خطبه های نماز جمعه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه زابل در خطبه اول ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، ضمن قرائت بخشی از دعای چهاردهم از صحیفه سجادیه  بیان داشتند:
امام سجاد (علیه السلام)  می فرماید:
یَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِینَ
ای کسی که یاری و نصرتش به ستم دیدگان نزدیک است.
وَ یَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِینَ
و ای کسی که مددش از ظالم و ستمگر دور است.
نصرت الهی، مدد الهی به مظلوم نزدیک و از ظالم دور است.
امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عالم مظلوم است.
البته به قول مقام معظم رهبری که نسبت به عزیزانِ  نیروی انتظامی فرمود مظلوم هستند اما مثل مولایشان قوی هستند، جمهوری اسلامی مظلوم است اما مثل امیرالمومنین قوی است.
هرکسی در هرجایگاهی به هرشکلی و مقامی که به این نظام ظلم میکند مطمئن باشد که نصرت خدا از او دور است.
قَدْ عَلِمْتَ ، یَا إِلَهِی
خدایا تو می دانی.
مَا نَالَنِی مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ
خدایا تو می دانی فلانی فرزند فلانی چه ستم ها و ظلم ها روا می دارد و آن هم ظلمی که تو نهی کردی.
لذا تضعیف نظام اسلامی تضعیف اسلام است، تضعیف قرآن است ،چه برسد به کسی که در  برابر نظام بایستد و تهدید بکند و باج بخواهد.
قطعا خدا نهی کرده است این امر را .
امام سجاد عرض می کند خدایا ستمی را که تو نهی کردی فلانی دارد به من روا می دارد.
ما از آن فلانی ها کم در دنیا نداریم چه در کشور و خارج کشور و چه در استان و خارج استان.
قَدْ عَلِمْتَ ، یَا إِلَهِی ، مَا نَالَنِی مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ وَ انْتَهَکَهُ مِنِّی مِمَّا حَجَزْتَ
همین فلان ابن فلانی پرده حرمتم را درید که تو منع کرده بودی.
برخی نان این نظام را خوردند سال های سال و حرمتش را هم شکستند.
از سلبریتی بی سواد تا ورزشکار آن چنانی، تا عالم دنیا پرست، تا سیاست مدارِ تشنه ی قدرت، تا مفسد اقتصادی ،تا نظام سلطه تا عیادی شیطان،همه حرمت نظام اسلامی را شکستند
بعد می فرماید:
بَطَراً فِی نِعْمَتِکَ عِنْدَهُ ، وَ اغْتِرَاراً بِنَکِیرِکَ عَلَیْهِ .
خدایا این ها ستم کردند، پرده دری کردند، طغیان کردند، در نعمت چه بسیار کسانی که در طول این سال ها مورد رأفت نظام اسلامی قرار گرفتند، بار ها و بار ها می شد با آن ها برخورد جدی بشود، اما رافت اسلامی نگاه کریمانه نظام اسلامی به دلیل امید به هدایت و رشد این ها، مماشات کرد. این ها طغیان کردند، در نعمت تو طغیان کردند، نعمتی که در اختیارشان قرار دادی.
و غضب تو گریبان آن ها را خواهد گرفت ممکن است بعضی ها امروز فریاد بزنند، هوا خواه بخواهند، یارکِشی کنند، از این آب گل آلود بخواهند ماهی بگیرند که عرض کردم این آب گل آلود ماهی ندارد ،آنچه نصیبشان مى شود، خرچنگ است.
غضب الهی قطعا گریبانشان را خواهد گرفت.
این ها از غضب و خشم الهی نمی توانند فرار کنند.
اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ خُذْ ظَالِمِی وَ عَدُوِّی عَنْ ظُلْمِی بِقُوَّتِکَ
خدایا بر محمد و آل محمد درود بفرست و ستم کننده برمن و دشمن من را با نیروی خودت بازبدار تو در برابرش بایست بعضی ها خیال می کنند که در برابر جمهوری اسلامی ایستاده اند. این ها در حال جنگ با خدا هستند، آن هرزه ای که به حساب بانکیش به یکباره میلیاردی اضافه می شود .برای قدری چرک دنیا ،روسری از سرخودش برمی دارد این دشمن است، خدایا تو او را سرجایش بنشان.
