خطبه های نماز جمعه ۹ دی ماه شهرستان زابل

خطبه اول نماز جمعه ۹ دی زابل
ضمن توصیه خودم و شما عزیزان به رعایت تقوای الهی، ایام مصادف است با ۹ دی رستاخیز بزرگ ملت خداجوی ما علیه فتنه و فتنه گران است. این ایام را محضر شما تبریک عرض میکنم، در آیه ۱٠۴ از سوره مبارکه انعام می فرماید :
قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ

بصائر جمع بصیرت است، بصیرت ساده ترین ترجمه آن عبارت است از تشخیص . و تشخیص حق از باطل ، در پس غبار فتنه بصیرت است
بصیرت به معنای دیدن نیست، دیدن فعل چشم است، بصیرت فعل قلب است.
می فرماید که :
قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ
بصیرت مبدائش خداست.
توحید است اگر کسی توحیدش درست بود، صاحب بصیرت است. اگر کسی توحیدش اشکال داشته باشد اگر در عالم سیاست نفر اول دنیا هم باشد بصیر نیست.
چرا؟  به دلیل اینکه بصیرت قلبی است.
قلب شماست که این تشخیص را می دهد آن هم در فضای غبار آلود اینکه می فرماید که:
فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا
این هم یک پیامی دارد. اولا می فرماید:
قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ
آنچه که مایع بینش و تشخیص است، از ناحیه خدا برای شما آمد، شما عذری ندارید.
شما در همین حوادثی که این هفته ها واقع شد، دلایل، آیات ، و نشانه های فراوان در فراوان وجود داشت تا انسان حق را پیدا بکند کافی بود چشمش را باز کند، کافی بود شما صحنه خیابان را ببینید، متوجه می شدید که دشمن دقیقا کجا را هدف گرفته است؟
کافی بود شما شعارها را بشنوید، تا متوجه بشوید دشمن به دنبال از بین بردن چه چیزی است؟ فقط کافیست شما قلبتان را متوجه خدا کنید تا خدای به شما بینش کرامت کند.
خیلی ها در کربلا بودند به قول امروزی ها دکترای علوم سیاسی داشتند اما در کربلا مردود شدند چون بصیرت نداشتند.
در زمان ما هم همین است بنابراین قرآن کریم می فرماید:  ما دلایل بصیرت را به شما دادیم ادله بصیرت را به شما دادیم وقتی که یک عده ای اغتشاش گر می آیند در خیابان پرچم عزای سیدالشهدا را آتش می زنند، این دلیلی است برای بصیرت شما که بدانید دشمن کجاست؟ او سلیقه خود را نشان می دهد. معلوم است دشمن دنبال فحشا بود برای همین مردم همراهی نکردند او را.
قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ
خدا دلیل برای بینش به شما می دهد، علامت و نشانه بینش را جلوی چشمش شما قرار می دهد البته شما مختارید.
فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا
اگر کسی از این علائم بصیرت زا و بصیرت  افزا استفاده کرد دید و تشخیص داد، خودش منتفع می شود خودش نفع می برد.
اگر کسی هم نه نبیند، یعنی توان تشخیص را از خودش سلب کند، توان تشخیص را اگر کسی از خودش سلب کرد نمی تواند ببیند، آن کسی که این همه علامت برای تشخیص حق از باطل وحود دارد و با چشم می بیند و لی با قلب این ها را نمی بیند، آن کسی که میلیون ها نفر را در تشییع پیکر پاک و مطهر ۴۰۰ شهید گذشته از نام را نمی بیند، طبیعی است که چند اغتشاشگر را می ببیند، و آن ها را مردم معرفی می کند، خب نمی بیند، قرآن توصیف می کند این آدم ها را، با این عبارت :
صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ ( بقره ۱۸)
هیچ امیدی بهشون نیست، کر هستند کور هستند لال هستند، حق را نمی گویند، حق را نمی بینند، ندای حق را نمی شنوند، صدای حق را نمی شنوند، چرا نمی شنوند چون حق در مدار منافع آن ها نیست، آقا وقتی که پشت تریبون نماز جمعه می ایستد داد می زند که شما مردم را می کشید، شما قاتل هستید بعد در جلسه خصوصی می گوید این سه تا چهارتا اداره کل را به ما بدهید ما یه جوری با شما راه میاییم

اگر روتون نمیشه ما میگیم شما دارید با خون مردم تجارت می کنید، این واقعیت تلخی است.
