ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت /رعایت اصول بهداشتی /شهادت دکترچمران و روز بسیج اساتید /روز تبلیغ و اطلاع رسانی/روز اصناف

خطبه های نمازجمعه ۳۰ خرداد۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه موقت شهرستان زابل

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پس از توصیه و سفارش به تقوا افزودند:تقوا کلید سعادت انسان در دنیا و آخرت است، یکی از مهم ترین ابزار تقوا، مراقبت نفس است که از آن به محاسبه نفس یاد می شود.

رعایت مسائل مربوط به سلامتی جسم و پرهیز از به خطر انداختن جان انسانها و حفظ نفس از ضروریات و واجب است، در ایامی که شیوع بیماری کرونا همه را درگیر و گرفتار نموده است، مراقبت و مواظبت در این ایام بسیار ضروریست، خسته نباشید و تشکر از کادر درمانی و بهداشتی و آرزوی سلامتی و توفیق برای این عزیزان داریم، از آحاد مردمی که نکات و اصول بهداشتی را رعایت کردند و رعایت می کنند نیز تقدیر و تشکر داریم. همچنین گله ای داشته باشیم از کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، اگر مراجعه ای به مسائل شرعی، اجتماعی ، اصول اخلاقی داشته باشیم ، همه توصیه و سفارش به رعایت اصول بهداشتی می کنند، در اجتماع ممکن است افرادی داشته باشیم که از لحاظ جسمی ضعیف تر باشند و خدایی نکرده از جانب ما آسیبی به این عزیزان وارد شود، این خود عواقب دنیوی و اخروی دارد، لذا رعایت اصول بهداشتی ضروری است.

۳۱ خرداد سالروز شهادت ، شهید دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۶۰ و روز بسیج اساتید، شهید چمران یک دانشمند مجاهد و یک عالم عامل بود، شهید چمران دارای ویژگی های خاصی بودند، ایشان یک روشنفکر واقعی بود، یک دانشمند یاسواد و یک مجاهد شجاع بود و یک انسان بااخلاق و یک شخصیت کاملا احساسی و عاطفی بودند.

۱تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام راحل عظیم الشان مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ ، این روز به مجاهدان عرصه تبلیغ دین، طلاب و روحانیون، حوزه های علمیه برادر و خواهر ، دفتر تبلیغات اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی و همه فعالین عرصه تبلیغ دین، تبریک عرض می نماییم. در این برهه که هجمه های فراوان دشمن بر اعتقادات و اخلاقیات وارد می شود، وظیفه سنگینی بر عهده مبلغین می باشد.

۱ تیر روز اصناف را خدمت همه اصناف بالاخص فعالین عرصه تولید و و عرصه بازار تبریک عرض می نماییم.، توجه به اهمیت بازار و قداست آن مسئله مهمی است.

۳ تیر ، اول ذی القعده ، ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و روز دختران  تبریک عرض می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.