هامون بخش اصلی هویت سیستان است..

🔰هامون بخش اصلی هویت سیستان است..
امام جمعه زابل در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها بیان داشتند: هامون یک نقطه نورانی در تاریخ ماست، هامون فقط یک دریاچه نیست، هامون نماد است برای تاریخ و فرهنگ و تمدن، هامون ریشه های تمدنی بسیار قوی دارد.
حاج اقای عزیزی ادامه داد: در بحث تالاب حلقه های مفقوده ای داریم که این حلقه های مفقوده باعث می شود متاسفانه زحمتی که دانشمندان ما متحمل می شوند آن گونه که باید ارج داده نمی شود اولین چالشی که وجود دارد به هر حال دوگانه واقعیت و مصحلت سیاسی است.
تالاب هامون یک تالاب بین المللی است تاثیرش بر زندگی میلیون ها نفر در سه کشور مشخص و علنی است.
با توجه به وزش بادهای شمال و جنوب زیست بخشی از ایران افغانستان و پاکستان تضمین می کندمضرات و فوایدش معلوم است. انچه در تالاب میخواهیم بدانیم ارائه های متعددی اتفاق افتاده است.
ایشان ادامه دادند: ما گرفتاریم گرفتار این هستیم که بین کرسی ارائه نظریه در دانشگاه و مراکز پژوهشی تا حلقه های تصمیم ساز که در بسیاری از موارد حلقه های تصمیم ساز عاری از تخصص است تا حلقه های تصمیم گیر کاه گرفتار پوسته های سیاسی هستند. در حلقه تصمیم سازی نگاه منفعت جویانه است. ما در تولید علم خیلی خوبیم در عملی کردن آن مشکل داریم.
اگر ایده پرداز خودش تصمیم ساز باشد، اگر ایده پردازی توسعه پیدا کند ضربه نخواهیم خورد. در حوزه تصمیم گیری با یک مشکل بسیار بزرگی مواجه هستیم، سیاست بازی می آید خودش را سوار بر این ایده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.