خطبه های نماز جمعه۲۵ آذر۱۴٠۱

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، نماز جمعه این هفته با حضور پرشور مردم ولایی زابل در مصل المهدی عجل الله تعالی فرجه شریف برگزار شد.

خطبه اول نماز جمعه ۲۵ آذر ۱۴٠۱ | زابل خودم و برادران و خواهران  ایمانی را به رعایت  تقوای الهی توصیه میکنم وجود مقدس صدیقه طاهره سلام الله علیها در خطبه معروفشان که در دفاع از حق غصب شده آقا امیرالمؤمنین علیه السلام ایراد شده  فرمودند: جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّهِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَْقَهِ. بی بی ، سلام الله علیها فرمودند که خدای متعال طاعت ما را مایه و اساس سامان در امور ملت داد و امامت ما را هم موجب امن و امان و امنیت قرار داد. اطاعت ماست که به ملت انسجام می دهد، وحدت می دهد. سامان می دهد و امامت ماست که شما را در افتادن در دام تفرقه صیانت می کند کمکتان می کند تا متفرق نشوید برهمین اساس محبت اهل بیت ، ولایت اهل بیت ، امامت اهل بیت علیهم الصلاه و السلام مایه اصلی و اساسی وحدت ، انسجام و امنیت است. اگر جامعه اسلامی سامان میخواهد بگیرد از مشکلات رها بشود راهش اطاعت از اهل بیت علیهم السلام  است. اگر جامعه اسلامی می خواهد امنیت داشته باشد راهش امامت و پیشوایی اهل بیت است معنای کلام بی بی این است البته از آن طرف اگر ملتی امامان و امامت امامان را نپذیرفت، ولایت اهل بیت را نپذیرفت، از اهل بیت اطاعت نکرد امورش اولا سامان پیدا نخواهد کرد، از مشکلات رها نمی شود ثانیا امنیت نخواهد داشت دوری از اهل بیت علیهم السلام نتیجه اش و میوه تلخش می شود بی سامانی ، بلاتکلیفی و ناامنی در جامعه. شما در زمان نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم در جامعه اسلامی یک وحدت و انسجام را دارید ، گرچه برخی ها به دنبال این بودند گه گاهی این انسجام را برهم بزنند اما اطاعت قاطبه مردم از پیامبر و پذیرش امامت،پذیرش راهبری و رهبری رسول خدا موجب شده بود که توطئه ای هم اگر بود نقش بر آب بشود اما شما می بینید در تاریخ که بعد از رحلت وجود مقدس نبی مکرم اسلام این قاعده برگشت. بی سامانی جامعه اسلام از آن روز شروع شدکه  عده ای اجازه ندادند که پیامبراکرم وصیت نامه بنویسید. از آن روزی شروع شد که در حالیکه امیرالمؤمنین مشغول تجهیز پیکر مطهر وجود قدسی نبی مکرم اسلام بود عده ای دورهم جمع شدند و خلیفه تراشی کردند از آن روز شروع شد، که مردمانی و افرادی پیدا شدند و شعار حسبنا کتاب الله را  به عنوان یک شعار اسلامی معرفی کردند بی بی سلام الله علیها در بیانشان می فرماید: اگر می خواهید سامان داشته باشید امنیت داشته باشید اطاعت ما و امامت ما باید مسیر شما باشد. جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّهِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَْقَهِ. طاعت ما شما را سامان می دهد امامت ما شما را از دو دستگی و چند دستگی رها میکند اگر طاعت پیامبر بود رسول خدا آن روز وصیتش را می نوشت گرچه همه می دانستند قرار است پیامبر چه بنویسید گرچه پیامبر