خطبه های نماز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴٠۱

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، نماز جمعه این هفته ۲۳ دی ماه با حضور پرشور مردم زابل در مصلی المهدی با امامت حجت الاسلام و المسلمین عزیزی برگزار شد.

خطبه اول نماز جمعه ۲۳ دی ماه | زابل قبل از آغاز سخن خودم و شما را به رعایت تقوای الهی توصیه میکنم. ایام ولادت وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیهاست و همچنین ولادت امام راحل عظیم الشان رضوان الله تعالی علیه. قرآن کریم بی بی حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان کوثر معرفی فرموده کوثر نور و رحمت یکی از معنای کوثر خیر کثیر است که قاطبه مفسرین شیعه به این معنا اشاره و استناد دارند حضرت زهرا خیر کثیر است خیر کثیر بودن ایشان هم البته مصادیق مختلفه ای دارد در نسل بی بی که پیامبر اکرم فرمود: نسل من توسط دخترم منتشر خواهد شد در عالم. شما ببینید دشمنان پیامبر اکرم امروز نسلشان کجاست امثال معاویه و ابوسفیانی که با رسول خدا تا جایی که توانستند جنگیدند و آن جایی که نتوانستند بجنگند به ظاهر مسلمان شدند با امیر المومنین هم جنگیدند،الان نسلشان کجاست و نسل علی کجاست؟ امروز نسل امیرالمومنین همه جای جهان اسلام است. نسل فاطمه زهرا همه جا است. محبت بی بی خیر کثیر است، موالات بی بی خیر کثیر است، معارف توحیدی به واسطه فرزندان ایشان در عالم منتشر شد این خیر کثیر است، و در اوج شفاعت ایشان خیر کثیر است که شفاعت کبری و شفاعت محتجب شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها است که خودش فصل بسیار عظیمی است. یکی از موارد خیر کثیر این است که خدا وعده داده است حاکمیت زمین به دست فرزند برومند ایشان خواهد رسید. اینکه عالی ترین و زیباترین و بهترین حکومتی که آرزوی همه انبیا و اولیا بوده این به وسیله فرزند ایشان ایجاد خواهد شد. همچنین زمینه سازی حکومت کامله وجود قدسی حجت ابن الحسن هم به وسیله فرزندان ایشان خواهد بود و هست یکی از مصادیق خیر کثیر وجود قدسی حضرت زهرا انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی از مصادیق کوثر و خیرکثیر است. که به وسیله فرزندی از فرزندان بی بی تاسیس و امروزه فرزندی از فرزندان ایشان سلام الله علیها این خیر کثیر را هدایت می کند و به قول رسول مکرم اسلام که فرمود: زمین را و دنیا را آماده ظهور میکنند و زمینه سازی ظهور می کنند،ان شاالله این خیر کثیر وصل می شود به حاکمیت وجود مقدس حضرت حجت سلام الله علیها امیدوارم که دل بی بی از همه ما و شما راضی باشد و همه ما مشول دعای ایشان و ان شاالله شفاعت وجود مقدس حضرت باشیم. ختم با سوره توحید بود.