وَ افْلُلْ حَدَّهُ عَنِّی بِقُدْرَتِکَ
خدایا تندی او تیزی او و کلام تند و تیز و تلخ او را از من بکش، بگیر جلوی تیزی کلام او را بگیر .
چقدر امام سجاد قشنگ حرف می زند.
وَاجْعَلْ لَهُ شُغْلًا فِیما یَلِیهِ
خدایا او را سرگرم کن تا از ستم ورزی به من غافل شود.
دیدید یک حیوان به شما حمله میکند، مقداری چیزی
مى اندازید جلویش می رود. مَثَل اینجور آدمها این است.
وَ عَجْزاً عَمَّا یُنَاوِیهِ
خدایا از دشمنی که با من دارند، عاجزشان کن، این دعایی است که امام سجاد (علیه السلام)  در حق ظالم و دشمن دارد.
امروز روز این دعاست . روزی است که بگوییم خدا تو شاهدی در این پهنه عظیم خاکی، تنها جایی که پرچم امیرالمومنین علیه السلام پرچم توحید خالص برافراشته شده ،این جغرافیای مبارک است و این همه ظلم،نظام ما مظلوم است، ولی این نظام قوی است، مطمئن باشید دست مدد الهی مانع خواهد شد که این نظام بلرزد ، نگران نباشید.
حسن ختام خطبه اول با تلاوت سوره توحید بود.

امام جمعه زابل در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه ی خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند :
در این ایام کمتر از دوماه اغتشاش و مسائلی که به وجود آمد مهمترین موضوعی که از روز اول طرح شد و بهانه ای شد برای دشمنان نظام و فریب خورده ها، مسئله و موضوع زنان بود.
رمز این ماجرا هم عبارتِ تبعیض علیه زنان بود .
کسانی که این ادعا را مطرح کردند طیف گسترده ای هستند.
این طیف گسترده از لائیک های بی دین و دشمنان قسم خورده اسلام تا سیاسیون و حتی برخی از امامان جماعت و جمعه در اهل سنت شمول دارد.
همه باهم هم آوا شدند که نظام دارد به زنان ظلم می کند.
لاییک ها، سکولار ها، دشمنان اسلام، دنیای لیبرال، هرزه های که در غرب ملعبه ی هوس بازان آن طرف آبی هستند، همه آن ها هدفشان عبارت است از برهنه کردن ناموس ایرانی.
هدف این است که ناموس ایرانی عریان باشد، برهنه باشند.
عده ای هم فریب خوردند که فریب خوردگان اصلاح می شوند و شده اند.
جوان های ما جوان های خوبی هستند.
نامه ای به دستم رسید از جوان هاى تحصیل کرده که اظهار ندامت و پشیمانی کردند از اینکه ملعبه دست دشمنان دین شده بودند جوان هایی که شاید شعارهم  داده بودند و کارهایی کرده بودند.
این ها بچه های خودمان هستند و ما هم دوستشان داریم و مطمئن هستیم شیرپاکی که نوشیدند و نانی که پدران زحمت کش به آن ها داده اند این ها را از این دام نجات می دهد.
به هرحال آن طیف آدم ها حد اقل دنبال مبارزه با حجاب قانونی هستند و البته بعد از ان دنبال برهنگی هستند این کاملا مشخص است.
هدفشان این است که زنان را از مقام انسانی ساقط و در جایگاه پست حیوانی قرار بدهند.
رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به هدف دشمن از بیان آزادی زنان در ایران اسلامی عنوان نمودند:
آن هایی که می گویند زن در ایران آزادی ندارد زن های عریان را به عنوان مزیت سرمیز غذا خوری میگذارند روی بدنشان میوه و شیرینی جات می گذارند .
