جهت تحول علوم انسانی باید تحول نسلی ایجاد شود و این تحول نسلی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی اتفاق می افتد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل: جلسه هماهنگی تاسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی سعادت دانشگاه آزاد اسلامی در فرمانداری ویژه شهرستان زابل برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل ضمن تشکر از نگاه مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ضرورت تاسیس و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی بیان نمودند:در ضرورت این کار همین بس که آنچه جامعه اسلامی به عنوان بلیه با آن مواجه هست جهل امت است و این جهل امت ضرباتی به پیکره اسلام زده است که هیچ عامل خارجی نتوانسته است که بزند. بزرگترین تابلویی که در تاثیر جهل امت و ضربه ای که زد بخواهیم معرفی کنیم کربلا است. امتی نوه پیغمبر خویش را راحت به عنوان تکلیف شرعی به شهادت رساندند.

استاد حوزه و دانشگاه نسبت به انتقال نسلی معارف ناب اسلام تاکید کردند و تصریح نمودند:هرکسی که در برابر جهل امت ایستادگی کند و این جهل را مرتفع کند قاعدتا در صف جهاد فی سبیل الله قرار می گیرد. یکی از راه های مقابله با جهل امت این است که معارف ناب قرآن و سنت را آنگونه که هست انتقال نسلی پیدا کند. درست است که باید دنیای نسل مان را آباد کنیم اما نباید از آخرت آنها غافل شویم.پیغمبراکرم فرمودند: وای به فرزندان آخرالزمان از ناحیه پدران شان… . سوال کردند: آقا پدران آنها بت پرست هستند؟ فرمودند:نه، اتفاقا پدران آنها موحد هستند. اما وای برآنان چون به فکر دنیای بچه ها هستند اما به فکر عقبی آنها نیستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل با عنایت به اینکه ما موظف به تربیت در جامعه هستیم گفتند: قرآن کریم مثلثی را ترسیم می کند. قرآن می فرماید شما عقل و دل و رفتار دارید. و این سه عامل برای حرکت تو است. قرآن برای عقل می فرماید عقیده را به تو ارائه می دهم. برای دل معرفت را ارائه می دهم. معرفت خدا را ارائه می دهم. برای رفتار شما هم احکامی را ارائه می دهیم. این سه ضلع را قرآن کریم ارائه می دهد یعنی اینکه در نظام تربیتی که وحی به ما ارائه داده است توازن اصل اولیه است.

ایشان در ادامه افزودند:اگر توازن در تربیت نباشد تربیت کاریکاتوری می شود. تربیت کاریکاتوری هم تبدیل به ضد خودش می شود. به این معنا که مرکز آموزشی را ایجاد می کنیم اما به فکر اندیشه دانشجو خویش نیستیم و این باعث می شود که مهندس خوبی بشود اما باور خوبی نداشته باشد. لذا نشان می دهد که ما نگاه ایدئولوژیک به علم نداشتیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان زابل در پایان ضمن تاکید به اینکه باید در علوم انسانی تحول ایجاد کنیم تصریح کردند: جهت تحول علوم انسانی باید تحول نسلی ایجاد شود. تحول نسلی از کجا پیدا می شود؟ از دبیرستان علوم و معارف اسلامی پیدا می شود. یعنی در واقع دبیرستان علوم و معارف اسلامی نقطه آغاز درگیر شدن ما با فضای سکولار است. لذا این کار شما مجاهده است و کاری بسیار بزرگ است و در راستای کمک به این کار ارزشمند به عنوان حوزه های علمیه سیستان تمام ظرفیت های موجود را در اختیار این برنامه قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.