خب کور است لال است کر است.
صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ ( بقره ۱۸)
این یک واقعیت است.
چه کسی بصیرت دارد؟
آن کسی که توحیدش درست است آن کسی که باورش این است که طریقش طریق خداست.
آن کسی که خدای او بشود منافعش آن کس که قبله او بشود منافعش آن کس که به دنبال باج خواهی باشد، چه از همسایه چه از یک حکومت و نظام نمی تواند بصیرت داشته باشد. چون منفعت طلبی و حرص و طمع جلوی چشم او را گرفته است، شما چه انتظاری دارید؟
وقتی که جلوی چند هزار نفر سخنرانی می کنند ، شروع می کنند به نظام اسلامی هتاکی کردن حالا خوب است انقلاب هم اونقد هاضمه خوبی دارد که آن ها را به عنوان چالش هم حساب نمی کند، اگر نظام این ها را چالش حساب می کرد چکار میکردند؟
بعد که جلسات خصوصی می شود اقا چه می خواهی؟ میبینید همون باج خواهی هایی که داشتند خب مردم چه می شوند؟
بعد که جدی تر که باهاشون صحبت می کنید یواشکی در گوشتون می گویند آقا ما تحت فشار هستیم. بالاخره حق بدهیم باید دو تا جمله هم بگوییم خاک تو سر با جایگاه اجتماعی که اینقد تزلزل در او باشد. اگر سر سفره اسرائیل هم می نشینید مردانه بنشینید
واقعا اگر سر سفره سعودی ها هم می نشینید مردانه بنشینید.
نه اینقدر لَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ وَلَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ
( نساء ۱۴۳)
بالاخره حزب باد بودن همیشه هم جواب نمی دهد.
خیلی مهمه رفقا ما بصیرت داشته باشیم خیلی مهمه بتونیم حق را تشخیص دهیم، جمعیتی که ۹ دی سال ۸۸ آمد در خیابان، یک رستاخیز ایجاد کرد البته من در خطبه بعد خواهم گفت که ما رستاخیزی که در این مدت داشتیم کم از ۹ دی نبود ما خرمشهری را در این دو سه ماه فتح کردیم،  بی نظیر
و این مدیون خدا خواهی ملت عزیز و بزرگوار است.
ختم سوره توحید بود.

خطبه دوم نماز جمعه ۹ دی زابل
ابتدا خودم ، برادران عزیز نمازگزار، خواهران پرده نشین را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم. تقارن انتصاب استاندار جدید با ایام شهادت حاج قاسم عزیز را به فال نیک میگیریم الحمد لله شخیصتی خدوم و صاحب خدمت و ایده وارد عرصه مدیریت ارشد استانی شده امیدواریم ایشون توفیقشون مستدام باشد من خدمت ایشون عرض می کنم که نسبت به آنچه که پیش رو دارد و کار سختی هم پیش رو دارد دعا گوی او هستیم و در حمایت از ایشان و کمک به ایشان دریغ نخواهیم کرد.
لکن ایشان در جایگاه پاسخگویی قرار گرفته و تبعا مطالباتی متوجه ایشان و دستگاه های ذیل ایشان است که ما مطالبات رو نو به نو بیان می کنیم. حق آبه سیستان، با بی عرضگی مدیران اجرایی ارشد در سطح دولت نرسیده و این یک نکته و نقطه تاریک و سیاه در کارنامه هر مدیری است که نتواند این مهم را محقق کند قبلا هم عرض کردم هر چقدر برای آب، تلاش بشود جای حق آبه را نمی گیرد.
