خطبه های نمازجمعه ۴ مهر ۹۹

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۴ مهر ۹۹ به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان زابل پس از سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند: تقوا باعث می شود که الطاف خدای متعال شامل انسان شود، لطف در لسان علما اینطور معنا شده است که آن چیزی است که انسان را از معصیت به دور می کند. تقوا باعث توفیق و نزول الطاف خدای متعال می شود.

همه باید تقوای فردی را رعایت کنیم و جامعه نیز به عنوان یک مجموعه انسانی تقوای جمعی را رعایت کنند ، به برکت جمهوری اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی مقدمات تقوای جمعی فراهم شده است.

والدین وظیفه دارند تقوا را در محیط خانه از دکوراسیون منزل گرفته تا لقمه ای که در خانه استفاده می شود، رعایت کنند، محیط زندگی باید طوری باشد که افرادی گونه ای تربیت شوند که به خودی خود به سمت تقوا و بندگی خدا متمایل گردند.

جمعه ۷ صفر شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) بنابه روایتی را تسلیت عرض می نماییم.

هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا است، نیازمند بازخوانی کتاب دفاع مقدس برای گام دوم انقلاب هستیم، در چه وضعیتی بودیم و با چه امکاناتی و چگونه در این جنگی که تمام کفر به جنگ ما آمده بودند، توانستیم در آن جنگ کمر دشمن را بشکنیم، مسئولین با مطالعه کتاب دفاع مقدس می توانند خودشان را از جنس میرحسینی ها قرار دهند.

ما برای اینکه در میادین جنگ اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و جنگ نرم به دشمن فائق آییم و پیروز شویم باید همه مسئولین از جنس سلیمانی ، میرحسینی ، عالی ، باکری، باقری ، همت و چمران باشند، سر پیروزی این است.

شنبه ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(علیه السلام) در سال ۱۳۶۰، حصر آبادان با دست خالی و همت بلند و توکل محکم و استفاده از داشته ها و توان داخلی و باور داشتن خود شکسته شد. حضرت آقا چندسال پیش در جمع پاسداران فرمودند: “خرمشهر ها در پیش داریم”  خرمشهر نماد است،دشمن خرمشهر را اشغال کرد و برای اشغال تمام ایران برنامه داشت. خرمشهرها در عرصه فرهنگی، سیاسی و جنگ نرم در پیش داریم و باید خودمان را آماده کنیم.

الان هجمه دشمن به سمت اقتصاد است و می خواهد اقتصاد ما را فلج کند، خرمشهر اقتصاد است و باید با همان روحیه دفاع مقدس این خرمشهر را آزاد کنیم. باید یکدل و یکصدا باشیم وتحت فرماندهی کل قوا در حرکت باشیم، همچون حسین فهمیده ها،جهان آرا ،باکری ها، همت ها و سلیمانی ها می توانیم همه خرمشهرها را آزاد کنیم.

یکشنبه ۶ مهر سالروز شهادت عمار یاسر است، عمار نماد بصیرت که در حیات و زندگی اش تا نفس داشت بصیرت افزایی کرد، حق را از باطل مشخص کرد و حتی شهادتش رسواکننده دشمن بود و حق و باطل را نمایان کرد. در چند سال پیش نایب امام زمان(ع) مثل جدش حضرت امیرالمومنین (ع) فریاد زد: این عمار؟ ما عمار زیاد لازم داریم ، افرادی که خودشان بصیر باشند و بصیرت افزایی کنند، در این برهه از زمان که دشمن از پیروزی در جنگ نظامی با ما کاملا مایوس است، ضربه شست را از سلیمانی ها خورده است، هجمه های دیگر را شروع کرده است و  تمام توانش را صرف جنگ اقتصادی ،جنگ نرم و عملیات روانی نموده است ، حمله به عقاید ، شبهات دینی و ایجاد تردید در ذهن و عقیده مردم، حمله به ارزش ها و تحریف حقایق و تحریف تاریخ از نمونه های هجمه ها است که حقایق را دگرگون می کنند، همان نفوذی هایی که در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز نفوذ کردند و این کارها را انجام می دهند. آنها ماموریت دارند سند ۲۰۳۰ را هر طور شده در جامعه اجرا کنند و دارند اجرا می کنند، چاپ برخی از کتاب ها این مسئله را نشان می دهد، ثبت نام بعضی مهدکودک ها نشان می دهد که حتما باید اختلاطی باشد. آن ربات های تعلیم دیده و منافقینی که از کار افتادند، پشت دستگاه ها نشسته اند و به مثل یک ربات در فضای مجازی  دارند اراجیف منتشر می کنند، ماموریت شان تحریف است. عمار ها می بایست ورود کنند، در فضای حقیقی با برگزاری همایش ها و یادواره های شهدا، در مساجد و در حلقات صالحین بصیرت افزایی کنند، جای خالی عمارها در فضای مجازی دیده می شود، برای خیلی از هیئتی ها، بسیجیان و انقلابی ها  هنوز فضای مجازی آن اهمیت واقعی را پیدا نکرده است، حضرت آقا فرمودند: “اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است” از این بالاتر؟ از این محکم تر؟ لذا باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

دوشنبه ۷ مهر، سالروز شهادت ، شهیدان کلاهدوز،نامجو، فلاحی ، فکوری، جهان آرا که در حادثه سقوط هواپیما در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، یاد همه شهدا را گرامی می داریم و آن روز را روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری کردند. همه دلها به سمت عزیزی می رود که امسال جای خالی او بسیار احساس می شود،سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.