اکرم  بارها و بارها و درجاهای مختلف بیان  فرموده بود علی خلیفه من ، جانشین من ، وصی من ، وزیر من است لکن بازهم اجازه ندادند بعد از رحلت پیامبر اکرم در سقیفه بنی ساعده  جمع شدند و آن شد که شما اطلاع دارید. این شعار و این اتفاق و آن نشست در سقیفه قرن ها و قرن هاست که جامعه اسلامی را به انشقاق کشیده، به تفرقه کشانده و فاطمه زهرا آن روز فریاد زد آن روز زهرای مرضیه در مقابل این انشقاق ایستاد. ای کاش! آن روز فریاد فاطمه شنیده می شد. ای کاش! آن روز هوای نفس مانع نمیشد تا عده ای صدای زهرا را نشنوند. ای کاش! آن روز ناله فاطمه دل سنگ بعضی ها را نرم می کرد. اما قساوت قلب  گاهی آنقدر شدید است که احتجاج  زهرا هم بر او کارگر نیست . قرآن کریم نسبت به این افراد و آدم هایی که نمی شنوند و نمی خواهند بشنوند می فرماید: فِیٓ ءَاذَانِهِمۡ وَقۡرٞ سنگینی در گوششان است گوششان سنگین است، حرف حق را نمی شنوند حتی اگر این حرف حق از زبان فاطمه باشد از زبان پیامبر باشد از زبان امیرالمؤمنین باشد حتی اگر خدا هم حق را بگوید نمی پذیرند معضل جامعه اسلامی بعد از رسول خدا یکیش این بود آن هایی که حق را باید می شنیدند نشنیدند نه اینکه به گوششان نرسد، رسید صدای فاطمه را همه شنیدند گریه زهرا را همه دیدند نامه نوشتند یا شب گریه کند یا روز، اینکه چه کسانی نوشتند و چرا نوشتند و این نوشته آن ها به چه هدف بود و بعد ها بادی که کاشتند چطور طوفانش را درو کردند را برای شما بیان خواهم کرد. اما حرف اینجاست، رفقا جامعه به انحراف کشیده شد، چرا ؟ چون صدای زهراء شنیده نشد جامعه دچار تفرقه شد، چرا ؟ چون صدای فاطمه  شنیده نشد دل ها سخت شد ، جاه طلبی ها جای عقلانیت را گرفت، هوای نفس جای دین داری را گرفت، و شد آنچه که امروزه قرن هاست  تازیانه زهرآلودش پیکر اسلام را نو به نو زخم می کند. خدایا به حق زهرای مرضیه و به حق محمد و آل محمد دنیا و آخرت دست ما از اهل بیت کم و کوتاه مفرما. ختم با سوره توحید بود.

خطبه دوم نماز جمعه ۲۵ آذر ماه ۱۴٠۱
خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم، تذکرا عرض می کنم که بسیاری  از مومنین در این چند روزی که گذشت،نسبت به مسئله گاز به ما مراجعه داشتند،تلفن زدند والحمد لله پیگیری هایی هم صورت گرفت و مسئولین هم پیگیر قصه بودند از جمله جناب فرماندار عزیزمون  و دوستانشان. ضمن تشکردر مورد گازرسانی، شتابی صورت گرفته و امید به عملیاتی شدن وعده ای که داده شده که آقایان محکم و متقن وعده دادند تا اخر سال ده هزار علمک نصب شود این اتفاق خوبی است ان شاالله، ماهم دعا می کنیم این اتفاق بیفتد البته تا الان ۱۳٠٠ خورده ای نصب شده