مردم حق آبه سیستان را مطالبه می کنند جدی هم مطالبه می کنند، همه مسئولین به عنوان اولویت اول ببینید اشتغالزایی می خواهید بکنید،  فقر را ریشه کن می خواهید بکنید، مهاجرت را می خواهید مانع شوید تمام این ها بستگی دارد به اینکه آب بیاید سیستان، آب باید بیاد سیستان و نزدیک ترین مسیر هم هیرمند است، ما باور نمی کنیم که نمی شود آب را از افغانستان گرفت، باورش برای ما چیزی شبیه محاله
هفته گذشته هم عرض کردم بنده الان هم در محضر نماینده عزیزمون در مجلس شورای اسلامی هستیم، من این را عرض می کنم در حضور ایشان می گویم و از ایشان هم می خواهیم که در صحن مجلس پیگیر این پیشنهاد باشند، من آماده ام با همراهی جمعی از معتمدین شیعه و سنی سیستان، به کشور افغانستان مسافرت کنیم و در مورد حق آبه مذاکرات واقعی داشته باشیم، البته اختیاراتی هم که می خواهیم آن ها هم مهم است به نظرمون می اید سیاسیون که همیشه خود را عاقل تر از بقیه می دانند، و خرابکاری ها هم دست همین قشر است در ذهنشان جایگاهی برای محاسن سفید ها و معتمدین باز نکرده اند و اشتباه کرده اند، معتمدین، محاسن سفید ها،  علما می توانند در این جهت ورود کنند و مسائل را پیگیری کنند.
ان شاالله جناب اقای دکتر دهمرده که در خدمتشون هستیم حالا دکتر سرگزی که نمیبینم اگر ایشون هم هستند مخاطب ما باشند ان شاالله رحمان پیگیر این مسئله باشید.
به لطف خدا ما مهمان شهید گمنامی هستیم از روز شهادت بی بی در مصلی و این یک بخت بلندی بود که خدا به مردم زابل داد گرچه شهدای گمنام در منطقه ما هستند و خورشیدی هستند در دانشگاه چه ملی و آزاد و در پارک، ولی خب در مصلی و حوزه های علمیه که یک فضای کاملا معنوی است یک فرصت است.
ان شاالله امیدوارم که عزیزان ما تدابیری داشته باشند که ضمن رعایت الزامات امنیتی مصوب خودشون زیارت مردم به شکل روزانه از این شهید گذشته از نام تسهیل شود، و من واقعا تشکر میکنم از کسانی که در این جهت زحمت کشیدند، مسئولین خیلی زحمت کشیدند ولی دوست دارم فقط از یک قشر نام ببرم ضمن احترام به همه آن هم کارگران زحمت کش شهرداری که از صبح تا غروب خالصانه کار می کردند. 
و خیلی از دوستان بودندمسئولین بودند من رو حلال کنند ولی من دوست دارم خصوصا از این عزیزان تشکر کنم دستشان را میبوسم چندین بار ازشون عذرخواهی کردم حتی چندین بار هم گفتم اگر دوست دارید کار کنید، هرجا حس کردید نمی خواهید کار کنید فدای سرتون، اما این عزیزان با عبارات قشنگی که ما کار میکنیم تا شفاعت بکنند. ما کار می کنیم تا فردای قیامت این شهید ما را فراموش نکند .ما کار میکنیم برای خودمون این شهید ۱۷ ساله ای که ما امروز در زابل مهمان او هستیم عزیز دل همه ماست. آقایان برادران برای او پدری و برادری کنند.
خواهران برای او مادری کنند خواهری کنند نگذارید این شهید غریب بماند این چند روزه خیلی خوب بوده مرتب زائر داشته الحمد لله در هم باز شده، اداره پست به بخشی از تعهدش عمل کرده و ان شاءالله بخش بعدی را هم عمل کند اداره مخابرات قول هایی داده ان شاءالله مسئولین پیگیری کنند که، مسیر  مسیر خوبی باشد و از هفته آینده کلا مسیر ورود و خروج نماز جمعه هم درب بزرگ مصلی در خیابان امام خواهد بود.
ما در این سه ماهه یک خرمشهر فتح کردیم. یک نه دی داشتیم . و آن اینکه ببینید ! دشمن حسب اسناد چند سال کار کرد ، تا بتواند یار گیری بکند ، خب یار گیری کرد. پیاده نظام و سواره نظامش را وارد میدان کرد.
