مهم اخلاص رزمندهاست نه ابزار و سلاح

مراسم عزاداری روز دوم محرم با حضور امام جمعه معزز

روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل : مراسم عزاداری روز دوم محرم ، در مصلی المهدی شهرستان زابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه معزز ، نفس گرم کربلایی محمد جواد گزمه و حضور آحاد مردم برگزار شد.

بنا براین گزارش امام جمعه معزز بیان داشتند:

امروز کاروان سیدالشهدا (علیه السلام) رسید به کربلا ، کاروانی که چند ماه طول کشید تا این مسیر را طی کند.

در ادامه ایشان بیان داشتند:

به این دلیل امام حسین (علیه السلام) مکه را ترک کردند که ۲۰۰ نفر میخواستند خون ایشان را بریزند و ایشان جهت جلوگیری از هتک حرمت به حرم الهی مکه را ترک کردند و چون از کوفه دعوت نامه ای داشتند مکه را به سمت کوفه ترک نمودند زیرا بیشترین تاثیر را در آینده ی اسلام داشت.

وی بیان داشت:

تعداد افرادی که در سپاه امام حسین (علیه اسلام) حاظر بودند طبق آنچه که کارشناسی شده است ما بین ۱۲۶ تا ۱۴۰ نفر بودند و در کتاب گریه ی عشق ۱۳۶ نفر تعداد آنها را شمرده است و به دلیل اینکه به ۷۲ نفر آنها امان نامه داده شده بود تعداد یاران امام حسین (علیه السلام) را ۷۲ تن میخوانند.

همچنین بیان داشتند: ما در کربلا شهدای مفقود الاثر هم داریم مثل ۵۰۰ نفر از افراد قبیله حبیب بن مظاهر که آنها را در روز ۵ یا ۷محرم برای کمک به امام حسین ( علیه السلام) فرستاده بود که در بین راه به دست سپاه عمرین سعد کمین خوردند و همه کشته شدند الا سه چهار نفر.

ایشان بیان داشتند: جمعا همه افراد زن ، مرد ، کنیز ، غلام و بچه که همراه امام حسین ( علیه السلام) بودند به ۳۰۰ نفر بیشتر نمی رسیدند.

البته تعداد یاران امام حسین ( علیه السلام) خیلی بیشتر از اینها بودند اما وقتی بوی خون و خطر را حس کردند همه آنها به بهانه های مختلف صحنه ی جنگ را ترک کردند، آنها افرادی بودند که برای خدا نیامده بودند یک عده برای نان و یک عده برای پست و مقام آمده بودند.

زیرا ماموریت امام حسین (علیه السلام) ماموریتی بود که بهترین بندگان خدا باید در آن باشند.

و در پایان ایشان بیان داشتند: مهم اخلاص رزمندهاست نه ابزار و سلاح در کربلا هم اخلاص بنده ها بود نه تعداد آنها و همین اخلاص بود که جنگشان را معروف کرد.

امام علی ( علیه السلام) فرمود: من با قدرت ایمانم درب را جابجا کردم نه با قدر بازو شهر کربلا همه اش ملک امام حسین (علیه السلام) است و مردم همه مستاجر ایشان هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.