این خبر خبر خوبی است درخواستی که وجود دارد این است که اولا عزیزان ما اقدام به تمهید منازلشان از این قصه از الان بکنند،لوله کشی گاز لازم است انجام شود. در این جهت باز عزیزانی مراجعه می کنندکه ما می خواهیم این کار را انجام دهیم، اما دست و بالمان تنگ است به آقایان که مراجعه میکنیم  می گویند باید پرونده تشکیل داده بشود یعنی لوله کشی گاز بشود بعد بیایند ظرف یک هفته پیگیری می شود برای اعلام به بانک و  گرفتن تسهیلات. من عرض میکنم پیشنهاد میکنم امیدوارم دوستان عزیزمان  پیگیر قصه باشند معاون فرماندار دیروز آمد من همین پیشنهاد را به مسئول شرکت گاز دادم و صحبت کردیم باهاشون قرار شد آقایان هم مطالعه بکنند ببینند شدنی است یا نه؟ عرض ما این است که حتی المقدور  مبلغی که به عنوان تسهیلات می دهند این را منعطف کنند یعنی اگر الان پایان کار آن مبلغ را پرداخت می کنند این را می توانند در دو مرحله بدهند نصفش را اول  کار  بدهند که عزیزان ما کار را شروع بکنند و لوله هایش را تهیه بکنند، آن نصفه دومش را  در ادامه این کار بدهند تا هم مردم بندگان خدا که دست و بالشان تنگ تر است بتوانند این کار را انجام بدهند و  هم عزیزان ما بتوانند به هدفشان برسند ما همه امیدمان این است که این مشکلاتی که راجع به  کپسول گاز  و این ها داریم سال بعد این موقع  بینی بین الله نداشته باشیم خیلی زشته برای اینجا که  گازش با کپسول تامین می شود البته در این حوزه مشکلاتی بود و مسائلی بود که به ما مراجعه شد و ماهم به  آقایان مراجعه کردیم الحمدالله رب العالمین
تمهیداتی دیده اند گاز به اندازه کافی در منطقه است  ظاهرا اشکال در نظام توزیع است، که من از دستگاه های نظارتی خواهش میکنم قدری قوی تر وارد مسئله شوند اگر کسی تخلف می کند در توزیع گاز خارج از شبکه، یا می برند توی کوچه ای ماشین می گذارد و بعد توی اون کوچه  اینقدر گرون تر یواشکی هم بهشون می دهد، آن را شناسایی بکنند جدی و قوی برخورد بکنند که زیبنده مردم نیست  بندگان خدا بگردند اینکه  کی میخواهند این کپسول گازشان را پر بکنند دستگاه های نظارتی ورود بکنند،و  عزیزان ما در فرمانداری یک نظارت بیشتری روی این قصه داشته باشند آقای فرماندار هم دستورات خوبی داده است.
مشکلی که بود این بود که ظاهرا  کشنده ها کم بود که الحمد الله رب العالمین پیگیری کردند جبران کردند پس گاز است جوری که به ما گزارش دادند. اما در توزیع مشکل است، که همه باید کمک کنند. اگر کسی تخلف کرد سریع تخلفش را گزارش کنید . وظیفه نهی از منکر ما این است که متخلف را معرفی بکنیم. وظیفه دستگاه های نظارتی هم این است که با متخلف برخورد جدی بکند. قانونی برخورد کند تا این نظام توزیع تسهیل شود.
در مورد کند و کاری هایی هم که می شود  خیابان هایی که بسته می شود هم من پیشنهادی دادم که اینجا هم عرض بکنم، الان در شهرهای بزرگ مرسوم این است که این مدل کار ها را در  شب ها انجام می دهند شهرداری،اداره برق،گاز،آب این ها معمولا شب که می شود اکیپ ها وتیم ها را کامل میبرند و سریع کار ها را انجام می دهند مثلا ساعت ۷.۸ شب شروع می کنند ـ ساعت ۶/۷ صبح قبل از اینکه خیابان ها شلوغ شود کارشان را تمام میکنند به نحوی که خودشان راحت تر هستند اتفاقا کار هم سریع تر پیش خواهد رفت اگر اینکار را بکنند مردم شاهد حضور ماشین های سنگین در شهر نخواهند بود گاه می خواهند جا به جا شوند خیابان ها ترافیک می شود. مدارس هم هست مسائل عدیده ترافیکی و سلب آسایش به وجود می آید گرچه نتیجه اش برکات زیادی دارد. اما این بایدبه شکل بهتری انجام شود.