خطبه دوم نماز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴٠۱ زابل
خودم و شما را به تقوای الهی دعوت میکنم
چند تذکر عرض میکنم 
یکی اینکه روزها روزهای سخت و سردی هست شب های سردی را داریم طی میکنیم
من خواهش میکنم هرکس به هر نحوی می تواند کمک بکند به عزیزانی که ممکن است  امکانات کمتری داشته باشند الان وقت آن است. برخی سوختی که گرفته اند بندگان خدا فروخته اند خب نمی فروختند معیشت آن ها مشکل داشت،حالا که فروخته اند سرما آن ها را اذیت می کند، در خواستم این است که هرکس هر مقداری در دستش است کمک بکند به عزیزان به دیگران
البته مسئولین امر هم ماصحبت کردیم دیشب آقای فرماندار به من گفتند که مقدار زیادی سوخت در راه سیستان است که ان شاالله از دیشب رسیده و یا امروز می رسد که توزیع شود. خواهش میکنیم یه کوپنی چیزی اعلام بکنند و در اختیار مردم بگذارند بیشتر از آن حدی که تعیین شده بتوانند تعیین کنند مشخص بکنند تصویب بکنند در اختیار مردم بگذارند.گرچه یکی دو شب پیش که  هوا سرد بود ما پیگیر بودیم از موادی مختلف نسبت به متکدیان و
کسانی که بی خانمان هستند ، من واقعا تشکر میکنم از عزیزانی که خب خیلی مزاحمشون شدم ساعت یک شب یک و نیم شب زنگ می زدم.پیگیری می کردم الحمد الله تا حوالی صبح خیلی ها را جمع کردند و مانع شدند از اینکه به هرحال فاجعه ای اتفاق بیفتد در خواستم از گروه های جهادی مخصوصا  شبکه امامت،عزیزان ما در پایگاه های بسیج،این است که به صورت جهادی وارد صحنه بشوند این شب ها کسانی را که بی خانمان هستند،معتادند،کارتن خوابند هرچی هست فرق نمیکند  این ها پیدا بشوند رسیدگی بشوند ، و اگر می توانید وسایل گرمایی در اختیارشان بگذارید، یک جایی ، سرپناهی در اختیارشان بگذارید، دریغ نشود من دیشب هم به آقای فرماندار عرض کردم قبلا هم گفته ام، صحن مصلی هم در اختیار این برنامه است اگر  دوستانی که مسئول هستند احساس کردند  که باید امکانات مصلی استفاده شود هیچ مانعی ندارد می توانند این عزیزان را اینجا اسکان بدهند، بالاخره امروز روزی است که  ما باید دست همدیگر را بگیریم و به هم کمک کنیم ، مهم این است انسانی در سرما است و او باید از سرما نجات پیدا کند لذا هم خواهش میکنم از فرمانده عزیزمان در سپاه که تشریف دارند هم عزیزان شهرداری حضور دارند. البته من وظیفه دارم حقیقتا تشکر بکنم، من در جریان بودم این چند شبه برخی عزیزان ما فراخور وظیفه ای که داشتند تا حوالی صبح بیدار بودند و  خدماتی رساندند اما یکدفعه فشار زیادی آمد، دو هزار خانه آبشان یخ زده و این دو هزار کم نیست رقم بزرگی است برای شهری و منطقه ای مثل زابل. همه باید کمک کنند همه باید ورود کنند. امروز روزی است که ان شالله همه به هم کمک و مساعدت کنیم.
اگر نفتی در منزل دارید می تواند شما را یک ماه دو ماه جوابگو باشد، حتما تقسیم کنید و به عزیزان هم برسانید.
یه وقتی در مدینه گندم کم شد امام صادق علیه السلام آمدند گفتند: چقدر گندم داریم؟ عرض شد: الحمد الله ما وضعمون خوب است،ما به اندازه مثلا یک ماه گندم داریم.فرمود به اندازه یک روزش را نگه دارید بقیه اش را ببرید بیرون و بین مردم توزیع کنید،عرض کردند آقا خودمان پس چه؟ فرمودند: خدا کریم است.شما این کار را بکنید.
لذا سعی کنیم ان شالله رحمان از خدمت رسانی بهم دیگر دریغ نکنیم حالا آقایانی که مسئول هستند ان شاءالله وظایفشان را انجام بدهند نو به نو ما هم پیگیر هستیم خواهش میکنم اگر موردی بود مسئله ای بود، سریع به من پیام بدهید.
من هم همون موقع برای آقایان مسئول میفرستم. وظیفه ما است در خدمت شما باشیم.