آن هایی که دور سفره نشسته اند از بدن عریان او میوه بردارند و بخورند. قیمت این  غذا که ۲ تا ۴ برابر است.
واضحش این است و تعجبی ندارد.
آن ها دین و  غیرت و ناموس ندارد.
خانمی که در آمریکا، شبکه تلویزیونی در اختیارش قرار داده اند،چه دارد که بخواهد ازش دفاع بکند.
عجیب هم نیست آدم هایی که هرزه هستند ،ادم هایی که  فاسق و فاجر هستند طبیعی هست دنبال این قضایا باشند .
اما مسئله جای دیگریست، آن جایی که در همین استان امام جمعه ای فریاد می زند که نظام جمهوری اسلامی تبعیض علیه زنان است.
از اینکه ایشان در کنار آن ها قرار گرفته این یک مسئله است .
خطیب نماز جمعه پیرامون جایگاه زن در کتب و نظریات ایشان تاکید نمودند:
  به نظریات مکتوب آن ها مراجعه کنید
مثل کتاب محمود الفتاوی مراجعه  کنید،
می گوید زن حتی صورتش هم عورت است، باید صورت خود را بپوشاند .
کسی که  عقیده فقهی او این است زن باید صورت خودش را بپوشاند ،بعد اجازه دارد که یک دو چشم او بیرون باشد که بتواند ببیند.
چطور با عریان ها و برهنه ها یک حرف را می زند.
یا کسی که معتقد است حتی شنیدن صدای زن درحال  سخنرانی اگر ضرورت نداشته باشد، برای مرد حرام است، بعد این شخص دستش در همان پیاله ای باشد که در دست کمونیست ها و لاییک ها و سکولارهاست چه اتفاقی افتاده است؟
ظاهر قصه این است که ایشان به دنبال برهنگی نیست. چون خلاف عقیده اوست مگر اعلام برائت بکند از عقیده خودش.
پس مراد چیست؟ شما دنبال چه هستید؟
  این تبعیضی که مدعی هستند در جمهوری اسلامی نسبت به زن ها روا داشته شده است ممکن است مراد آن ها، تبعیض در آموزش باشد.
ریاست شورای فرهنگ عمومی در تبیین جایگاه بانوان در جامعه اسلامی در حوزه های مختلف بیان داشتند:
امروز ۶٠ درصد دانشجویان کشور ما بانوان هستند این تبعیض در آموزش است؟
در همین دانشگاه زابل قریب ۴٠ نفر عضو هیئت علمی بانو داریم و کارکنان نیز هستند.
جالب است بدانید در همین دانشگاه علوم پزشکی زابل  ١٧٩ پزشک عمومی ، متخصص و دندان پزشک و دارو ساز زن داریم. ۲۲۰نفر به ورز بانو داریم .۳۹٠ پرستار زن داریم. ۱٠ مدیر ارشد و میانی زن.
حالا شما کل دانشگاه های دیگر را ببینید، دانشگاه های ملی،آزاد اسلامی،پیام نور،فرهنگیان،دانشگاه های مهارت محور و مراکز علمی و پژوهشی ،هزاران زن و بانو در حال فعالیت تخصصی علمی هستند. چه بسیار مخترع زن داریم ،پژوهشگر ممتاز زن داریم.
هزاران مقاله در تراز جهانی از دانشمندان زن ما در دنیا ثبت است.
پس مسلم این تبعیض در حوزه آموزشی نیست .
ممکن است مراد ایشان این باشد که در حمایت های اجتماعی و حقوق شهروندی زن ها مورد تبعیض قرار گرفته اند. کافیست شما یک جستجوی ساده کنید، قوانین حمایتی از زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار

،  زنان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان خانه دار، و در قوانین عادی مشترک بین مرد و زن .
به قوانین تامین اجتماعی و بیمه ها نگاهی بندازید درخواهید یافت که زن ها در جامعه اسلامی در حقوق کاملا بهره مند و برخوردار هستند .ممکن است بگویید ارث زن نصف مرد است بله چون زن مالک تمام ارثی است که خودش می برد اما مرد شریک دارد .