حسرتی که در این ۶ سال بر دل این حقیر ماند، گرچه توفیقات زیادی داشتیم، و با این حسرت از این شهر می روم این است که نتوانستم برای سرلشکر خلبان شهید محمد میر یادواره بگیرم، قبل ایام کرونا توافقاتی با فرمانداری و ارتش انجام شد اما شهادت سردار سلیمانی و بعد هم ایام کرونا باعث شد که یادواره برگزار شود. ان شاءالله همه عزیزان و به ویژه ارتشیان این شهید غریب و مظلوم را در شهر خودش از غربت در بیاورند. اگر سرلشگرخلبان شهید محمد میر اهل اصفهان، مازندران و یا تهران می بود، الان سریال و فیلم سینمایی در مورد ایشان ساخته بودند اما دریغ از یک یادواره!

چون رسما اعلام شد که فردا ساعت ۹ صبح در فرمانداری جلسه تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان زابل است، رسما از خدمت شما برادران و خواهران که در این چندسال توفیق خدمتگذاریتان را داشتم، خداحافظی می کنم و از همه شما طلب حلالیت می کنم و اگر جایی قصوری بوده را ببخشید. سعی و تلاش ام براین بوده است که انقلابی عمل کنم، آن لحظه ای که فریاد زدم و مقابل مافیای دام و سوخت و برخی مافیاهای فکری و جریانی ایستادم چشم بر پیشرفت های خودم بستم و فریاد شما را در حنجره طنین انداز کردم.

سعی ما براین بود که انقلابی عمل کنیم، با مسئولین بهترین نوع تعامل را داشتم اما ذره ای معامله هرگز و خدای متعال این توفیق را عنایت فرمود، قطعا معصوم نیستم ، حتما جاهایی قصور بوده و چه بسا بهتر می توانستم کار کنم ، حلال کنید و از خدای متعال طلب کنید این چندسال را ذخیره قیامت ما قرار بدهد.

با جرات کامل و با شجاعت در پیشگاه خدای متعال عرض می کنم که یک ریال سرمایه گذاری نکردم که این نکته بسیار مهمی است و ما مسئولین باید اینگونه باشیم و بنده کار شاقی نکردم و اگر غیر از این بود خیانت کرده بودم. بنده برای شخص خودم یک ریال در هیچ جای عالم و ایران سرمایه گذاری نکردم، چون قرار بود یک حرکت انقلابی و جریان انقلابی راه بیافتند و گفتمان انقلاب تقویت می شد.

از همه شما عزیزان خواهش می کنم که همیشه متحد باشید، در آبادانی دارالولایه سیستان متحد و یکرنگ باشید و برای رشد یکدیگر تلاش کنید و همیشه خویشتندار بوده و آرامش خود را حفظ کنید. ان شاء الله همه ما به این بلندای فکر برسیم که اگر هرکدام از ما رشد کرد دیگری سجده سجده شکر به جا بیاورد، اگر غیر از این باشیم دیگران درباره ما بد قضاوت می کنند. یک بار برای همیشه عزیزان این سابقه را که معروف شدیم خودمان را می زنیم، ازبین بریم ، این درد است.

طی این سالها ارتباط های بسیاری که با دانشجویان و دانش آموزان داشتم در کنار کارهای فرهنگی و گفتمان سازی تاکیدم به این مسئله بود که زیر پای هم را خالی نکنید، پشت هم را برای خدا داشته باشید نه برای نفع شخصی. نسل جدید می تواند این کار را انجام دهد.

در پایان سخن، آن کسانی که به جهت تخریب برخی ذهنشان مخدوش شد و اشتباه کردند و تهمت زدند و در فضای مجازی به این حقیر حمله ور شدند و بی تقوایی کردند را اگر از این لحظه ای که خداحافظی می کنم و از خدمت شما مرخص می شوم توبه کنند و به اشتباه خودشان در همان فضای مجازی اعتراف کنند ، حلال می کنم.

تهمت زدن پشت سرم ، ضربه به من نیست ، ضربه به خود شماست، بنده یک فرزندی از همین سیستان بزرگ هستم، ضربه به این حقیر ضربه به تک تک شماست، اگر امثال من بیافتند یعنی تک تک افتادند، لذا برای خدا کنار هم باشید، سنگر نمازجمعه را همیشه مستحکم و پرشور داشته باشید. آن بزرگواری که بعد از این حقیر در این جایگاه قرار می گیرد، اهل فضل و تقواست و زحمتکش است. ان شاءالله ایشان را هم حمایت کنید و همیشه عبد خدا باشید، همه شمارا به خدای متعال می سپارم و امیدوارم که من را حلال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.