یادواره شهدای شهر علی اکبر و بخش تیمورآباد

🔰یادواره شهدای علی اکبر و بخش تیمورآباد به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، این مراسم در مصلی شهر علی اکبر توسط حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (علیه السلام) شهر علی اکبر ناحیه هامون برگزار شد. حاج اقای عزیزی بیان داشتند: بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه عنکبوت در جز ۲۰ قرآن کریم است . چند آیه از این سوره مبارکه را انتخاب کردم. در آیه ۱۰ از سوره مبارکه عنکبوت می فرماید:  وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بعضی از مردم می گویند که ما ایمان آوردیم این جمله وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا در سوره مبارکه بقره هم هست. و بین سوره مبارکه بقره و این سوره از حیث موضوع فرقی نیست در سوره مبارکه بقره آیه ۸ این را داریم: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْیَوْمِ الْآخِرِ عده از مردم هستند که می گویند ما به خدا ایمان آوردیم، بعد می فرماید: وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِین دروغ می گویند این ها ایمان نیاورده اند. این در سوره مبارکه بقره در واقع عده ای هستند که مدعی همراهی مؤمنین هستند، مدعی این هستند که آن ها اهل ایمان هستند، و اهل ادعا ، در این آیه شریفه هم می فرماید : وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ عده ای از مردم هستند که می گویند ما به خدا ایمان آورده ایم  اما یک اشکال دارند ، اشکالشان این است: فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَهَ النَّاسِ کَعَذَابِ اللَّهِ مدعی هستند که اهل ایمانند، اما زمانی که به سختی می افتند با مشکلات مواجه می شوند. جَعَلَ فِتْنَهَ النَّاسِ کَعَذَابِ اللَّهِ فتنه مردم را مثل عذاب خدا می دانند، غیر قابل تحمل، همیشگی، انگار اگر مشکلی پیش بیاید هرگز قرار نیست این مشکل برطرف بشود نگاهشان اینگونه است. بعضی از آدم ها با مؤمنینِ جبهه حق همراهی می کنند به شرط راحتی و آسایش. شما ببینید سید الشهدا سپاهش تا شب عاشورا جمعیتش نسبتا بیشتر بود از آنچه که روز عاشورا بوداما دیدند که آسایشی نخواهد بود عده ای رفتند خیلیا دین دار هستند اما دین را برای خودشان می خواهند خودشان را برای دین نمی خواهند حق را برای خودشان می خواهند خودشان را برای حق نمی خواهند. قرآن می فرماید:  این ها ایمان می آورند على حرفٍ، یک طرفه ایمان می آورند. آنجایی که به نفعشان است هستند آنجایی که به نفعشان نیست نیستند. خب سختی پیش می آید وقتی که سختی پیش می آید دست می کشند، از جبهه حق جدا می شوند  بعضی ها با جبهه حق همراهی می کنند ، اما تا جایی که فکر می کنند جبهه حق مطامع آن ها را فراهم می کند. فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَهَ النَّاسِ کَعَذَابِ اللَّهِ فکر می کنند مسئله ای که پیش آمده اولا همیشگی است. ثانیا غیر قابل تحمل است، ثالثا نمی شود از او فرار کرد. پس حتما به نتیجه می رسد. لذا می آیند در میدان. اگر بخواهیم تطبیق بدهیم. حوادث امروزمان را به این آیه، احوال فریب خوردگان را برای ما نمی گوید، راجع به جوان های فریب خورده، حرف نمی زند، راجع به مدعی ها دارد حرف می زند. آن هایی که مدعی هستند، بعد می فرماید که: وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّکَ وقتی مشکل مرتفع می شود، اغتشاش حل می شود، نصرت الهی می آید. دوباره پیدایشان می شود. لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ سریع می آیند می گویند ما هم بودیم. آقا توی همین استان پشت تریبون، نماز جمعه می گوید ما ۴۳ سال همراهی کردیم با نظامی که ۴۳ سال به ما ظلم کرد. این ۴۳ سال همراهی را مرور بکنیم ۱.