اگر یک زنی ١٠٠ میلیون تومان ارث می برد میل خودش است هرکار بخواهد ، می تواند بکند اما اگر مرد در برابر او ۲۰۰ میلیون تومان ارث بگیرد این مرد زن و بچه دارد ،واجب النفقه دارد، هرکار دلش بخواهد نیست، باید حق واجب آن ها را بدهد. زن هم ارث خودش را می برد. و هم در ارث آقا شریک است.
در قوانین حمایتی زنی که تحت حمایت بیمه است به عنوان یک شهروند چه تفاوتی دارد؟
حالا کجای قوانین ما نوشته است که  مثلا زن سرپرست خانواری که شیعه باشد یا حتی مسلمان باشد مورد حمایت است ؟ مثلا  مسیحی نباشد. پس این تبعیض هم نمیتواند در حوزه حقوق شهروندی و جایگاه شهروندی باشد.
ممکن است گفته شود این تبعیض که جمهوری اسلامی و نظام در حق زنان روا داشته در حوزه واسپاری مناصب است.
باز هم جستجوی ساده نشان می دهد که ما حضور زن ها را تقریبا در تمام عرصه ها داریم.  در طول این ۴٣ سال در رده وزیر ، در رده معاونت ریاست جمهور ، در رده معاونت و مدیر کلى وزارتی در رده سفارت ودر جایگاه نمایندگی مجلس که معادل وزارت است از حیث جایگاه. تازه از حیث نظارتی بالا دست وزیر است.
نماینده زن در مجلس شورای اسلامی می تواند از رییس جمهور سوال کند. مثل یک نماینده مرد.
همانطور که یک نماینده مرد درخواست استضیاح وزیر بدهد نماینده زن هم می تواند چه فرقی می کند؟ .
این ها مناصب ارشد و عالی نظام هست که خانم ها حضور دارد.
ما در نظام خود فرماندار زن
شهردار زن ، قاضی زن داریم در همین زابل چند قاضی زن داریم،
در مناصب حکومتی در همه رده ها، بله رییس جمهور زن نداشتیم تا حالا  قانون اساسی تفسیرش به این شکل است.
رییس مجلس نداشتیم که اگر سال آینده یک بانو کاندیدای ریاست مجلس بشود نماینده ها به او رای بدهند ممکن است او هم رییس مجلس بشود.
پس در حوزه واسپاری مناصب نیست.
ممکن است بگوید جمهوری اسلامی علیه زن ها تبعیض اعمال کرده است در حوزه مشاغل تخصصی، ما در کشورمان بانوی خلبان، بانوی مهندس تقریبا در تمامی رشته ها.
در پزشکی رشته زنان و زایمان شرط ما بانو بودن است. و در بعضی رشته اگر زن ۶۰ درصد مرد امتیاز بیاورد چون زنانه است زن پذیرش می شود در رشته های پزشکی ما.
ما سفیر زن آن هم اهل سنت داریم سفیر زن شیعه هم داریم چه در تخصص چه در مشاغل دولتی، چه درآموزش و پرورش .
کجای این ها تبعیض است در مشاغل دیگر حتی رانندگی وسایل نقلیه سنگین بعضی از بانوان هستند راننده هستند.
در صنایع چوب و فلز و هنر های دستی و در هنر و سینما و تئاتر در نقاشی و خط در سفالگری در همه رشته های هنری زن ها مثل مردها فعال هستند کدام عرصه خالی از زن ها است؟ در حوزه ورزشی
مکرر در مکرر در این سال ها شما  شاهد بودید که بانوان ورزشکار ما چه افتخارات بین المللی کسب کرده اند.
سوالی مطرح است اینجا جناب اقای امام جمعه بهتر نیست به جای فرافکنی و به جای کلی گویی مصادیق را بگویید مثلا در فلان حوزه .