در هفته های اخیر ما تحلیل هایی داریم هر هفته مسائلی که در استان و کشور می گذرد این هم به دلیل اهمیتی است که وجود دارد ما سعی می کنیم مسائل را نو به نو تحلیل کنیم تا دست ما و شما از تحلیل های قضایا پر شود.
در حوادث اخیر که به هرحال دو سه ماهی است که ما درگیر این قصه هستیم،
یکی از مسائلی که ما باید خوب آن را بشناسیم و من سال گذشته هم به مناسبتی این موضوع را در یکی از خطبه ها طرح کردم  و بر اساس مصادیقی پارسال هم گفتم به نظرم آمد باید این موضوع را تکرار کنم آنهم این است که  یکی از ابزار های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی کرایه کردن حنجره هاست. حنجره های عاریه ای حنجره هایی هستند که در اختیار دشمن قرار می گیرند، حالا این حنجره می تواند یک صفحه فضای مجازی باشد، می تواند یک خطبه در نماز جمعه باشد،فرق نمی کند فلانی صفحه اش را به فلان شرکت که بعدا معلوم شد صهیونیستی است اجاره داده است،فلانی تحت فشار است که در نماز جمعه اینگونه می گوید،فلانی دیگران به او القاء می کنند که اینگونه حرف بزن،فرقی نمی کند مهم  این است که بعضی  حنجره ها هستند که این حنجره ها عملا در اختیار دشمن هستند وقتی که این اتفاق افتاد  کنترل زبان دیگر در اختیار شخص نیست. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه هفتم نهج البلاغه می فرماید:
فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ
شیطان با چشم این ها می بیند و با زبان این ها سخن می گوید،  چشم مهمترین مجرای دریافت اطلاعات و زبان مهمترین ابزار ارائه اطلاعات است. یعنی اکثر داده هایی که میگیریم و داده هایی که می دهیم از این دو مجراست معنا و مفهومش این است حنجره ای که عاریه می شود برای دشمن اولا نگاه، دیدگاه، اندیشه در یک جهت قرار میگیرد ثانیا اعلام موضع در همان جهت قرار می گیرد
بنابراین شخص ممکن است حتی خودش نداند اما دست نشانده دشمن باشد ممکن است که کرارا و مرارا بگوید آقا من با دشمن هیچ ارتباطی ندارم اما عملا در خط دشمن باشد و این خیلی مهم است این مهم است که محضر شما عارضم
مومن باید این فراست را داشته باشد ما باید از اهل بیت از علما از بزرگان یاد بگیریم
یه وقتی آمریکایی ها در عراق علاقه مند بودند که محضر مرجع عالی قدر عراق آیه الله العظمی سیستانی برسند رییس جمهور آمریکا به نخست وزیر وقت عراق گفته بود از آیه الله سیستانی برای ما وقت بگیرید.
