خطبه های نماز جمعه ۵ اسفند زابل

خطبه های نماز جمعه ۵ اسفند زابل خطبه اول: خودم و شما را به رعایت حلال و حرام الهی دستورات خدای متعال توصیه میکنم، میلاد مسعود وجود مقدس آقا سیدالشهدا ،وجود مقدس قمر بنی هاشم و وجود شریف حضرت زین العابدین علیهم السلام را محضر شما تبریک و تهنیت و شاد باش عرض میکنم ، در میلاد مسعود سید الشهداء هستیم، ماه شعبان المعظم و می طلبد که امروز پای مناجات وجود قدسی سیدالشهداء بنشینیم امام سجاد علیه السلام نقل میکنند از روز سخت عاشورا که وقتی دشمن حمله کرد به صف سپاه سیدالشهداء ابی عبدالله علیه السلام دعا کرد دعای آن حضرت این بود: اَللّهُمَّ أَنْتَ ثِقَتی خدایا تو محل اعتماد منی فی کُلِّ کَرْب، در هر غمی در هر ناراحتی من به تو تکیه میدهم وَ أَنْتَ رَجائی فی کُلِّ شِدَّه، خدایا در شدت ها امیدم به توست وَ أَنْتَ لی فی کُلِّ أَمْر نَزَلَ بِی ثِقَهٌ وَ عُدَّهٌ، هرچه فضا سخت می شود تو هم اعتمادت را به من ارزانی می داری تو به من کمک میکنی کَمْ مِنْ هَمٍّ یَضْعُفُ فیهِ الْفُؤادُ وَ تَقِلُّ فیهِ الْحیلَهُ، وَ یُخْذَلُ فیهِ الصَّدیقُ وَ یُشْمِتُ فیهِ الْعَدُوُّ، أَنْزَلْتُهُ بِکَ وَ شَکَوْتُهُ إِلَیْکَ، خدایا چه بسیار غم هایی که قلب ها را ضعیف می کند، تدبیر ها را به بن بست می کشاند، دوستان را گاهی به خاری می کشاند گاهی به ضعف می کشاند دشمنان را وادار به شماتت و طعنه می کند، دشواری هایی که من به تو ارائه می دهم و به تو شکایت میکنم. رَغْبَهً مِنِّی إِلَیْکَ عَمَّنْ سِواکَ، خدایا عاشورا روز سختی است و من در عمق این سختی هستم اما در خانه کسی نمی روم این تویی که در خانه اش آمدم. چقدر سختی ها بود با این مشخصات که من آمدم در خانه تو فَفَرَّجْتَهُ عَنّی وَ کَشَفْتَهُ، تو حلش کردی تو راه را به من نشان دادی تو دستم را گرفتی مشکلاتی که قلب ها را ضعیف میکرد دوستان را ضعیف می کرد. دشمن را زبانش را تند می کرد به ما طعنه می زدند ولی ما نگاه ما به تو بود و تو کمک کردی و تو نجات دادی فَأَنْتَ وَلِىُّ کُلِّ نِعْمَه، در هر نعمتی تو ولی نعمتی مگر می شود نعمتی را نام ببرم دست عنایت تو نباشد ایا نعمتی سراغ داریم که دست عنایت خدا در آن نعمت نباشد. وَ صاحِبُ کُلِّ حَسَنَه وَ مُنْتَهى کُلِّ رَغْبَه. خدا آخرین پلاک خیابان رحمت است. وقتی در خیابان رحمت می روی پلاک آخر خداست. کی گفت؟ روز عاشورا چقدر این باخداست. گویا سیدالشهداء علیه السلام در مناجات هایی که در روز عاشورا دارد این سختی ها و مشکلات را مثل یک پل می بیند انگار سیدالشهداء سختی ها را مثل یک پل نگاه می کند، باید از این پل عبور کرد. گاهی شما دارید از یک جایی عبور میکنید آفتاب خیلی تندی شما را آزار می دهد، اما چون دارید به سمت یک هدف می روید این را تحمل می کنید، گاهی شما می خواهید به یک هدف بلند برسید حالا در این مسیر سختی هایی است چون هدف، هدف مهمتری است، سختی ها را تحمل می کنید، این خیلی مهم است چقدر درس عجیبی است که سیدالشهداء علیه السلام در طوفان بلا، بلا را نمی بیند. آقا سید الشهداء در عمق بلا بلا را نمی بیند یک بار از زخمی حرف نمی زند یک بار از طعن نیزه حرف نمی زند ،یک بار! نه، نه هیچ! اگر هم فرمود: تشنه ام برای این که دلی بلرزد هدایت شود و گرنه خودش منشا آب حیات است. چرا سیدالشهداء از زخم شمشیر حرف نزد؟ چون در مسیری قرار گرفته بود که روبه رویش آغوش رحمت خدا بود. مهم نیست الان شما شمشیر می خورید مهم این است که رو به رو و هدف کجاست و چیست؟ ما انقلاب کردیم که به یک هدف برسیم برای رسیدن به این هدف کاملا عادی است که دشمن آزار بدهد ما را .نباید انتظار داشته باشیم دشمن نگاه کند که ما برسیم به قله نه اینکار را نمی کند مگر موسی علیه السلام راحت رسید مگر عیسی علیه السلام راحت رسید. مگر وجود مقدس محمد ابن عبدالله صل الله علیه و آله وسلم راحت رسید. نه! سید الشهدا دارد با ما حرف می زند می فرماید: ببینید من زیر تیغم زیر شمشیرم زیر بار طعن نیزه ام، هزاران نفر به سمت من حمله ور شده اند، اما من. نگاهم را از هدفم برنمیدارم حالا آن ها بزنند. رفقا علامه مجلسی می گوید قریب هزار زخم برداشت سید الشهداء، جان عالم به فدای آن بدن پاره پاره ای که او را با خاک یکسان کردند.اما از اول گفت خدا تا اخرهم گفت خدا.آخ نگفت، از درد حرف نزد. آیا این درس برای ما نیست؟ حالا ما داریم به سمت یک هدف می رویم جلو، چه هدفی؟ زمینه سازی ظهور حضرت حجت، چه هدفی؟ زمینه سازی تحقق آرمان های اولیاء و انبیاء تمدن بزرگ توحیدی در دنیا، استقلال، ما می خواهیم قوی باشیم قدرتمند باشیم معلوم است دشمن ما را زخم خواهد زد، اگر ما را زخم نزد بدانید راه را خطا می رویم. ما باید به زخم دشمن بفهمیم که چقدر قوی شده ایم. امروز وقتی که رژیم صهیونیستی پیشنهاد می دهد به کشور ها که می خواهم مراکز هسته ای ایران را بمباران کنم شماهم کمک کنید، حتی آمریکای جهان خوار هم می گوید من نیستم چون شما قوی هستید البته آن قوت را برایش بهای سنگینی دادیم خون های پاک، بهای سنگینی دادیم ما تا این جا آمدیم. چقدر سفره هایمان کوچک و کوچک شده چقدر زندگی های ما سخت و سخت شده یادتان می آید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در شعب ابی طالب خرمایی بین دو نفر تقسیم می کرد اما دست از هدف برنداشت، هدف آنقدر بزرگ و مهم است که سختی ها را حتی اگر نبینیم باز هم جا دارد حالا مردمی که این همه سختی را تحمل می کند کوچک شدن سفره را تحمل می کنند، فشار تحریم و اقتصاد را تحمل می کنند، آن هایی که مسند نشین هستند مسئول هستند آن هایی که در مناشئ تصمیم قرار دارند اگر در خدمت به این مردم کوچیکترین کوتاهی بکنند ترک فعلی بکنند آن جایی که باید نظارتی بکنند نظارت نکنند آن جایی که باید تصمیم قاطع بگیرند تصمیم قاطع نگیرند آن جایی که باید برای مردم وقت بگذارند وقت نگذارند والله العلی العظیم اگر این ها را با عبای پیامبر هم در دل خاک بگذارند اهل عذاب هستند. چون این مردم جواهرند، گنج هستند، ملت امام حسین هستند، امام حسین سختی کشید، از هدفش دست برنداشت، ما هم داریم سختی می کشیم گرچه مقایسه نمی شود کرد با سید الشهداء اما این مردم تمام سختی ها را تا به حال به جان خریده اند چون هدف برایشان مقدس است. خدا را قسم می دهم به حق آبروی سید الشهداء علیه السلام خدمتگذاران این مردم را در خدمتگذاری صادقانه،بی منت، پاک و امانت داری صادقانه این مردم موفق و موید بدارد. ختم با سوره توحید بود. خطبه دوم نماز جمعه ۵ اسفند زابل اولا ابتدا خودم و سپس عزیز برادران و خواهران گرامی پرده نشین را به رعایت تقوای الهی توصیه میکنم، روز پاسدار را خدمت تمام پاسدار های عزیز هم در سپاه پاسداران که نور چشم ما هستند عزیزان ما در نیروانتظامی ارتش جمهوری اسلامی، بسیج همه این ها پاسداران مرزهای انقلاب اسلامی و مدافعان انقلاب هستند ما روزشان را تبریک می گوییم البته در راس به عزیزانمان در سپاه پاسداران که خاصه امروز از آن ها تجلیل می شود تبریک عرض میکنیم فردا روز جانباز است محضر جانبازان عزیز تبریک می گوییم. امیدواریم که خدای متعال این عزیزان