حرف اخر:
این چند روزه شاهد بودیم که یکی از نشریه های فرانسوی خدمت حضرت آقا روحی فداه توهینی کرد و گرچه خب این بار اول نیست، بار آخر هم نخواهد بود. این ها از آن حقارتی که کشیدند در این ۴۳ سال، کینه ای دارند که کینه خود را اینجوری نشان می دهند. این ها دلیلی است بر اینکه ما راهمان را خوب می دانیم این دلیلی است بر اینکه صراط، صراط مستقیم است. واقعا مردم ان ها را حقیر کردند، مردم آن ها را ذلیل کردند ۴۳ سال از هر طریقی می خواهند مردم را از رهبری معظم جدا بکنند چه در زمان حضرت امام، چه در زمان حضرت آقا روحی فداه، نتوانستند چون ولایت و ولایت فقیه ریشه در امامت و نبوت دارد.
ما ولی فقیه را یک آدمی مثل یک سلطان و شاه و رییس جمهور و امثال این ها که نگاه نمی کنیم، اساسا ولایت فقیه یک مسئله سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی نیست.

بله آثار فرهنگی دارد، سیاسی دارد، اجتماعی دارد، ولایت فقیه در واقع یک موضوع اعتقادی است برای ما. و خود آن ها در فتنه هایی که کردند همواره تیغ تیز آن ها سمت ولایت فقیه بوده، شما فتنه ۸۸ را نگاه کنید. حرف آخرشان ولی فقیه بود و ضدیت با ولایت بود.
همین فتنه اخیر را ببینید حرف در ضدیت با ولایت و ولایت فقیه بود، خب خط فرمان هم اروپاست، فرانسه است ، انگلیس است، آمریکاست، آن ها حق دارند. عصبانی باشند چون میلیاردها دلار هزینه کردند چیزی گیرشان نیامده، رییس جمهور آمریکا آن مردک قمارباز حرف قشنگی زد: گفت ما ۷ تریلیون دلار خرج کردیم در عراق حالا باید مخفیانه بیاییم و مخفیانه هم برویم. خب این از اقتدار جبهه مقاومت است که  این اقتدار، زاییده اصل و فرع ولایت است. ولایت فقیه ریشه در توحید دارد. ریشه در نبوت دارد ریشه در وحی دارد. چرا ما می گوییم اطاعت از ولی فقیه اطاعت از حجت خداست؟ امروز اگر کسی در برابر ولی فقیه بایستد در برابر امام زمان ایستاده است. چرا اطاعت آقا را اطاعت حجت خدا می دانیم؟ چرا مخالفت و دشمنی با ایشان را مخالفت و دشمنی با اهل بیت می دانیم؟ چون این همان خط و مسیر است، این همان راه است، فرمود: من او را برای شما حجت قرار دادم من خودم حجت خدا هستم. در آثار همین است بله ولی فقیه ولایت تکوینیه ندارد. اما حکمش نافذ است همچنان که حکم حجت خدا نافذ است. خب آن چیزی که این ها را آزار می دهد همین است که ولایت و رهبری در جامعه ما یک امر عقیدتی است سیاسی نیست. مردم گرایش های مختلفی دارند اما نسبت به رهبری، نسبت به نظام و انقلاب عقیده آن ها عقیده راسخی است. لذا به کوری چشم همه بدخواهان چه آن هایی که داخل این مرزها گدای ته مانده توجه دشمن هستند، تا سرمداران نظام سلطه، تنها الگوی مدیریت جهانی سالم ولایت فقیه است . و این یک واقعیتی است که ما باید این را بپذیریم و پذیرفتیم و افتخار می کنیم دیگران هم خواهند پذیرفت، مدیریت جهانی مدیریتی مبتنی بر ولایت است. و دنیا هم ان شاءالله دارد به این سمت می رود این الگو یک الگوی موفق الهی است. که مامور است جهان را آماده تشکیل حکومت جهانی حجت ابن الحسن بکند و این کار را هم خواهد کرد. حالا یک نشریه دو نشریه دنیای آن ها و همه ثروت و سرمایه آن ها مصروف شود که این تیر به هدف نرسد این تیر به هدف به فضل خدای متعال خواهد رسید. ختم با سوره حمد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.