سیستان دارای فرصتها و ظرفیت های نهان است و دارای مردمی سختکوش و صبور و جوانانی بااستعداد و نخبه است

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۱۲ شهریور ۱۴٠٠ به امامت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه موقت شهرستان زابل به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در خطبه اول به قرائت چند روایت پیرامون تقوا پرداختند و توصیه به رعایت تقوا الهی نمودند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پس از توصیه وسفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان نمودند:

۲۵ محرم الحرام بنابه نقلی شهادت سیدالساجدین حضرت زین العابدین علی بن الحسین علیه السلام است. امامی که آغاز امامت او با سخت ترین حادثه تاریخ اسلام یعنی شهادت امام حسین علیه السلام همراه بود. امامی که در مقابل دیدگان او دهها تن از عزیزان و اصحابشان را به شهارت رساندند. امامی که رنج اسارت را تحمل کرد و از شهری به شهر دیگر به عنوان اسیر برده شد و این در حالی بود که غل و زنجیر بر گردن داشت و این اولین باری بود که فرزندان پیامبر را به اسارت بردند. امامی که بار مسئولیت رساندن پیام شهدای کربلا بر دوش او بود. امامی که دستگاه ظلم و ستم یزید را که سالها با انواع ترفندها محکم کرده بودند به لرزه در آورد. امامی که کار عظیم تربیت جامعه را از طریق دعا و مناجات به انجام رساند. صحیفه سجادیه حدود ۵۴ دعا با موضوعات عقیدتی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و… دارد. سرانجام ایشان به وسیله سم در دوره ولید بن عبدالملک مروان به شهادت رسیدند.

امروز ۲۵ محرم به مناسبت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام به عنوان روز سیستان مطرح است. از برگزار کنندگان مراسم این روز تقدیر و تشکر می کنیم. سیستان دارای پیشینه پرافتخاری است، چه از لحاظ قدمت تاریخی که شامل چندهزارسال می باشد و چه از لحاظ جوانمردی و عیاری و چه از لحاظ پایبندی به ارزشهای دینی ، مردم سیستان هیچگاه سب امیرالمومنین نکردند. اولین قیام کنندگان به خونخواهی سیدالشهدا در سال ۶۱ هجری مردم سیستان بودند. بسیاری از اصحاب ائمه از منطقه سیستان بودند.
سیستان منطقه ای نخبه پرور است. علمای دین مانند آیت الله سیستانی، علامه شهید مرتضی مطهری،شهید آیت الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی و در عرصه پزشکی پروفسور شیخ نژاد کاشف داروی ضدسرطان سیستانین و در عرصه جهاد و شهادت ، شهید حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله و شهید فارسی ها و شهید لکزایی ها هستند.

سیستان دارای فرصتها و ظرفیت های نهان است و دارای مردمی سختکوش و صبور و جوانانی بااستعداد و نخبه است. وجود ظرفیت مرز و استانی که از یک طرف به دریای آزاد و یک طرف به مرزهایی با کشور های نیازمند هم مرز است و همچنین از نعمت باد و آفتاب در بیشتر ایام سال و زمین های حاصلخیز برخوردار است. لذا امیدواریم دولت جدید ان شاءالله توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند تا به جایگاه شایسته خود برسد.

از حضور حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور و هیئت همراه در منطقه سیستان و استان قدردانی می کنم و امیدوارم منشاءخیر برای منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.