ما را در کنف حمایت امام زمان علیه السلام، عزت و آبرو و شوکت مزید مرحمت بفرماید سفرهایی که اخیرا اتفاق می افتد و ما شاهد آن ها هستیم که وزراء نو به نو می آیند و مسائل سیستان گرما گرم بین سیستان و مرکز کشور در حال تبادل هستند علامت خوبی است به لطف خدا و الحمد الله آن حساسیتی که باید در مرکز کشور نسبت به سیستان مخصوصا مسئله آب سیستان به وجود بیایید در حال اوج گیری است و این به نظر می آید مژده و نویدی خواهد بود اینکه مسئولین ارشد نظام مرتبا رفت و آمد میکنند سفرهای گذشته را مرور می کنند مصوبات گذشته را مرور می کنند و پای صحبت ها می نشینند حتی گاهی با صحبت های تلخ مواجه می شوند که البته خب مسئول هستند و باید خودشان را برای تلخی های صحبت ها هم آماده بکنند و با صفا حلم می نشینند پای حرف مردم و مسئولین منطقه این مایه دلگرمی است و ما متشکریم از عزیزان که مرتبا دارند به منطقه سفر می کنند زحمت نمایندگانمان را نباید در این مقوله نادیده بگیریم زحمت مجموعه اجرایی استان خاصه استاندار را نباید نادیده بگیرم پیگیری های خوب و مثمر ثمر نماینده مقام معظم رهبری در استان را نباید از نظر دور بداریم که بحمدالله در پیگیری مسائل سیستان و بلوچستان پیگیری ها آن عمق کافی را پیدا کرده است البته هنوز ما در نقطه مطلوب در پیگیری ها نیستیم ولی آن که در این پیگیری ها به نظر می آید مهمتر است که این سفرها باید منتج به نتایجی بشود. کمیته هایی عملیاتی و جهادی تشکیل داده بشود که این کمیته ها مسائل را منظم پیگیری بکند و ان شاالله به نتیجه برسد، مهم این است که این مصوبات به نتیجه مطلوب برسد،و مردم شاهد نتیجه این ها باشند مسئولین مربوطه هم زحمت بکشند، نتایج این سفر ها را به سمع و نظر مردم شریف برسانند این ها به استحضار مردم برسد که مایه دلگرمی بیشتر بشود. محضر شما عرض بکنم همانطور که در خطبه اول عرض کردم روز میلاد آقا سیدالشهداء علیه السلام است وبه نظرم آمد که ولادت ها و شهادت ها در زندگانی اهل بیت که در تاریخ برای ما مانده و همه ساله ما متذکر می شویم این ها از یک قاعده و تدبیر الهی برخوردار است و آن هم این که ما این ولادت ها و شهادت ها را بهانه قرار دهیم تا اعتقادات خود را باز خوانی کنیم، تا برگردیم باورهایمان را نگاه کنیم، میثاق و عهدی که داریم با اهل بیت علیهم السلام را مرور کنیم، حسنش در این است و این ولادت ها و شهادت ها مثلش، مثل ایستگاه است برای ایستان برای دیدن برای سنجیدن، برای تعمق و تدبر و تفکر در اینکه سید الشهداء یک نماد است یک علامت است یک آیه است یک نشانه است خدای متعال فرمود که ما فرزند مریم و مریم را آیه قرار دادیم برای مردم. عیسی ابن مریم و مادرش آیه الهی هستند این ها آیه هستند در داستان عزیر فرمود: که ما تورا آیه قرار دادیم نماد قرار دادیم نشانه قرار دادیم سیدالشهداء یک نماد است، قمر بنی هاشم یک نماد است، زین العابدین علیهم السلام یک نماد است. نماد چه؟ یکی از مهمترین سرفصل های زندگانی آقا سیدالشهداء این است که حضرت نماد مقاومت در برابر دستگاه استکبار است. استکباری که به دنبال هدم اسلام است سید الشهدا با همه وجود در برابرش می ایستد اسکتباری که حتی آب را هم به یک سلاح. جنگی تبدیل کرد و آب را هم تبدیل به سلاحی کرد که با اهل بیت بجنگند مثل اتفاقی که امروز در منطقه ما افتاده است. که امروز آب سلاحی شده برای به زمین زدن این انقلاب حواسمان جمع باشد. آنچه که باید ببینیم بندی به نام بند کمالخان نیست آنچه که ما باید ببینیم سدی که زده شده و زده خواهد شد