خطبه های نماز جمعه ۱۴ مهر

✅خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ به امامت حجت الاسلام و المسلمین عزیزی

🔰وقتی کسی دنبال رضوان و رضایت و خوشنودی خدا بود، خدا او را به « سُبُلَ ٱلسَّلَٰمِ » ، راه های سلامت هدایت می کند « وَیُخۡرِجُهُم مِّنَ ٱلظُّلُمَٰتِ إِلَى ٱلنُّورِ بِإِذۡنِهِۦ » باذن خدا این شخص و این افراد از تاریکی خارج و وارد فضای نور می شوند.« وَیَهۡدِیهِمۡ إِلَىٰ صِرَٰطٖ مُّسۡتَقِیمٖ » اینها را به صراط مستقیم هدایت می کند.

🔰آقایی که اگر بخواهید کلمات مجرمانه او را سرشماری کنید فهرست بالا بلندیی از ادعاهای کذب در مواضع او پیدا می کنید. بجای اینکه بفهمد که با رأفت اسلامی مواجه شده است ، تازه برای نظام اسلامی شرط می گذارد، اگر حاکمیت این کار را بکند ، آن کار را بکند ، ما هم در فلان موضوع خواهیم گذشت. شما خیلی راست می گوئید بن بستی را که در آن گرفتار شده اید ، انزوائی را که در آن گرفتار شده اید، چاهی که منافقین برای شما کنده و شما را داخل آن انداختند، فعلا از آن چاه بیرون بیائید ، نوبت بقیه حرف ها هم میرسد.

🔰یکی از معانی سلام امنیت است. و امنیت حقیقتا نعمت بزرگ خداست. جامعه ای که در آن امنیت نباشد هیچ مزیتی ندارد.

🔰خداوند منشاء امنیت و سلامت است. اگر امنیتی هست از خداست، امنیت ساز است خدا. این خدای امنیت ساز اگر شما بدنبال کسب رضایتش باشید راه ها را به شما نشان خواهد داد.

🔰اینکه خدا سلام است یعنی خداوند امنیت ساز است ، یعنی اگر شما امنیت دارید برکت خداست « هُوَ اَلسَّلاَمُ وَ مِنْهُ اَلسَّلاَمُ وَ إِلَیْهِ اَلسَّلاَمُ » عبارتی است از وجود مقدس امیر المؤمنین علیه السلام حضرت می فرمایند: « اَلسَّلاَمُ أَمَاناً مِنَ اَلْمَخَاوِفِ. » سلام امان از هرچیزی است که ترسناک باشد.

🔰اینکه شما امنیت دارید بواسطه سلسله اسبابی است که خدا قرار داد. مهمترین این اسباب چیست ؟ آیه ۸۴ سوره مبارکه نساء به پیغمبر اکرم می فرماید : « فَقَٰاتِلۡ » یعنی جهاد کن مبارزه کن « فِی سَبِیلِ ٱللهِ لَا تُکَلَّفُ إِلَّا نَفۡسَکَۚ » ترجمه ساده عبارت این است که اگر هیچ کس کمکت نکرد تو تکلیف داری که مبارزه کنی « وَحَرِّضِ ٱلۡمُؤۡمِنِینَۖ » و مؤمنین را تشویق کن که آنها هم مجاهدت کنند. « عَسَى ٱللهُ » ای بسا خداوند « أَن یَکُفَّ بَأۡسَ ٱلَّذِینَ کَفَرُواْۚ » وقتی شما مبارزه کردی ، و مؤمنین مجاهدت کردند ، خدا از « بأس » کفار جلو گیری می کند. بأس کفار یعنی آسیبی که کفار به شما میزنند. خداوند از آن آسیب جلوگیری می کند ، اما سبب این جلو گیری مجاهدان فی سبیل الله هستند.

🔰خدا این امنیت را بوسیله مجاهدین فی سبیل الله تأمین می کند. تا شما زندگی کنید. امنیت و نا امنی مرز زندگی و هرج و مرج است

🔰حقیقتا نیروی انتظامی در این یکسال مورد ظلم قرار گرفت. حق این هست ، که مردم با هر شیوه ای که برایشان مقدور است قدر دانی کنند از اینهایی که زخم خوردند ولی با صلابت، با قوت ، با قدرت ایستاده اند.

🔰آنهایی که کشور ما را با اروپا مقایسه می کنند ، زحمتی ندارد رفتار پلیس ما را با رفتار پلیس اروپا مقایسه کنند. آیا دارید جایی که عالی ترین مقام رسمی پلیس یک استان ، یک ایالت بخاطر خطای یک سرباز از کسی که متهم به دزدی است، عذر خواهد کند روی او را ببوسد و به او هدیه بدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.