خطبه های نماز جمعه ۷مهر

🔖گزیده خطبه های نماز جمعه زابل ۷ مهر ۱۴۰۲(به امامت حجت الاسلام و المسلمین عزیزی)

🔰پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا امت سازی کنند، بر اساس یک نقشه الهی و توحیدی. به این معنا که مردم را در یک جهت برای رسیدن به یک هدف معلوم و مشخص هدایت کنند .
🔰سوره مبارکه مومنون در آیه ۵۲ و ۵۳ فرمود: وَإِنَّ هَٰذِهِۦٓ أُمَّتُکُمۡ أُمَّهٗ وَٰحِدَهٗ این امت شما امت واحده ست وَأَنَا۠ رَبُّکُمۡ فَٱتَّقُونِ و من هم پروردگار شما هستم تقوا داشته باشید بعد در آیه بعد فرمود: فَتَقَطَّعُوٓاْ أَمۡرَهُم بَیۡنَهُمۡ زُبُرٗاۖ این هایی که امت واحده بودند آمدند این امت را قطعه قطعه کردند و هرکدام برای خودشان شدن یک مکتب و یک تشکیلاتی بعد میفرماید: کُلُّ حِزۡبِۭ بِمَا لَدَیۡهِمۡ فَرِحُونَ هر کدام هم خوشحال بودند از این که مکتبی دارند.
🔰امتی که پیغمبر اکرم تشکیل داد امت واحد بود اما این امت قطعه قطعه شد قطعه قطعه شدن این امت هم برمیگردد به یک اشکال داخلی در امت و هم بر میگردد به نقشه های زیرکانه دشمنان
🔰اگر میخواهیم به وحدت برسیم که ضرورت جامعه اسلامی هم همین هست چاره ای نداریم جز بازخوانی دقیق تاریخ، چاره ای نداریم جز بررسی عملکرد ها.
🔰آیه ۶۴ سوره مبارکه آل عمران هست.قُلۡ یَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡکِتَٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ کَلِمَهٖ سَوَآءِۭ بَیۡنَنَا وَبَیۡنَکُمۡ
🔰وقتی که شما میتوانید با اهل کتاب با این ادبیات حرف بزنید و قرآن هم به شما دستور داده طبیعی است که با مذاهب دیگر اسلامی به راحتی باید با این ادبیات حرف بزنید مشترکات را ترویج کنید . یکی از آن مشترکات اصیل محبت اهل بیت (علیهم السلام ) است، عشق به آل الله است.
🔰علاج آن قطعه قطعه شدن در این است که ما اولا مشترکاتمان را بشناسیم و بهشان عمل کنیم حرمت بگذاریم به باور های هم دیگر احترام بگذاریم برادریمان را حفظ کنیم البته در کنار حفظ برادری باید منافقین را خوب تشخیص بدهیم چه لباس شیعیان را پوشیده باشند چه لباس اهل سنت را منافق منافق است، میخواهد شیعه انگلیسی باشد یا سنی آمریکایی، ما با هر دوی اینها محکم برخورد میکنیم، چون حسابشان از امت جداست.
🔰دشمن همواره دامن میزند به این قطعه قطعه بودن تلقی من از تجزیه طلبی این است که تجزیه طلبی فقط در جدا کردن بخشی از جغرافیا نیست گر چه آن یک مصداق بسیار مهمش هست، تجزیه طلبی خطرناکتر آنجایی است که یک عده ای به دنبال تجزیه امت باشند و تجزیه امت خطرش بیشتر از تجزیه جغرافیاست.
🔰به برکت جمهوری اسلامی تجزیه هیچ وقت اتفاق نیوفتاده و اتفاق هم نخواهد افتاد ان شاءالله.اما سخن سر تجزیه امت است، برخی گویا مأمورند که تجزیه طلبی نرم رادر این آب و خاک بوجود بیاورند. این طایفه با آن طایفه ، این قوم با آن قوم این ها تجزیه طلبی نرم است که انگلیس در جامعه ایجاد کرد .
🔰خطر ناکتر از تجزیه خاک تجزیه امت است عده ای می آیند و امت را تجزیه می کنند خطکش می گذارند می گویند: این امت« الف »،این امت « ب » کجا؟ در یک جغرافیا. دشمن این نقاط را برجسته میکند.
🔰اینکه کسی میگوید: مردم ما این کار را کردند نظام در برابرشان آن کار را نکرد اول باید جواب بدهد که : مردم شما مگر یک مردم دیگرند؟! اصلا مگر قرار بود در این مملکت ما دوتا مردم داشته باشیم؟!
🔰حضرت آقا فرمودند:اگر« أشِدّاءُ علی الکُفّار » نیستید پس « مع الرسول » هم نیستید. وقتی که دیدید حرفی میزنید، بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی کیف میکند و اسرائیل از سخن شما امن است پس أشِدّاءُ علی الکُفّار نیستید، مع الرسول هم نخواهید بود ما یک امتیم شیعه باشیم، سنی باشیم، حتی مسلمان هم نباشیم.
🔰انقلاب اسلامی حرکت بدون بازگشتی به سمت امت اسلامی را آغاز کرده و در آستانه تشکیل امت واحد اسلامی است اگر قرار بود در برابر تهدید هیولای تبلیغاتی غرب و کسانی که دل آنها ها را شاد می کنند کوتاه بیاید که همان ۴۰ سال پیش کوتاه آمده بود.
🔰وقتی که حزب و قبیله و طایفه جلوی امت را سد کرد طبیعی است که این صف کشیدن در برابر امت واحده است. قرآن کریم میفرماید که: إِنَّ ٱلَّذِینَ فَرَّقُواْ دِینَهُمۡ وَکَانُواْ شِیَعٗا لَّسۡتَ مِنۡهُمۡ فِی شَیۡءٍۚ إِنَّمَآ أَمۡرُهُمۡ إِلَى ٱللَّهِ آنهایی که دین را فرقه فرقه میکنند ، ای پیغمبرتو از آنهاها جدایی. لَّسۡتَ مِنۡهُمۡ فِی شَیۡءٍۚ إِنَّمَآ أَمۡرُهُمۡ إِلَى ٱللَّهِ
🔰بحمد الله نظام جمهوری اسلامی این نظام مقدس به سمت کمال خودش در حال حرکت هست و آنهایی که بدنبال قطعه قطعه کردن این امت هستند قطعا محکوم به شکستند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔽 روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل
http://eitaa.com/ejna_sb_zabol

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.