امیر المومنین در خطبه دهم میفرماید:

أَلاَ وَ إِنَّ اَلشَّیْطَانَ قَدْ جَمَعَ حِزْبَهُ ، وَ اِسْتَجْلَبَ خَیْلَهُ وَ رَجِلَهُ ،
شیطان همه حزبش را آورد به میدان هم سواره نظام هم پیاده نظام. هم آنهایی که سوار امواج سهمگین فضای مجازی بودند، هم آنهایی که پیاده های کف خیابان بودند. همه را به میدان آورد . اما شما دیدید خیلی زود مردم فهیم و اصیل ما اینها را تشخیص دادند. این تشخیص بصیرت است. امیر المومنین در ادامه می فرماید :
وَ إِنَّ مَعِی لَبَصِیرَتِی

بصیرت من همراهم هست. مردم ما در حالی وارد این فتنه شدند که بصیرت داشتند. هجوم بی امان فتنه در فضای مجازی، غلبه ای بر فضای واقعی و حقیقی جامعه ما نداشت. شما ببینید در اغتشاشاتی که شد، کارگر ها بودند؟ کارمندها بودند؟  نیروهای نظامی بودند؟  بازاری ها بودند؟ در حالی که زندگی سختی دارند. هیچ کدام از اینها دشمن را همراهی نکرد. این یعنی نه دی، به سبک هزار و چهارصدو یک . حق این است که مسئولین با همه وجود و با جان و دل تلاش کنند که زندگی مردم را روان کنند. گرچه دشمن پیاده نظامش را از کف خیابان به بازار ارز و امثال اینها منتقل کرده است. بفضل خدا این توطئه هم خواهد شکست . شکی در این معنا نداریم. دشمن همه توانش را وارد میدان کرد اما مردم همراهی نکردند ، این پیامی است برای مسئولین ما. علی رغم اینکه مدیران ضعیف، ناکار آمد ، نتوانستند خیال این مردم را راحت کنند، ولی این مردم حاضر نشدند از ولی خودشان دست بردارند. از نظام و انقلاب خودشان دست بردارند. این کم از نه دی نیست. اتفاق بزرگی بود با همه مشکلات و سختیها. وقتی دیدند دشمن ولی و نظام را هدف گرفته گفتند ما نیستیم. ما از مدیر نالایق گلایه مندیم، اما نظام مال خودمان است. خواهش می کنم ائمه محترم مساجد رو این قضیه کار کنند . ما باید دست مردم را ببوسیم. امروز هرکس که عملکردش به سفره مردم ضربه بزند پیاده نظام دشمن است. هرکس در هر جایگاهی که هست همه تلاشش را داشته باشد تا زندگی مردم یک زندگی خوب باشد. البته فتنه تمام نشده و تمام شدنی هم نیست. دشمن از راه دیگری وارد می شود ، حنجره های عاریه ای که توپ خانه دشمنند. این پیاده نظام ها که احیانا عالم نما هم هستند. که آشکارا در صف دشمن قرار گرفته اند. ما در این معنا شکی نداریم.
لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبٰاطِلِ
وَ تَکْتُمُونَ الْحَقَّ
چرا حق را کتمان می کنید. کتمان حق تا به کی ؟
یک روز می گویند جمهوری اسلامی به زن ها ظلم کرده تبعیض علیه زن ها جواب که می شنوید می گویید که بله اگر زن ها می آیند رای می دهند ما گفتیم !!!!!! نه خیر!! این برای شما نیست نظام زن ها را وارد صحنه کرد.
می گویند که به مردم بلوچ نظام ظلم کرده همین نظامی که در سیستان مدرسه می سازد در بلوچستان بیشتر می سازد و ساخته الحمد الله
اما چرا در زابل که یک شهر شیعی است نود و هفت درصد مردم سواد دارند و در شهرهایی که محضا اهل سنت هستند این امار زیر هفتاد و پنج درصد است، این اختلاف گاه به هفتاد دو درصد تنزل دارد آیا آن ها باهوش نیستند؟ خیر آن ها باهوش هستند.
آیا آن ها انگیزه درس خواندن ندارند نه خیر دارند.