این مردم انقلاب کردند شما کجا بودید؟ ۲.این مردم ۸ سال از کشور خود دفاع کردند شما کجا بودید؟ شما هر روستایی هر شهری هر فامیلی توی این کشور بروی غیرممکن است شهید،جانباز،آزاده،ایثارگر نداشته باشیم همین جمع حاضر آیاکسی داریم در اطرافش این ۴ قشر نباشند، یعنی شهید ،آزاده ،جانباز، ایثارگر؟  خب می شود بفرمایید شما و سینه چاکان و دوستان نزدیک شما و آن هایی که اخیرا شاخ و شانه برای نظام می کشند و به شما هم می گویند امیرالمؤمنین ۸ سال دفاع مقدس کجا بودید؟ وقتی کسی می گوید: ۴۳ سال با شما بودم یک آدرسی باید باشد. جنگ احد که اتفاق افتاد یک عده ای فرار کردند بعضی از آدم هایی که فرار کرده بودند را دو سه روز بعد پیدا کردند، چجوری فرار کردند، به خودشان مربوط است. اقا را دو سه روز بعد پیدا کردند بعد آمده گفته ما بودیم. هنوز که هنوز است بعد از ۱۴ قرن می گویند ما بودیم خب اقایی که مدعی هستی ۴۳ سال پا به پای انقلاب هستید،  کجای انقلاب شما بودید؟ لذا اینجا می فرماید که: اینجور آدم ها دو حال دارند. ۱.وقتی مشکلی پیش می آید سریع دست از ایمانشان می کشند، شما دیدید همین آقایی که ادعا می کند هر فتنه ای در کشور برپا شد اینم همراهی کرد. البته بندگان خدا خیلی هم تقصیر ندارند. همین بزرگوار توی یکی از خطبه ها ۶۶ بارکلمه مردم را به کار برد. اون وقت می فرماید: که همه مردم ریخته اند در خیابان ها، و اکثر مردم فلان و… خب آن اکثر مردم کجا هستند؟ یه لطفی بکن صدا سیمای جمهوری اسلامی را ببین مردم را پشت سر جنازه شهدا ببین کار سختی نیست. این را ببین مردم کی هستند؟  اونیکه بچه ده ساله را رگبار می بندد خب مردم نیستند اما یک سر و صدایی بلند می شود شما هم می بینید نظام سکوت میکند  می گویید ما برای فرداى خودمان یک چیزی درست بکنیم.  قرآن دارد با ما حرف می زند می فرماید:وقتی فتنه ای می شود مشکلی می شود فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ  چون این ها گفتند ما ایمان داریم و همراه انقلاب هستیم مشکلاتی پیش می آید و آن ها به مشکل برمیخورند. یک عده ای آن سمت مرز می گویند فلانی توهم انقلابی شدی؟  لذا دست از انقلاب و جبهه حق می کشند.می روند در صف دشمن وقتی در صف دشمن رفتند یک مدتی می گذرد می بینند که جبهه حق پیروز می شود،  بعد طلبکارانه می آیند وسط میدان، که ما پیروز شدیم نه خیر شما پیروز نشدید شما بازنده هستید. وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّکَ لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ ۚ ما با شما بودیم،خیلی خوب بفرمایید در انقلاب  کجا بودید؟ بله اهل سنت بودند کنار شیعه بودند، در دفاع مقدس اهل سنت بودند، کنار شیعه بودند در دفاع از حرم اهل سنت سیستان و بلوچستان در دفاع از حرم شهید دارند می توانند بگویند ما بودیم. بله بودند. چون بین شیعه و سنی فرقی نیست. اهل سنت در دفاع از مملکتشان بودند، شهید دادند،آزاده دارند، اسیر دارند جانباز دارند ایثار گر دارند، هیچ فرقی با شیعه ندارند. این خاک برای همه هست اما شما دقیقا کجا بودید؟ در زمان دفاع از حرم این دوستان شما نبودند که پرچم داعش را روی صفحات مجازی می گذاشتند؟ الان شما کجایید؟ همین الان شما کنار کیا هستید؟ آیا کنار مردم مظلوم ایران هستید؟  آیا کنار انقلاب اسلامی و جبهه حق هستید؟ بسم الله اگر کنار جبهه حق هستید، بیایید ثابت کنید. آدمی که صدا و سیمایش شده اینترنشنال  می تواند بگوید من با انقلاب و نظام و جبهه حق هستم؟ خیر لذا قرآن کریم ادامه می دهد: أَوَلَیْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ این ها خیال می کنند خدا نمی داند  توی دلشان چه می گذرد. برگردم به سوره مبارکه بقره، سوره بقره این آدم ها را اینگونه تفسیر می کند. أُولَٰئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَهَ بِالْهُدَىٰ هدایت را فروختند، گمراهی را خریدند لباس حق را از تن درآورند، لباس باطن پوشیدند، فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ چیزی گیرشان نمی آید. بله زحمتی برای نظام ایجاد می کنید اما چیزی گیرشان نمی آید فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ  وَمَا کَانُوا مُهْتَدِینَ این ها اصلا هدایت نمی شوند آدم هایی که  در خوشی اهل ادعا هستند در سختی کنار دشمن قرار می گیرند. بعد از عبور سختی دنبال غنیمت می گردند پست ترین آدم هایی هستند که خدا خلق کرده است. منطق قرآن این است: إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا اگر فریاد بزنید که قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ چیزی گیرتان نمی آید. مگر استقامت، بله استقامت کردید تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ  بله درسته.   این آیه حال این آدم ها را می گیرد. وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا یه عده هستند می گویند ما ایمان آوردیم او دوران راحتی است. فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ وقتی مشکلی پیش می آید جَعَلَ فِتْنَهَ النَّاسِ کَعَذَابِ اللَّهِ رنگ عوض  میکنند فکر می کنند این مشکل همیشگی است. اغتشاشی شده الحمد دارد جمع می شود تمام. دشمن گشت و گشت و گشت نهایتا دست به دامن دو سه تا هرزه و ارازل اوباش شد، این هایی که در اغتشاشات دستگیر می شوند کیا هستند؟ جوان هایی که جوگیر شدند بچه های ما هستند این ها خوب هستند این کلاه رفته سرشان عیبی هم ندارد. فحش هم دادند بازم دلخور نیستیم.شیشه هم شکسته بازم دلخور نیستیم. اما وقتی به عمق می رویم قران کریم می آید، طبقه بندی می کند اغتشاشگران را قرآن می فرماید سه طبقه وجود دارد. ۱.طبقه کفار ۲. طبقه منافق محرک (هدایت گر) ۳.مومن یا مسلمان فریب خورده این سومی را قرآن می گوید مستضعف،سومی را هم خارج کنید ما گلایه ای از سومی نداریم. حرف ما آن دوتا است اولی که کفار هستند آن ها هم جای خود، bbc و اینترنشال و… اما بیاییم جلوتر بین این دوتا یک طبقه است در سوره مبارکه مومن توضیح می دهد قران کریم در آیه ۴۷ و ۴۸ آن ها آدم هایی هستند که مسئولیت هر دو طرف بر عهده آن هاست، فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ  چیزی گیرشان نمی آید. اگر ارازل و اوباش را می خواهید بگویید مردم بگوید مردم ایران را هم شما بدانید مردم ایران این ها نیستند مردم این ده ها هزار نفری هستند که روز گذشته در مشهد و اصفهان  تشییع جنازه شهید بودند. مردم ایران اون حداقل ۱۰  میلیون نفری هستند که در ۱۳ آبان آمدند آن ها مردم ایران هستند. بعد می فرماید: وَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَلَیَعْلَمَنَّ الْمُنَافِقِینَ خدا می آید یک خط کش می گذارد منافق را از مومن جدا می کند این اغتشاشات  با همه تلخی خودش یک شیرینی هم داشت آنهایی که پشت نقاب ها قایم شده بودند یکی یکی میوه آن ها رسید،دارند چیده می شوند بدا به حال آن هایی که توی روز خوشی بودند توی روز سختی نیستند فردا که  انقلاب بگذرد می گویند بله ما بودیم. والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.