قول می دهیم قضایای نجف حل بشود آن مقام عالی رتبه وقتی خدمت آیه الله سیستانی میرسد همین که می گوید آمریکایی ها می خواهند با شما دیداری داشته باشند از من خواسته اند از شما وقت بگیرم آیه الله سیستانی عبایش را جمع میکند و فورا  می رود بیرون منتظر می ماند آقا بیاد می بیند خبری نشد، بعد سوال میکند ظاهرا آقا زاده آیه الله سیستانی می گوید،  مگر شما نمیدانید ایشان آمریکایی ها را به رسمیت نمی شناسند  دارید به ایشون می گویید که با رییس جمهور آمریکا ملاقات کند؟ مومن باید فراست داشته باشد باید بداند دشمن از طرق مختلف سراغ  او خواهد آمد، دشمن سراغ ابی ذر هم رفت سراغ مقداد هم رفت دشمن سراغ عمار هم رفت. سراغ عبیدالله ابن عباس هم رفت خب  آن ها چه کردند ایشان چه کرد پس دشمن می آید حنجره ای را  مصادره کند ،کرایه کند عاریه کند  اصلا مالک حنجره می شود صاحب حنجره باید فراست داشته باشد  باید بداند دست نشانده نشود. باید بداند که عملاسخنگوی دشمن نشود ما در همین اتفاقاتی که افتاد که شما هم شاهد بودید شماهم دیدید یک دفعه دیدیم افرادی که  در همین نظام اسلامی به آبرویی رسیدند در همین نظام اسلامی به جایگاهی رسیدند در همین نظام اسلامی به یک احترامی رسیدند که اگر نظام اسلامی نبود اصلا غیر ممکن بود به این جایگاه ها برسند یک دفعه شدند  بلندگوی صیهونیست ها یک دفعه شدند سخنگوی bbc یک دفعه  این ها شده اند سخنگوی دشمن آزادانه و بی پروا و هتاکانه ادعاهای دشمنان را مطرح می کنند خب این شخص دیگر از خودش اراده ای ندارد. این شخص
حرف حرف خودش نیست وقتی که دشمن می خواهد ایجاد التهاب کند  این التهاب در صفحه او دیده می شود در خطبه او دیده می شود،  در بیانیه او دیده می شود، در جمله ای که او در فضای مجازی می نویسد و یا منتشر می شود یا به اسم او اتفاق میفتد این  عملیاتی می شود. دشمن می آید به وسیله این ها التهاب ایجاد می کند بنابراین هم در سطح ملی و هم توی استان خودمون  بعضی افراد بودند که صراحتا حنجره شان در اختیار
دشمنان اسلام بوده و هست متاسفانه برخی صراحتا و با تمام توان حنجره خود را به دشمن داده اند. من واضح تر کنم مسئله را
برای شما اشتراک در کلید واژه ها یکی از علامت های همین قصه است عبارت ها، کلید واژه ها، کلماتی که استفاده می شود، وقتی دشمن محتاج ایجاد جو ناامنی، محتاج ایجاد تحریک اغتشاش میدانی است، این ها ماموریت پیدا میکنند صاحبان حنجره های عاریه ای که در قالب های مختلف التهاب ایجاد بکنند، سر وصدا ایجاد بکنند مسئله ایجاد بکنند تا هدف دشمن را محقق بکنند. لذا می بینید یک دفعه نظام را متهم می کنند  به ظلم، به خفقان ، نظام را متهم می کنند به تبعیض، یک روز می گویند تبعیض علیه زنان یک روز می گویند تبعیض علیه قومیت ها یک روز می گویند تبعیض علیه مذاهب یک روز می گویند تبعیض علیه ادیان.
خب این ها کلید واژه است برای اینکه التهاب ایجاد بکنند خب التهاب را ایجاد می کنند  یه عده ای را هم فریب می دهند، که حالا آن هایی که  فریب می خورند هم باز چند دسته هستند که ان شاالله عمری باشد در آن باره حرف ها دارم که محضر مبارک شما عرض کنم که آن ها که می آیند در خیابان تقسیم بندی آن ها چگونه است یعنی می آمدند در خیابان اصلاح بکنیم دیگر خبری نیست این ها کیا بودند چه بودند  آن ها اما الان بحث من حنجره های عاریه ای است حنجره هایی است که در اختیار دشمن است زمانیکه که دشمن می خواهد در خیابان های ما التهاب ایجاد بکند بلندگو های این آقایان در اختیار دشمن است برای التهاب آفرینی ،
برای ایجاد تشنج ،برای ایجاد اغتشاش .
