در راستای تحقق شعار سال سیستان دارای ظرفیت ها و استعداد های فراوانی است با همفکری و هم افزایی در جهت تحقق آن بکوشیم

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زابل خطبه های نمازجمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم هاشمی امام جمعه موقت شهرستان زابل به شرح ذیل است:

خطبه اول

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی ضمن قرائت آیه شریفه ۱۸ سوره حشر “یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ” ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت) خدا بپرهیزید؛ و هر کس باید بنگرد تا برای فردایش چه چیز از پیش فرستاده؛ و از خدا بپرهیزید که خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است ،بیان نمودند:
ماه با عظمت شعبان فرصت پالایش نفس و آماده شدن برای ورود به ماه میهمانی خداوند در میان اعمال این ماه یکی از تحفه هایی که از ائمه به ما رسیده است مناجات شعبانیه است. مناجاتی عارفانه و عاشقانه با خداوند متعال که آرامش ایجاد می کند، مناجاتی که امیرالمومنین امام علی علیه السلام و ائمه معصومین علیهم السلام به آن مقید بودند.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی با قرائت بخشی از خطبه ۲۳۰ نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام ” فَإِنَّ تَقْوَى اللَّهِ مِفْتَاحُ سَدَادٍ وَ ذَخِیرَهُ مَعَادٍ، وَ عِتْقٌ مِنْ کُلِّ مَلَکَهٍ وَ نَجَاهٌ مِنْ کُلِّ هَلَکَهٍ ” به یقین تقوا و پرهیزکارى کلید درهاى بسته است و ذخیره روز قیامت و سبب آزادى از هرگونه بردگی و موجب نجات انسان از هرگونه هلاکت است. بیان نمودند:

حلول سال ۱۴۰۰ را خدمت همه تبریک و تهنیت عرض می کنیم، امیدواریم خدای متعال سال جدید را سال همراه با عافیت و سلامت برای همه مردم عزیز قرار دهد ان شاءالله.

در هفته پیش رو دوشنبه ۹ فروردین ۱۵ شعبان سالروز میلاد پربرکت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد. امامی که همه عالم به نحوی چشم انتظار قدوم مبارک اوست.

امروز دنیا گرفتاری های فراوانی دارد، گرفتاری های مادی و معنوی، فرهنگی و اخلاقی ، روحی و جسمی، ظلم و تجاوز و بشر با تمام ادعا و پیشرفت هایی که داشته نتوانسته است این گرفتاری ها را حل کند.

مستضعفین عالم و عقلای عالم که دارای عقل سلیم هستند به این نتیجه رسیده اند که باید این مشکلات را خداوند توسط منجی عالم برطرف نماید و آن منجی کسی نیست جز آن خورشید فروزان و امید مستضعفان و پناه بی پناهان فرزند فاطمه زهرا سلام الله علیها امام زمان حضرت حجت بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

روز ولادت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نام گذاری شده است، عزیزانی که در گمنامی با مجاهدت های خالصانه و ایثارگرانه خویش امنیت را برای کشور و مردم عزیز فراهم می آورند. سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جزو موفق ترین و محبوب ترین نیروهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ضمن خسته نباشید به این عزیزان این روز را به خودشان و خانواده های محترم شان که حقا در اجر مجاهدت های این عزیزان سهیم هستند تبریک عرض می کنم.

درباره شعار سال “تولید؛پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها” که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد نکاتی عرض می کنم:

اولا: انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب با مطالعه و رصد تمام مسائل نظام و جامعه تعیین می شود و کاملا کارشناسانه و دقیق با توجه به شرایط مطرح می شود.

دوما: هماهنگی و هم افزایی کلیه دستگاه ها و مردم در تحقق آن اهمیت فوق العاده ای دارد.

ثالثا: اگر بخواهیم منطقه ای هم به این شعار مهم بپردازیم باید عرض کنیم، منطقه سیستان دارای ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی است، هم از لحاظ نیروی انسانی و هم موقعیت جغرافیایی و هم سابقه فرهنگی تاریخی سیستان می تواند در بسیاری از محصولات تولید کننده و حتی صادر کننده باشد، در موضوع تولید گوشت دام ، مرغ ، ماهی و لبنیات ، محصولات کشاورزی و جالیزی ، صنایع دستی و حتی بحث گردشگری و… می تواند کارگروه و یا ستادی در خود منطقه ایجاد شود و از دست اندرکاران امر دعوت شود و با همفکری و هم افزایی در راستای شعار سال بحث تولید دنبال شود، موانع برطرف شود و پشتیبانی های لازم صورت پذیرد.

پنج شنبه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی است. روزی که مردم با رای قاطع و حداکثری بیش از ۹۸ درصدی، نظام حاکمیتی خویش را تعیین کردند. جمهوری اسلامی یعنی همه امور اساسی نظام با نظر مستقیم و غیرمستقیم خود مردم تعیین می شود و مبنای تصمیمات اسلامیت و پایبندی به شرع مقدس اسلام است و امروز بعد از بیش از ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم بسیاری از مشکلات و دشمنی های دشمنان و ایادی آنان ، تحت رهبری رهبر معظم انقلاب مسیر تکامل خویش که همان تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است را با افتخار می پیماید. این روز را به همه مردم عزیز تبریک عرض می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.