آیا حقشان نیست کسب علم کنند، حقشان است اما فتاوای افرادی مانع می شود که این ها کسب علم و دانش کنند شوربختی مردم گاهی اوقات برمیگردد به سوءعالم، عالمی که به جای اینکه به فکر مردم باشد به فکر خودش و رفقایش است، خب به فکر مردم باشید، همین که آهنگ توسعه استان شدت میگیرد و این استان می رود که رنگ و بوی توسعه بگیرد یک بلوایی راه می اندازید. معلوم است که توسعه این استان به نفع شما نیست، بزرگترین جواب به این یاوه گوه ها این است که استاندار جدید ما و مسئولان ارشد ما تا می توانند به مردم خدمت کنند جه جنوب استان چه شمال استان، فرقی نمی کند. این تکلیف شرعی آن هاست وظیفه واجب فوری آن هاست تا جلوی این ادعاهای بی اساس را بگیرد، کسانی که تلبیس می کنند ادعاهایی که پیروی کورکورانه از جریان عبری عربی و الحادی است. همه متوجه شده اند که این اقایان دارند در

مسیر رژیم منحوس صهیونیستی حرکت می کنند، ادعاهایی که خالی از مبانی عقلی است، خالی از مبانی شرعی است نظام اسلامی را به چیز هایی متهم میکنند که کذب محض است.
خب آیا نظام اسلامی متهم است خیر شما متهم هستید اتفاقا
شمایی که در برابر اتفاق فقها آن هم فقهای همه مذاهب می ایستید، در موضوع محاربه یک قول شاذی را از اختراع می کنید خلاف صریح قرآن مگر قرآن را نخواندید که می فرماید:
إِنَّمٰا جَزٰاءُ الَّذِینَ یُحٰارِبُونَ اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسٰاداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلاٰفٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذٰلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیٰا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذٰابٌ عَظِیمٌ

همه فقها در همه مذاهب بر اساس همین آیه کریمه فتوا دادند که اگر کسی به  قصد رعب و وحشت مردم راه را ببندد و ایجاد رعب و وحشت کند حتی بسیاری گفته اند نیازی نیست که حتما رعب و وحشت به وجود بیاید همینکه بخواهد رعب و وحشت ایجاد بکند سلاحی را نشان بدهد و بخواهد از این سلاح استفاده کند محارب است بعد شما بگویید که چرا؟!!! آن آقا کسی را نکشته و شما او را محارب معرفی کردید. خب این حکم قرآن است بر اساس حکم قرآن و دیگر مذاهب این کار محاربه است و جزایش مرگ است. چهارتا مجازات دارد یکی از آنها مرگ است و تشخیص حکمش با حاکم است، حکم مبتنی بر قرآن کریم را خلاف اسلام معرفی می کنید از کدام اسلام حرف میزنید،
از ان طرف ادعا می کنند که دربازداشتگاه ها خدایی ناکرده تعرض جنسی می شود مگر شما قرآن نمی خوانید مگر قرآن کریم نمی فرماید:
یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ.
قرآن می فرماید: اگر شما یقین ندارید ، که ندارید ( به شهادت خودتان مسموع است ) مگر نفرمود در سوره مبارکه نجم:
وَ مٰا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنَّ الظَّنَّ لاٰ یُغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً‌
یک کسی بیاید به شما خبری بدهد حداکثر افاده آن خبر اگر ( بر فرض بسیار ضعیف نزدیک به محال ) صدق باشد ، ظن است یقین نیست علم نیست، شما اصول خوانده اید. یک مسئله سیاسی نیست که بگوییم شما مثلا با روابط بین الملل آشنا نیستید، قرآن می فرماید:
إِنَّ الظَّنَّ لاٰ یُغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً‌
اگر راست می گویید . سند خود را رو کنید.  و اثبات کنید، چرا حرفی میزنید که زن هایی که درست است جرمی مرتکب شده اند اما عفیف هستند آن ها خجالت بکشند از زندان خارج بشوند، شما مدیون همه زن هایی هستید که حیا آن ها عفت آن حفظ شده بعد به طرف مثلا در یک جریان مواد مخدری دستگیر شده مجرم شناخته شده ۲ سال ۵ سال هم باید برود زندان این به این معنا نیست که او عفیف نیست.
اصلا شما چه حقی دارید که جامعه را نسبت به بخشی از زن ها با این نگاه کثیف آلوده می کنید ذهنشان را . پس آن دفاع از زن هایتان چه بود؟
چه زود این دم خروس خودش را انداخت بیرون 
شما مدیون همه زن هایی هستید که در هر حال در بازداشت هستند، طرف ممکن است بنده خدا سرقت کرده باشد اما عفیف باشد.