حال وقتی عده ای اغتشاشگر در خیابان ها می ریزند اموال مردم را آتش می زنند، جنایت می کنند قمه می کشند و این کارها را میکنند ، و نیروهای حافظ امنیت وارد میدان می شوند دوباره حنجره های عاریه ای فعال می شوند که: مردم را نکشید ،بگذارید آن ها شما را بکشند  و شما کاری نداشته باشید اولا آن هایی که شما از آن ها دم میزنید مردم نیستند شما نشستید پای تلوزیون های بیگانه ظاهرا آنتن تلوزیون شما صدا و سیمای جمهوری اسلامی را نمی گیرد که فکر می کنید مردم آمده اند نه خیر اینجوری نیست من یک وقتی عرض کردم این آقایان لطف کنند بگردنند در شهر ها واقعا ببینند چه خبر است؟
این همه توهم، این همه وهم.
در یک خطبه نماز جمعه آقایی بیش از شصت مرتبه از مردم دم میزند  در حالیکه جریان اصیل مردم و قاطبه مردم دقیقا بر علیه اوست ولی خودش را مدافع مردم می داند. زمانی که این اتفاق می افتد و نیروهای امنیتی وارد می شوند سریعا کلید واژه هایی مثل کشتار بی رحمانه مثل قتل عام هم وطنان مثل ایستادن در برابر ملت مثل نشنیدن حرف ملت مثل اینکه
حاکمیت نمی شنود حاکمیت این کار را می کند حاکمیت آن کار را می کند و  این کلید واژه ها می آید خیلی خوب زمانی که مجرمین در اختیار قوه قضاییه قرار می گیرند و عنقریب که احکامی صادر بشود کلید واژه ها عوض می شود اتهام ها عوض می شود، سریع می گویند اعتراف اجباری دارد گرفته می شود ، احکام خلاف قرآن دارد صادر می شود . حالا بعضی از این اتهام ها را شرمم می آید که بیان بکنم که  واقعا قوه قضاییه باید ورود بکند و  از این ها سند و  مدرک بخواهد و اگر مدرک ندارند بدون مجامله با این ها برخورد بکند.
و زمانی هم که حکمی صادر می شود به عنوان یک مدعی مدافع مجرم ، مدافع جلاد می شوند و از او دفاع می کنند، جالب است برخی از این دفاع ها که می کنند با مسلمات احکام اسلامی تعارض دارد خب  وقتی حنجره در عاریه باشد حنجره با چند واسطه حتی یا بلا واسطه  در اختیار صیهونیست ها باشد  خب طبیعی است طرف علیه عقاید خودش هم ممکن است  حرف بزند این کاملا متاسفانه طبیعی است ، چون حنجره دست او نیست وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ شیطان دارد با این زبان حرف می زند من یک مثال میزنم برای شما  یک کسی با استفاده از سلاح که در فقه اسلامی چه شیعه و سنی سرد و گرم سلاح  مهم نیست حتی برخی از فقهای اهل سنت می گویند اگر با یک عصا هم باشد صدق سلاح می کند آقایان بروند کتاب های خودشان را خواهش میکنم بخونند ما نمیگوییم کتاب های ما را بخوانند، یک کسی با استفاده از سلاح راه را می بندد به قصد ایجاد رعب و وحشت اتفاقا ایجاد رعب و وحشت هم می کند، به نیروی حافظ امنیت هم حمله میکند بر اساس مسلم فقه در همه مذاهب او محارب است
فرقی هم نمی کند شما همه مذاهب را ببینید، الحمد الله الان پیگیری کردن مطالب خیلی راحت است همین الان که صحبت می کنم می توانید در گوشی هایتان بزنید تمام احکام را برای شما بیاورد، خب در فقه می گوید سلاح استفاده بکند حتی اگر استفاده نکند این سلاح را بکشد این شمشیر واین قمه را این قداره را این اسلحه گرم را نشان بدهد در معرض قرار دهد به قصد رعب و وحشت راه را ببندد می گوید محارب است بله حاکم حسب آیه مبارکه سی و سه سوره مائده بین چهار حکم مخیر است یکیش هم  اعدام است اشکال در این حکم چیست؟