ما حتی در نیروهای مسلح هم از بانوان داریم در سپاه، جامعه بسیج بانوان داریم در نیروهای انتظامی بانوان ضابط داریم کجا زنان باید باشند و نیستند؟
در آموزش و پرورش باید باشند و  نیستند؟
بنابراین مصادیق را بیان کنید، ممکن است یک حرف شیطنت آمیزی زده بشود بله زن ها زیاد هستند اما سنی نیستند.
اولا خواهران اهل سنت ِ ما برای ما با خوهران شیعه فرقی ندارند.
دلیلش را قبلا گفتم شما در دانشگاه ها دانشجوی شیعه و سنی خواهر و برادر باهم درس میخوانند.
واقعا شیعیان و اهل سنت باهم فرقی ندارند بلکه کاملا پشت هم هستند و حامی هم.
لذا اصلا ایجاد گسل مذهبی مضحک است. از طرفی اگر بانوان اهل سنت مثلا در هئیت علمی دانشگاه امروز حضور ندارند یا کمرنگ هست یک دلیلش برمیگردد به  فتاوای خود شما که چنان بندگان خدا مظلوم واقع شده اند و شما با فتاوای عجیب و غریب و بدور از شریعت محمدی محدود کردید که نمی توانند در میدان علم با خواهران خودشان  رقابت بکنندجواب شما در فتوای شماست، البته اگر شما بفرمایید ما فتوای شما را خط به خط از روی مکتوبات خود شما اعلام میکنیم.
تبعیض علیه زن کجاست؟
این دروغ های بزرگ مبنایش کجاست؟
امام جمعه زابل در پایان خطبه در دفاع از نظام الهی بیان داشتند:
همه آن هایی که دهنشان را باز کردند و چشم خود را بسته و آنچه کذب و تهمت و  دروغ به نظام اسلامی دارند می گویند، این را بدانند که ما در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، به فرموده رهبر

عظیم شان مان روحی فداه تقیه نمیکنیم.اما برای شما کلامی از وجود مقدس امیرالمومنین علی ابن طالب (علیه السلام )  که در خطبه ۹ راجع به اصحاب جمل فرموند:
وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا
این ها رعد و برق بودند، دیدید یه وقتی رعد و برق می آید خبری از باران نیست.
وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا  رعد و برق هستند.
نهایت نهایت مثل شما مثل رعد و برق است.
وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ،
با وجودی که رعد و برق داشتند، فشل بودند، سست  بودند.
فتنه جمل را دریک نیمروز یل پیامبر و یل امیرالمومنین امام مجتبی جمع کرد.
وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ، وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ
اما ما رعد نداریم عمل میکنیم.
این کلام امیرالمومنین(علیه السلام) است.
ما داد و بیداد نمی کنیم کار خودمان را میکنیم.
بنگرید، ساعتی نیست که خبر دستگیری اغتشاشگران به دست ما نرسد .مرتبا آن ها را به سزای اعمالشان می رسانند بعضی های آن ها عربده می کشیدند حالا عین بچه هایی که از مادرشان جدا افتاده اند بیچاره ها آنچنان گریه می کنند که دل فلک به حال آن ها می سوزد.
وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا
آن وقتی که اتوبان را بسته بود،مبارز می طلبید، رعد و برقی بود .
امیرالمومنین می فرماید؛
لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ
ما واقع می کنیم ما اهل عمل هستیم این شامل همه آنها می شود. از آن هایی که در لندن نشستند در استودیو های شیک. از آن هایی که در مساجد نشستند. از آن هایی که در محافل زیر زمینی نشسته اند و یاوه گویی می کنند. همه باید این کلام امیرالمومنین را با خودشان  تکرار کنند و بدانند که علی وعده اش حق است.
لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ
ما عمل می کنیم ما سرو صدای بی خود راه نمی اندازیم.
لَا نُسِیلُ حَتَّى نُمْطِرَ.
ما صدای سیل در نمی آوریم، باران راه می اندازیم
ما با شما فرق می کنیم شما در بلندگوهای خود بدمید وقت عمل که رسید عیار شما را ما معلوم میکنیم.

والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.