اصلا برای عفتش سرقتی کرده باشد مثلا چه حقی دارید این ها را متهم می کنید.
واقعا شما در پیشگاه خدا چه جوابی دارید بدهید شمایی که دارید می گویید
جمهوری اسلامی به جای شنیدن اعتراض دست به قتل می زند و به تعرض جنسی و فلان و باید در پیشگاه خدا جواب بدهد شما برای اتهامتان در پیشگاه خدا چه جوابی دارید بدهید.
حالا دنیا جای خودش فردای قیامت زن هایی که در زندان بودند در بازداشت بودند تک به تک از شما سوال می کنند که چرا به ما تهمت زدید؟
آن ها هم مثل خواهران ما هستند آن ها هم ناموس ما هستند، شما مدیون آن ها هستید شما مدیون ماموران زحمتکش امنیتی هستید کسانی که در زندان ها شبانه روز برای اصلاح امور زحمت می کشند جالب است بدانید در بازداشتگاه هایی که خانم ها نگهداری می شوند، و در زندانی که خانم ها نگهداری می شوند.
به هیچ وجه هیچ مردی رفت و آمد ندارد.
می خواهند ببینند بیایند همین زندان زابل، اجازه بگیریم این اقا را ببرند با چشمشان ببینند، کارتان به جایی رسیده که هر هرچیزی به ذهنتان بیاید این را به زبانتان جاری کنید ؟؟!!!
شده مثل تصرف کلمه مردم مردم ، مردم .
مردم کی هستند؟ مردم آن هایی هستند که زیر پیکر مطهر چهارصد شهید گذشته از نام با افتخار رفتند و این ها را تشییع کردند شما نمی بینید چرا دیگران را متهم می کنید.
شما عنوان مردم تصرف کردید، تنزل دادید جایگاه مقدس مردم را به حد چهار ارازل و اوباش
چرا مردم را گرو گرفتید.
شما از مردمی دم می زنید که تنها مصداقش موهومات خود شماست
اقای محترم! این جایگاه های ورم کرده حباب آلود اگر قرار بود بماند برای بزرگتر از شما می ماند، و نماند اگر نظام با کرامت برخورد می کند از آقایی خودش است مردید ! حرف زدید مباحثه کنید ثابت کنید، اگر راست می گویید حرف خودتان است دیگران این حرف ها را به شما دیکته نمی کنند، اثبات کنید.
با فرافکنی و هوجی گری و پخش موهومات در فضای مجازی قرار نیست اتفاقی بیفتد، شما دارید به هم آوردی با نظامی می روید که صدها هزار جوان جان شیرنشان را دادند که این نظام بماند،
از اول هم به جمهوری اسلامی اعتقادی نداشتید قبول نداشتید بله گاهی منافع شما اقتضا می کرد حرفی هم می زدید شما مگر همان کسی نیستید که گفتید شیعه و سنی یک رهبر دارد آن هم مقام معظم رهبری است ،!؟
چه شد؟ یادتان رفت ؟ شما متهمید به حمایت از کسانی که دشمن اصلی اسلام هستند، شما متهمید امیدواریم ناخواسته و از سر نااگاهی باشد، در این صورت راه برای توبه باز است، تا به کی در برابر این ملت می خواهید بایستید.
تا به کی مردم مظلوم اهل سنت را سپر انسانی خودتان قرار بدهید، مردم ما ؟! یعنی چه؟ مگر مردم شما با بقیه مردم ایران متفاوت هستند؟
یعنی مردمان بلوچ مردمان دیگری هستند ؟! مثلا سیستانی ها مردم دیگری هستند؟!
این حرف شما بوی تجزیه طلبی نمی دهد؟
خوابی که دیدید تعبیر ندارد به فکر صبحی باشید که ادعاها را جلو روی شما خواهند گذاشت و از شما خواهند خواست که ثابت کنید، به فکر روزی باشید که نبی مکرم اسلام نگاه می کند و می فرماید: چرا تفرقه ایجاد کردید؟ چرا به دنبال این بودید شیعه و سنی را به جان هم بیندازید؟ الحمد الله هم شیعه بصیر است هم سنی، واقعا استان ما استان خوبی است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.