اینکه کسی را نکشته است خیلی خوب سند بیارید ،
بیارید سند ارائه بدهید متقن حرف بزنید بر اساس فقه حرف بزنید ولی حرف ما این نیست حرف ما این است که اتفاقا این سخنان زمانی از زبان یک امام جمعه در همین استان خارج شد و از دهان او خارج شد که اتحادیه اروپا همین اعدام را محکوم کرد این هماهنگی را چه می گویید زمانی که در این استان این قصه محکوم شد  صهیونیست ها هم محکوم کردند، بیگانه ها و جاسوس پرور های لندنی هم آمدند به میدان من نمی خواهم بگویم این تابع آنها یا آنها تابع این، ولی این هماهنگی اتفاقی نیست
یک بار بفرمایید هماهنگی اتفاقی است دوبار بگویید اتفاقی است  چطور است که سه ماهه که این آقا  هرچه می گوید با صیهونیست ها کاملا مطابق است این تطابق یعنی چه؟ گوینده این سخنان باید جواب بدهد و تکلیف خودش را روشن کند که طرف اسلام است یا صهونیست بین الملل مذبذب نباید بود لاٰ إِلىٰ هٰؤُلاٰءِ وَ لاٰ إِلىٰ هٰؤُلاٰءِ که نمی شود، یا باشید در خط حق ، در صف حق ، یا اگر نیستید که نیستید و ما هم می دانیم خودتان هم می دانید مردم هم می دانند بپذیرید که خواسته یا ناخواسته شما حنجره تان در عاریه دشمن است این حنجره مال دشمن است این تبعیت از دستگاه رسانه ای شیطان بزرگ چقدر اهمیت دارد که این آقایان  مسلمات فقه را هم برنمی تابند
آیه قرآن را هم برنمی تابند به هرحال آدم یک جایی بگوید آقا من دیگه نیستم تا کجا قرار است به صیهونیست ها بعضی ها سواری بدهند
مسلمات و ابتدائیات را هم گاهی نفی می کنند بنابراین حنجره های عاریه های کارشان است که حرف دشمن را  بازتولید می کنند و در جامعه پخش می کنند این همان نقشه دشمن است،حالا این آقا و امثال این آقا دست روی قرآن بگذارند هزار بارهم قسم بخورند که ما با دشمن سر و کاری نداریم سر و سری نداریم با دشمن ارتباطی نداریم مهم عملکرد شماست عملکرد شما می گوید با صهیونیست ها دارید طابق النعل بالنعل یک مسیر را می روید. این را هر آدم عاقلی درک میکند و میفهمد. عملا و علنا با بلندگو با صدای بلند حرف اسرائیلی ها و صهیونیست ها را دارند میزنند حالا یک موضوعی وجود دارد من بعدا بحث میکنم
چرا در این زمان چرا در آستانه پاییز و زمستان سال ۱۴٠۱ این اغتشاشات اتفاق افتاد مگر طی یکسال گذشته در کشور چه اتفاق هایی افتاده بوده که دشمن سراسیمه شد آمد کشور را بهم بزند. آن اتفاقات مثبت را هم ان شاالله تحلیل میکنم اما امروز حرف این است
آقایی که حرف صیهونیست ها را تکرار می کنی، آقایی که حرف سعود اینترنشال را تکرار می کنی، آقایی که حرف  bbc را داری تکرار می کنی، نسبت شما با آن ها چیست؟ شما آبرویت را از این نظام داری،شما جایگاهت را از این نظام داری. شما محراب و منبرت را از همین نظام داری.
البته من یه وقتی هم عرض کردم صبر نظام راهبردی است ولی بی حد و مرز نیست.
قُلۡ تَرَبَّصُواْ فَإِنِّی مَعَکُم مِّنَ ٱلۡمُتَرَبِّصِینَ.
ختم با سوره توحیدبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.