نیست آنچه ما باید حواسمان جمع باشد تفکری است که پشت این کار است و این تفکر همان تفکری است که در عاشورا آب را به سلاح تبدیل کرد برای به زانو در آوردن وجود مقدس سیدالشهداء. امروز هم دشمن همان آب را به سلاح تبدیل کرده تا مردم عزیز ما را کسانی که از عمق وجود محبت اهل بیت در دل دارند را خسته بکند به زانو در بیاورند. دشمن دنبال این است پس آب امروز یک سلاح است رفقا کاربرد آب الان کاربرد موشک است این مکر باید عمیقا شناخته شود خیلی خوب! سیره سید الشهداء اینجاچیست؟ این نماد به ما میگوید به قیمت تشنگی به قیمت مرگ به قیمت اسارت زن و بچه هم شده در برابر آن نظام استکباری که آب را سلاح کرده ما تسلیم نمی شویم. فرمود: ألا وَإنَّ الدَّعیَّ ابنَ الدَّعیِّ قَد رَکَّزَ بَینَ اثنَتینِ بَینَ السُلَّهِ وَالذِلَّهِ وَ هَیهاتَ مِنّا الذِلَّهُ. این را بدانید آن بد زاده فرزند بد زاده ما را بین تسلیم بین ذلت و مرگ سرخ مخیر کرده است این دیگر آخر خط است حضرت در حالی که در محاصره کامل بود در حالی که یاری نداشت از آن روزی که در مدینه حرکت کرد این حرفش بود تا آن وقتی که در گودال قتله گاه سر به سجده برد این حرفش بود. هَیهاتَ مِنّا الذِلَّهُ. مگر ما می پذیریم ذلت را در مرام ما نیست! این حرف از کجا میاد؟ این بیان از آیه ۵۲ سوره مبارکه فرقان گرفته می شود: فَلاٰ تُطِعِ الْکٰافِرِینَ وَ جٰاهِدْهُمْ بِهِ جِهٰاداً کَبِیراً این جهاد کبیر وظیفه شما است و جهاد کبیر یعنی تسلیم نشوید اطاعت دشمن نکنید، او می خواهد شما تشنه باشید خیلی خوب ما تشنگی را تحمل میکنیم در برابرت می ایستیم و تو را پشیمان می کنیم البته مرام ما نیست، آب به روی کسی ببندیم اقای ما مولای ما در صفین این را ثابت کرد، ما آب را برای همه اهل عالم از انسان و حیوان و نبات و حتی جماد مباح می دانیم. البته دشمن از انسانیت بویی نبرده است، لذا حضرت فرمود:هَیهاتَ مِنّا الذِلَّهُ. امروز هم همین حرف را ما باید به آن هایی بزنیم که دنبال این قصه هستند امروز هم باید با همین ادبیات جلوی این ها ایستاد نه در موضوع آب در برابر تحریم های ظالمانه در برابر فقط آب سلاح نشد. دارو سلاح شد و سلاح دشمن الان دارو است. بچه هایی که بیماری خاص دارند و بعضی اقلام دارویی که از خارج وارد می شود چرا امروز وارد کشور نمی شود و چرا باید به سختی نظام ما تهیه کند چون این دارو را به یک سلاح تبدیل کرده اند. کوچک کردن سفره ما را به سلاح تبدیل کرده اند. دست اندرکاران وظیفه دارند با قدرت بایستند و خنثی بکنند و بایدم این اتفاق بیفتد. قرائت امام حسین علیه السلام از اسلام قرائت ذلیلانه نیست. قرائت امام حسین از اسلام قرائت عزتمندانه است. این قرائت ریشه اصلی این انقلاب است،این قرائت باعث شد امام یک تنه در برابر رژیم پهلوی بایستد و میلیون ها نفر نه فقط به هوا خواهی آن شخص،که اگر هوا خواهی شخص هم بود به جا بود، به هواخواهی دین، مکتب که او نماد مکتب بود آمدند در خیابان ها و کار رژیم پهلوی را یک سره کردند. ما افتخار می کنیم که این قرائت، قرائت ما از اسلام است. این قرائت امام ما است این قرائت رهبر حکیم ماست،این قرائت ملت بیدار ماست. قرائت ما از اسلام، اسلام فعال است، قرائت ما از اسلام، اسلامی است که تمام مستضعفین جهان با شنیدن نام انقلاب ، امید تمام وجودشان را بگیرد، قرائت ما قرائت امام ما، قرائت رهبر ما قرائت ملت ما اسلام، اسلامی است که مستکبرترین حکومت های عالم همه توانشان را جمع بکنند و به میدان بیاورند برای دشمنی با این نظام این قرائت ماست. و ما افتخار می کنیم. البته تعجب هم نمیکنیم وقتی عده ای جار می زنند که ما قرائتمان از اسلام ، با قرائت امام و رهبری متفاوت است این که مایه تعجب نیست،اینکه عجیب نیست اینکه تازگی ندارد توی رفتار این آقایان توی منش این آقایان این بوده و هست. شما قرائتت با امام و رهبری متفاوت است این را که ما می دانیم مرد باش استدلال کن مرد باش مناظره کن مرد باش حرفت را واضح بزن مرد باش بگو از کجا دستور می گیری شما دنبال چه قرائتی از اسلام هستید؟ من می گویم این قرائت را آن هایی که فریاد می زنند قرائتشان از اسلام با امام و رهبری و این ملت بیدار متفاوت است این ها کسانی هستند که حکومت برخواسته از اندیشه تکفیری طالبانیزم را حکومت اسلامی می دانند تکفیر را مساوی با اسلام می دانندگرچه گاهی می گویند ما تکفیری نیستیم اما خب از قدیم گفته اند: دروغگو حافظه اش ضعیف است. بله بایدم قرائت شما با امام و رهبری متفاوت باشد. الحمدالله،اگر غیر از این می گفتید نفاق بود ما ممنونیم که صادقانه گفتید شما نگاهتان به اسلام با امام و رهبری متفاوت است بله اسلام شما با امام و رهبری متفاوت است در اسلام امام مظلوم هرکجای دنیا باشد در یمن باشد در فلسطین باشد در عراق و سوریه باشد در افغانستان باشد در هر نقطه ای از دنیا مردم مظلوم واقع بشنوند باید از آن ها دفاع کرد، و به ظالم باید تاخت این قرائت امام است اشکال دارد اشکالش را بگویید! قرائتی که به رژیم صهیونیستی رسمیت می دهد و ذلیلانه پیشنهاد می دهد بنشینید با اسرائیل مذاکره کنید این قرائت، قرائت اسلام نیست! بله قرائت شما با امام متفاوت است بایدم باشد ما غیر از این مگر تصور میکردیم!؟ آن هایی که می گویند قرائت ما با امام متفاوت است به دنبال تسلیم مسلمان های رانده شده مسلمان های کشته شده،مسلمان های اسیر شده،مسلمان های آواره شده فلسطین در برابر اسرائیل هستند این یک امری است که ما نه تعجب می کنیم و نه برایمان غیر منتظره است بله ما از اسلام دو قرائت داریم، یک قرائت، قرائت اسلام انقلابی است اسلام امام است ، اسلام رهبری است، اسلام این مردم است اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله و سلم است. و البته یک قرائت هم قرائت اسلام آمریکایی است، حالا این اسلام آمریکایی این قرائت اسلام آمریکایی یه وقت آن طرف مرزهاست، یه وقت توی عربستان است مثلا، یه وقت فلان کشور است. یه وقت توی تلویزیون سعودی اینترنشنال و امثال این هاست یه وقت هم همین بیخ گوش ماست پشت تریبونی که این نظام در اختیار آدم ها قرار داده است، اسلام آمریکایی این است. بروند ببینند کسانی که دنبال تسلیم شدن مسلمان ها در برابر دشمن بودند امروز کجا هستند؟ حرف آخر: کلام امیر المومنین علیه السلام را خطاب به این آدم ها نقل میکنم که امیر المومنین فرمود: ماأَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ. چقدر عبرت زیاد است و عبرت گیرنده کم است. عبرت بگیرید اگر صاحب عقل هستید اگر صاحب فهمید اگر صاحب درک هستید اسلامی که در او اندیشه تکفیر محترم باشد و رژیم منحوس صهیونیستی قابل معامله آن اسلام سر از ناکجا آباد در می آورد. همان هایی که شما دنبال مذاکره با آن ها هستید اگر قدرت پیدا بکنند اول سرخودتان را می برند و دیر نخواهد شد که شما عبرت دیگران خواهید شد. خدایا تورا قسم می دهیم به جاه ومقام محمد صل الله علیه و آله وسلم پرچم سرافراز نظام مقدس ما را به زودی زود به دست صاحب اصلی اش حجت ابن الحسن ارواحنا فداه برسان. ختم با سوره توحید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.