همهمه شد برای همین است که عمرو آمد کسی جرئت نکرد برود جلو . پیامبر اکرم. سه بار  فریاد زد یک مرد برود او را ساکت کند، یک نفر حرکت کرد، آن هم علی ابن ابی طالب،  بقیه هم بودند آدم های خوبی هم بودند اما  شمشیر درد دارد،  حرف اینجاست قرآن می فرماید: ما شما را امتحان کردیم بعضی ها صادق بودید بعضی ها نبودید  ایه ۲۳ و ۲۴ بعضی ها درست بودید بعضیا شیشه خورده داشتید این ها غربال است. وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا یه عده ای بودند محکم ایستادند در زمان پیامبر اکرم آن فشار خیلی بود از درون اکثرا تسلیم شده بودند،  یعنی اگر علی علیه السلام  با عمرو نمی جنگید و او را نمی کشت،  کار اسلام تمام بود. اما تفاوت ما با آن دوران چیست ؟ این است که آن هایی که عمله استکبار شدند و آمدند برای ناامن کردن شهرهای ما جمعیتشان به نیم درصد هم نرسید . یعنی وضعیت ما به مراتب از وضعیت جنگ احزاب نبی مکرم اسلام بهتر است پس ما همانطوری که رسول خدا در جنگ احزاب با آن. شکل با افتخار از این مرحله عبور کردند ماهم با الگو گرفتن از نبی مکرم اسلام  و مسلمانان راستین حتما از این مرحله عبور خواهیم کرد. امام جمعه زابل در پاسخ به سوال عزیزان حاضر در جلسه پیرامون شهید اعلام شدن کشته شدگان و  آزاد سازی زندانیان حوادث زاهدان بیان داشتند: کسانی که در ۸ مهر کشته شدند این ها ۴ گروه هستند. ۱.مدافعان امنیت این ها بحثشان کاملا جداست ۲.اغتشاشگرانی که در آن اغتشاش کشته شدند. این ها هم شناسایی شدند. ۳.کسانی را که به عنوان کشته جا زدند ، مثلا دوتا همسایه باهم درگیری داشتند ، همسایه را کشت و برد بیمارستان ۴.یک گروه هم کسانی بودند که عدد آن ها زیاد نیست این بندگان خدا کاملا بی گناه بودند مثلا پیرمردی داشته نماز می خوانده عابری بوده داشته عبور می کرده اینکه چه کسی زده ما دو گروه مسلح داشتیم یک گروه مسلح ضابطین انتظامی یک. گروه مسلح در بین مردم بودند. بخشی از این ها که کشته شدند اساسا جهتی که تیر خوردند با جهت کلانتری متفاوت است. این ها همه بررسی شده و من بعد که قوه قضائیه ورود کند ، تک به تک بررسی می شود. بنابراین حالا آن هایی که  بندگان خدا آمده بودند مصلی نماز بخوانند و  کشته شدند حضرت آقا فرموده آن ها را شهید حساب بکنند. نه ربطی به اغتشاشگرها دارد. این به این معنا نیست که طرف به کلانتری حمله کرده کشته شده شهید است، هیچ عقلی نمی پذیرد. حالا عده ای که برای نان خودشان می خواهند یه چیزی گیرشان بیاید بحثشان جداست آن ها را هم نظام یه جوری سرجایشان می نشاند که عبرت تاریخ خواهند شد. شب دراز است و قلندر بیدار نگران هیچی هم نباشید. نسبت به زندانی ها: ۷۰۰ نفر دستگیر شده اند، ۴٠٠ نفر همان روز ها آزاد شدند ۳٠٠ نفر می ماند که از آن ها هم ۱٠٠ نفر جرم سنگین نداشتند جو گیر شده اند تمام این ها را مقام معظم رهبری بخشیده اند اما ۲٠٠ نفر در بازداشت هستند مراحل قضایی طی خواهد شد محاکمه خواهند شد معرفی خواهند شد و شدیدا هم با آن ۲۰۰ نفر برخورد خواهد شد بنابراین یه وقتی فکر نکنید مثلا نظام باج داده است خیر مراحل طی شده و می شود. اما برخی ها بلندگو دارند یه چیزهایی را به اسم خودشان تمام می کند عیبی ندارد بگذارید به اسم خودش تمام بکند ما کار خودمون را می کنیم  مسیرخود را می دانیم. ما می دانیم چه کسی بی گناه بوده چه کسی گناه کار، چه کسی چه کرده است شیعه و سنی ندارد برای نظام اسلامی هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست یعنی اگر شیعه عابری از دنیا رفته باشد شهید اعلام خواهدشد  و اگر اهل سنت باشدباز هم تفاوتی ندارد. والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.